Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposoby na rozwój postaci | Licencje i rozwój postaci | Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Brak LP?

Jeśli kiedykolwiek stwierdzisz, że mało ci trochę punktów licencji to zaopatrz się w sześć Golden Amulet, niech każdy z bohaterów jeden założy i udaj się z nimi do Dalmasca Estersand i tłucz mobki na terenach między South Bank Village a Outpost - każdy przeciwnik jest na jeden cios teraz, a wszyscy dają 2 punkty LP (dzięki Golden Amulet). W godzinkę można nagromadzić mnóstwo punktów LP.

Auto level-up

Zamieszczam tu metodę może nie specjalnie szybkiego, ale za to łatwego sposobu zwiększania poziomu bez konieczności spędzania wielu godzin przy konsoli.

Cała sprawa dotyczy Negalmuura - jednego z rzadkich mobków (patrz dział "Rare Game "). Pojawia się on w Stilshiren of Miriam i jego najlepszą cechą jest to, że nieprzerwanie wzywa nowe potwory. Wystarczy stworzyć odpowiednią pętle z gambitów, zostawić konsolę włączoną na jakiś czas, a po powrocie cieszyć się efektami.

Osobiście zalecam wykorzystanie tej metody dopiero w momencie, gdy fabuła dojdzie do Portu Balfonheim. Twoje postacie powinny być na około 37-40 poziom (co najmniej).

Przygotowanie

Broń, zbroja i akcesoria:

Deathbringer - szczegóły w dziale "Ekwipunek, magia i techniki " i poddziale "Broń ",

Ciężki set - zwiększa obronę i powinien zwiększać siłę (np. Platinum Set),

Thief's Cap i Ninja Gear - można kupić w Balfonheim (zwiększają szybkość),

2x Crystal shield - można kupić w Archades,

3x Embroidered Tippet - dwukrotnie zwiększa doświadczenie, można kupić w Old Archades,

3x Golde Amulet - dwukrotnie zwiększa otrzymywane LP, można kupić na Mt Bur-Omisace,

Magia i techniki:

Curaga, Charge, Decoy, Haste, Esuna, Raise,

Opcjonalnie: Bravery - możesz kupić w klanowym sklepie po osiągnięciu rangi "Riskbreaker"

Gambity:

Wszystkie wymienione tu gambity można dostać w sklepie z gambitami w Balfonheim.

Ally: HP < 50%; Self: MP < 10%; Self: MP < 20%; Foe: HP < 3000; Foe: HP >= 5000

Przedmioty i licencje:

Spory zapas Phoenix Down na wszelki wypadek.

Z licencji na pewno potrzebujesz 3x Swiftness, przyda się też 3x Channeling, no i oczywiście musisz potrafić posługiwać się całym wymienionymi wyżej ekwipunkiem i magią.

Układ

Czyli kto co powinien trzymać i robić.

Lider drużyny:

Ekwipunek:

Heavy set, Deathbringer, Crystal shield, Embroidered Tippet

Gambity:

1

Ally: any

Raise

2

Ally: any

Esuna

3

Ally: HP < 50%

Curaga

4

Ally: [imię trzeciego członka drużyny]

Haste

5

Ally: [imię trzeciego członka drużyny]

Decoy

6

Self: MP < 20%

Charge

7

Foe: HP < 3000

Attack

8

Self

Haste

Drugi członek drużyny:

Ekwipunek:

Embroidered Tippet, reszta wedle uznania.

Gambity:

1

Self

Decoy

2

Ally: any

Raise

3

Ally: any

Esuna

4

Ally: HP < 50%

Curaga

5

Self: MP < 20%

Charge

6

Ally: [imię trzeciego członka drużyny]

Haste

7

Self

Haste

8

Foe: HP >= 5000

Haste

9

Foe: HP < 3000

Attack

Opcjonalnie

Ally: [imię lidera drużyny, ale nie wstawiaj tu "party leader"!]

Bravery

Trzeci członek drużyny

Ekwipunek:

Bez broni (unarmed), Crystal shield, Thief's Cap, Ninja Gear, Embroidered Tippet

Gambity:

1

Ally: party leader

Raise

2

Ally: party leader

Phoenix Down

3

Self: MP < 10% (Ta postać musi mieć co najmniej 220 MP! )

Charge

Wszyscy będący na rezerwie powinni założyć Golden Amulety.

Info

Ataki Negalmuur a to:

 

1) Zwykły atak - łączy ataki do maksimum 5, mogą spowodować disable, poza tym nie groźne,

2) Confuse - no sama nazwa wskazuje - miesza w głowie jednemu z bohaterów,

3) Fira, Blizzara, Thundara - ataki niegroźne i bardzo rzadko stosowane,

4) Annul wysysa całą manę z jednego bohatera,

5) Necromancy - przyzywa jednego Ghasta,

6) Doom - cel po upływie określonego czasu umiera.

