Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Third Ascent
Nazwa | Poziom | Życie HP | Podatny na | Upuszcza (cena) | Można ukraść (cena) |
Purobolos | 49-50 | 9531-9691 | Holy | Bomb Shell (869g), Dark Crystal (160g), Handkerchief**, Scorpio Gem (150g), Mallet (2498g) | Bomb Shell (869g), Dark Crystal (160g) |
Zombie Warlock | 48-50 | 7598-7958 | Holy | Dark Crystal (160g), Forbidden Flesh (1397g), Capricorn Gem (150g) | Capricorn Gem (150g) |
Dead Bones | ~49 | ~11122 | Holy | Ancient Bone (2115g), Dark Crystal (160g) | Dark Crystal (160g) |
Necrofiend | 48-50 | 12709-13069 | Holy | Dark Crystal (160g), Sky Jewel (980g), Lifewick (1740g) | Sky Jewel (980g) |
Aeronite (latający) | 50-51 | 18004-18684 | Piorun | Wyvern Fang (1274g), Ice Crystal (160g) | Wyvern Fang (1274g), Hi-potion** |
Cataract Aevis | 50-51 | 23241-23921 | Piorun | Charger Barding (1154g), Ice Crystal (160g), Holy Mote** | Charger Barding (1154g), 50 gil |
*rzadkość; **Lepiej nie sprzedawać
Pod żadnym pozorem nie korzystaj z Way stone'a, którym tu przyleciałeś - inaczej zostaniesz przeniesiony na sam początek pierwszego ascentu i będziesz musiał pokonywać całą tą drogę na nowo [screen 1 ].
Na koniec tego ascentu nie prowadzi zwykła droga. Będziesz musiał korzystać z rozmieszczonych na każdym piętrze Way Stone'ów i będziesz musiał wybrać jeden spośród kilku [screen 2 ].
Jeśli raz się pomylisz przy wybieraniu, zostaniesz przeniesiony na początek obszaru. Jeśli pomylisz się dwa razy, zostaniesz przeniesiony na 79 piętro, gdzie będziesz musiał stawić czoła hordzie potworów. Wyjść z tego możesz tylko jednymi drzwiami (drugich nie jesteś w stanie otworzyć od strony, po której się znajdujesz), ale te drzwi są zablokowane przez magię [screen 1 ] i musisz tak długo walczyć z ciągle pojawiającymi się wrogami, dopóki nie zobaczysz komunikatu, że magia się ulotniła [screen 2 ].
Ale nie przejmuj się - przeprowadzę Cię przez tą gmatwaninę.
Zdecydowana większość Way Stone'ów na tym ascencie ma określony kolor. Musisz z nich korzystać w określonej kolejności.
Istnieją dwie ścieżki prowadzące do tego samego wyniku - standardowa i ukryta. Polecam tę ukrytą, ale wybór należy do Ciebie.
Zwykła ścieżka | Ukryta ścieżka |
Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź na drugi koniec tego piętra i skorzystaj z zielonego portalu | Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź do dwustronnie zamkniętego przez fałszywe ściany korytarza. W środku znajdziesz skarb - istnieje bardzo duża szansa, że będzie to Dragon Whisker. Jest tam też zielony portal. Użyj go.
|
Jesteś na 82 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z czerwonego portalu. | Jesteś na 83 piętrze. Przed sobą zobaczysz wiele min - lepiej, żebyś użył float'a. Nad jedną z tych min znajdziesz też skarb. Żeby dojść do portali na tym piętrze, będziesz musiał rozwalić co najmniej dwie fałszywe ściany. Skorzystaj z czerwonego Way Stone'a.
|
Jesteś na 85 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z dowolnego portalu. | Jesteś na małej wiszącej wysepce na 84 piętrze. Pokonaj dwa Aeronite i podnieś skarb. To może być circlet lub ring of renewal. Skorzystaj z dowolnego portalu. |
Z ostatnimi portalami na obydwu ścieżkach sprawa jest dość kontrowersyjna. Słyszałem, że trzeba wybrać kolor, jaki miał ołtarz, który wybrałeś w drugim ascencie, ale dla mnie działał każdy, niezależnie od koloru, jaki wybrałem, zawsze leciałem do miejsca docelowego.
