Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
To jest to. Dokończ wszystko, co masz dokończyć, zdobądź wszystko, co chcesz zdobyć (przede wszystkim zaopatrz się we wszystkie czary, których jeszcze nie masz), wsiadaj na Stralha i leć na Bahamuta. Z niego już nie będzie powrotu.
Sky Fortress Bahamut
Nazwa | Poziom | Życie HP | Nazwa | Poziom | Życie HP |
Imperial Swordsman | 48-50 | 3669-4149 | Judge | 49-50 | 4953-5193 |
Imperial Beastmaster | 49-50 | 3458-3698 | Sphere-Rook | 47 | 10286 |
Mastiff | 47-48 | 6987-7307 | Helm-Rook | 47 | 12286 |
Imperial Gunner | 47-48 | 4219-4459 | Spinner-Rook | 47 | 13286 |
Imperial Pilot | 49-51 | 4459-4939 |
Wszyscy na statku upuszczają Phoenix Downy, różne potki i gile;
Rooki występują tylko na pierścieniu.
Po przylocie na Bahamuta lądujesz w miejscu oznaczonym przez "Początek". Musisz utorować sobie drogę do Lift Controls. Najkrótsza prowadzi od początku na północ, a tam wejdź w pierwszą w lewo. Dostaniesz się dzięki temu do wewnętrznego pierścienia, a stamtąd wystarczy już tylko iść przed siebie. Gdy tylko dotkniesz urządzenia kontrolującego windę, pojawi się Gabranth. |
Gabranth | Ok. 69 000 HP | Odporny na Librę | Circle of Judgement Sentence, Innocence, Enrage, Renew |
Gabranth zaczyna walkę od kilku Circle o Jugdement , który rani wszystkich wokół. Później wykonuje też atak Innocence , który rani wszystkich (poza samym Gabranthem). Zna też Enrage , dzięki któremu jest silniejszy i szybszy.
W mniej więcej połowie swojego życia użyje na sobie Renew . To oznacza, że pozostało mu jeszcze tylko około 35 000 HP... (osobiście udało mi się z nim uporać, zanim zdążył użyć Renew) .
Ale jeśli Tobie się to nie uda, miej się na baczności, bo z krytycznym poziomem HP Gabranth potrafi łączyć ataki w długie i szybkie kombosy.
Po pokonaniu go doprowadź się do porządku i jeszcze raz użyj Lift Controls.
Na górze będziesz walczył z Vaynem. W walce wesprze Cię Larsa.
Vayne | Ok. 77 000 HP | Odporny na Librę | Lunge, Kick, Pummel, Mach Wave, Force of Will |
Vayne zaczyna od zwykłego Lunge i Kicka . Potem dorzuca też Pummel - silny atak przeciwko jednej postaci. Po stracie mniej więcej 50% HP zaczyna używać Mach Wave i Fore of Will . Oba ataki ranią wszystkich na obszarze. Gdy jego poziom życia spada krytycznie nisko, rośnie jego zdolność do łączenie ciosów w kombosy. Pokonaj go szybko. |
Vayne Novus | Ok. 103 000 HP | Odporny na Librę | Blizzaga, Firaga, Thundaga, Aeroga, Azure Vortice, Contempt, Invidable Will, Greater Barrier, Magick Barrier, Tree of Sephire, Limit Break |
Vayne przechodzi metamorfozę. Jest znacznie silniejszy, a wokół niego zaczynają latać miecze. Możesz się nimi zająć (każdym z osobna), nie używaj tylko czarów elementarnych, gdyż to, na co jeden jest podatny, drugi wessie. Osobiście polecam ustawienie gambitu "Foe: Highest Max HP --> Attack". Twoi bohaterowie skupią się dzięki temu na Vaynie. Sam przeciwnik zmienił też metody działania. Teraz polega bardziej na magii niż na sile fizycznej. Z nowych ataków jest to np. Contempt , który skupia się, zdawałoby się, tylko na Gabranthie. Są też Invidable Will i Tree of Sephire , które zadają obrażenia wszystkim. Pod koniec walki Vayne użyje na sobie Magick Barrier , ale to nie powinno stanowić problemu. Po prostu używaj ataków o podłożu fizycznym.
Ta walka jednak nie kończy jeszcze sprawy. Przed Tobą jeszcze ostateczna postać Vayna - The Undying. Pokonaj go i to już będzie koniec.
The Undying | Ok. 237 000 HP | Odporny na Librę, Nie widać jego poziomu życia | Divine Sword, Piercing Blizzaga, Piercing Firaga, Piercing Holy, Mega Flare, Ascension, Gigaflare Sword, Tera Flare, Chain Magick, Enrage, Faith, Bravery, Force Barrier, Magick Barrier, Perfect Defense |
W tej postaci Vayne dysponuje naprawdę silnymi atakami. Najczęściej używa zwykłych ataków i Divine Sword, zadając obrażenia jednej postaci. Jego czary zaczynające się na "piercing" działają tak samo jak zwykłe, z tym że te są silniejsze. Poza tym ma cztery ataki raniące całą Twoją drużynę i każdy jest coraz silniejszy. Są to: Mega Flare, Ascension, Gigaflare Sword i Tera Flare.
Potrafi również wzmocnić się przez Faith czy Bravery (od razu rzuć na niego Dispel) oraz uodpornić się na ataki fizyczne i magiczne przez Force Barrier, Magick Barrier i Perfect Defense. Po pewnym czasie zacznie na zmianę używać Force Barrier i Magick Barrier, więc Ty używaj odpowiednich ataków. Później użyje Perfect Defensa. Na to nie ma rady. Musisz to przetrzymać.
Gdy jego życie osiągnie poziom krytyczny, jego siła znacznie wzrośnie i tak szczerze, to schody zaczynają się właśnie w tym momencie. Na szczęście już niewiele brakuje do końca walki. Warto wyposażyć w tym momencie Bubble Belty i po śmierci kompana używać Arise a nie zwykłego Raise. Da to trochę czasu, żeby zaatakować przeciwnika.
To jest ostatnia walka, więc nie oszczędzaj na przedmiotach i gilach. Po rozprawieniu się z nim pozostaje Ci już tylko obejrzenie ostatniej cut-scenki.