Największy problem stanowi jednak znalezienie go. Pojawia się on na skrzyżowaniu w kształcie litery "T" w sali z "Sword of Judgment". Raz udało mi się go znaleźć przez wybicie wszystkich na tym obszarze, ale generalnie trzeba zaliczyć rundkę wokół całej świątyni i przejść przez wszystkie komnaty z obrotowymi figurami (tłukąc przy okazji wszystko w zasięgu wzroku).

Poza tym jeśli posiadasz już "Stone Of Condemner" i będziesz korzystał z Way Stona na końcu hali głównej będziesz musiał dwukrotnie wybrać opcję "touch the stone" (przy drugim razie gra się dodatkowo pyta czy użyć właśnie wymienionego kamienia - to przeniosło by cię do zupełnie innej części świątyni.).

Ghasty:

 

1) Życie: 2348 - 2468 HP

2) Doświadczenie: 297-359 EXP (x2 przez Embroidered Tippet)

3) LP: 1 (x2 przez Golden Amulet)

4) Ataki: ich ataki nie stanowią dla ciebie szczególnego zagrożenia (zwłaszcza, że lider załatwia takiego Ghasta jednym ciosem). Ich najgrożniejszym atakiem jest Stone Touch - powoduje petrify.

5) Upuszcza: Festering Flesh (542g), Dark Magicite (80g), Teleport stone (100g), Float Mote (możesz nie wierzyć, ale lider przemieszczając się w celu zabicia następnego Ghasta często podnosi nieświadomie upuszczone rzeczy)

Jak to działa

Głównie chodzi o to, żeby bez twojej pomocy bohaterowie atakowali Ghasty przyzywane przez Negalmuura. Za to jest odpowiedzialny gambit: Foe: HP < 3000 - ponieważ życie Ghastów nie przekracza 3000HP. Lider z Deathbringerem i Bravery na 39 poziomie radzi sobie z nimi jednym ciosem, a dodatkowo jest jeszcze wspomagany przez drugiego członka drużyny. Trzeci członek drużyny, jak pewnie już zauważyłeś, nie robi praktycznie nic. I o to chodzi. Mimo tego, że tak cię zapewniam, że ich ataki nie są dla ciebie groźne to umrzesz, i to wiele razy. Nie zapominaj, że Negalmuur posługuje się doomem. Na szczęście używa go tylko tyle razy ile jest postaci ze statusem Lure (no chyba, że nie ma żadnej). Z twoich bohaterów status lure mają drugi i trzeci członek drużyny, skutecznie odciągając uwagę Negalmuura od lidera. No ale niestety zdarza się, że doom dopadnie i lidera. Wtedy wkracza trzeci członek drużyny. Jego zadaniem jest ożywić lidera zanim pojawi się komunikat o wyborze nowego lidera (co by niestety przerwało pętlę). To dlatego nie ma żadnych innych czynności i jest u niego nacisk położony głównie na szybkość. Musi mieć wiecznie status Haste, żeby dał radę przy pomocy Raise ożywić lidera. Jeśli nie ma wystarczającej ilości many użyje Phoenix Down. On też nie może wykonywać zbędnych czynności - co jeśli lider umiera, drugi członek już jest martwy, a trzeci jest w trakcie wykonywania innej czynności? Odpowiedź jest prosta: pojawia się komunikat o zmianie lidera i na tym przerywa się Pętla. Poza tym nie potrzebna jest jego siła, ponieważ pozostali dwoje spokojnie radzą sobie z Ghastami.

W sprawie innych negatywnych statusów rzucanych przez wrogów to Esuna sobie spokojnie poradzi z Disable, Confuse i Petrify.

A i nie, tam nie ma błędu - drugi członek drużyny faktycznie rzuca Haste na Negalmuura - przyśpiesza to jego akcje i dzięki temu szybciej koksasz. Ponadto jeśli niemasz już ustawionej prędkości gry na maksa, to lepiej ją ustaw (dobrze by było też wyłączyć wibracje pada).

No i to by było na tyle. Chciałbym powiedzieć, że możesz teraz spokojnie zostawić grę i niech się resztą gambity zajmą resztą, ale niestety istnieją odosobnione przypadki, że lider może faktycznie paść i nie zostać na czas ożywiony, dlatego warto od czasu do czasu do gry zajrzeć. Osobiście mi się zdarzyło mi się to raz po 16 godzinach ciągłej walki, a raz po trzech, więc jak widzisz nie ma na to reguły, ale żeby przerwać pętlę to naprawdę trzeba mieć pecha.