Obojętnie którą szedłeś ścieżką, teraz wylądujesz na 86 piętrze. Idź korytarzem w prawo i na końcu rozwal ścianę po lewej [screen 1 ]. Biegnij do końca i skorzystaj ze znajdującego się tam portalu.
Zostaniesz przeniesiony na 88 piętro. Jeśli szedłeś ukrytą ścieżką, to zostaniesz tu najprawdopodobniej zaatakowany przez Rare Monster: Tower. Rozpraw się z nim. Na tym piętrze znajduje się winda [screen 2 ] i portal prowadzący na 79 piętro, a jeśli teraz z niego skorzystasz, to nie będziesz narażony na walkę, z tymi wszystkimi potworami, które zwykle tam występują.
Jeśli wsiądziesz do Dais of Ascendance (czyt. windy), zostaniesz zaatakowany przez Hashmala. Tak więc zanim to zrobisz, lepiej przygotuj się do walki.
Hashmal | Ok. 190 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Wiatr | Roxxor, Battle Cry, Quakeja |
Hashmal to kolejny esper do Twojej kolekcji. Tak jak poprzedni przeciwnicy w Pharos nie dysponuje jakąś pokaźną ilością ataków.
Początkowo stosuje tylko i wyłącznie zwykłe ataki. Mogą one spowodować u atakowanego disease . Gdy starci już trochę życia, zacznie używać roxxor - jest to atak z elementem ziemi skierowany przeciwko jednemu przeciwnikowi. Również z upływem czasu zacznie stosować Quakeje , która zadaje obrażenia mocą ziemi wszystkim bohaterom i może u nich spowodować slow . |
Winda zabierze Cię dalej w górę. Tam w zasadzie nie ma nic ciekawego. Po przejściu kilku metrów tej długiej drogi włączy się cut-scenka i zostaniesz przeniesiony o pół drogi do przodu. Nie wracaj - nie ma sensu. Idź do kryształu, zapisz grę i biegnij do końca skorzystać z Way Stone'a, jednak zanim to zrobisz, upewnij się, czy jesteś gotowy do długiej i wyczerpującej walki, bo takowa czeka Cię na górze.
Szczyt:
Walka zaczyna się od Gabrantha:
Gabranth | Ok. 65 000 HP | Odporny na Librę | Kick, Lunge, Circle of Judgement, Sentence, Guilt |
Jego ataki poza Kick i Lunge to Circle of Judgement , który rani tylko tych, którzy stoją blisko niego oraz Guilt skierowany przeciw jednemu z Twoich sojuszników. Mniej więcej w połowie jego paska życia stanie się on odporny na magię. Walka z nim będzie krótka. Ma on tylko 65 tys. HP i nawet nie musisz wszystkiego zbić, ponieważ zanim on zginie, do walki wtrąci się Cid. Tak więc nie używaj też berserka, bo będziesz potrzebował trzeźwych umysłów. |
Cid | Ok. 80 000 HP | Odporny na Librę | Gatling Gun, Haste, Protect, Shield, S-85 Cyclotrone |
Na początku walki użyj Dispel na Cidzie. W pierwszej części walki nie popisuje się on specjalną znajomością ataków. Korzysta tylko ze zwykłego ataku i Gatling Guna . Gdy zbijesz jego życie do mniej więcej 50%, przyzwie do walki Famfrita, a sam stanie się odporny na każdy atak zarówno fizyczny jak i magiczny. Jedynym wyjściem, żeby przestał być niezniszczalny, jest zabicie Famfrita.
Famfrit | Ok. 155 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Ogień | Briny Canonade, Waterja |
Elementem Famfrita jest woda, tak że obrażenia, jakie będzie Ci zadawał, związane są z mocą wody. Sam podatny jest na ogień - przyda się Firaga i Wyrmfire shot. W czasie Twojej potyczki z Famfritem Cid rzuca na niego protect , shell i haste . Jeśli użyjesz wtedy Dispel na Famfricie, to Cid zacznie rzucać bufki od nowa, co jest dobrą metodą na powstrzymywanie go od atakowania. Po pokonaniu Famfrita osłona Cida zniknie i będziesz mógł już w spokoju go wykończyć.