Ekskluzywne listy gończe cz.3 | Listy gończe w Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Belito (ranga V)
Zabicie tego stwora zleca sam Montblanc. Po przyjęciu zlecenia nie będziesz musiał go daleko szukać. Od razu zapyta, czy chcesz usłyszeć szczegóły. Przy tym zleceniu znowu pomoże Ci Mondid, jednak nie sprawia wrażenia zbyt zadowolonego tym faktem. |
Belito powinien znajdować się w Nam-Yeansa Sandsea . Żeby się tam jednak dostać, będziesz musiał wejść do Zertinan Caverns z Ogir-Yensa Sandsea przejściem wysuniętym bardziej na zachód. Gdy już dotrzesz do Nam-Yensa , wejdź na górę i skieruj się na najbardziej wysuniętą platformę. Będzie czekał tam na Ciebie Mondid. Okaże się, że to zlecenie to tylko prowokacja. Prawdziwym celem jest Ba'Gamnan, jednak wbrew pozorom Mondid z nim nie współpracuje. Jego zadaniem, na rozkaz Montblanca, było wyciągnięcie Cię na zewnątrz, by zwabić Ba'Gamnana,
Ba'Gamnan, Bwagi, Rinok, Gijuck | Ok. 118 000 HP, Ok. 28 000 HP, Ok. 24 000 HP, Ok. 26 000 HP | Odporni na Librę, Wszyscy podatni na Wodę | Kick, Lunge, Shining Ray, Eviscerator |
Na samym początku walki najlepiej zająć się kompanami Ba'Gamnana. Są słabi i szybko się z nimi uporasz, a nie będą już przeszkadzali Ci w walce. Teraz możesz spokojnie skupić się na daniu głównym.
Ba'Gamnan nie ma rozbudowanego wachlarza ciosów. Poza zwykłym atakiem, Kickiem i Lunge używa Shining Ray , który zadaje obrażenia mocą Holy wszystkim, którzy są w zasięgu. Można się z tym łatwo uporać, zakładając White Mask lub Sage's Ring.
Przeciwnik używa też Evisceratora , który rani wszystkich bezpośrednio przed nim.
Gdy jego punkty HP, osiągną poziom krytyczny, zacznie częściej używać Shining Ray'a oraz wzrośnie jego zdolność do łączenia zwykłych ciosów w kombinacje.
Nagroda (Dostajesz ją od Mondida): 5100 gil, Magalixir.
Ixion (ranga VI)
Zleceniodawcą jest dziewucha z Whitecap (Whitecap Wench) w Balfonheim . Męczą ją ostatnio straszne sny o demonicznym koniu. Prosi o pozbycie się ich źródła. W tym celu udaj się do Pharos . |
Ixion | Ok. 276 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Holy, Absorbuje Piorun. | Kick, Curse, Dispelga, Fearga, Sleepga, Silencega, Thundaja |
Ixion znajduje się w "piwnicy" Pharos . Przeteleportuj się tam, podejdź do windy (Dais of Ascendance) i zjedź nią na dół (Penumbra). Nie ruszaj się sprzed windy - rzucą się tu na Ciebie hordy Abanddonów, Bull Abanddonów i Mistmare'ów. Wykończ wszystkich, aż wreszcie przestaną się zbiegać. Następnie wyjedź na górę, dotknij kryształu, żeby odnowić siły i zjedź z powrotem na dół. Jeśli nie widzisz przeciwnika, to przebiegnij dookoła pierścienia i w momencie, gdy dobiegniesz z powrotem do windy, Ixion powinien się pojawić.
Przed walką ważne jest, żebyś ustawił "Ally: HP<60% ---> Curaja" wszystkim i "Ally: any ---> Esunaga" przynajmniej dwóm z Twoich bohaterów. Nie zapomnij też ustawić "Self: MP<10% ---> Charge" (lub 20% w zależności, ile masz MP), ponieważ na Ixiona nie działa Syphon. Daj też jednej z postaci z ustawioną Esunagą Bowline Sash.
Ataki tego demonicznego konia to (poza standardowymi) Curse powodujący u wszystkich Confuse , Disease , Poison , Sap i Fearga wysysająca znaczną ilość MP z wszystkich Twoich bohaterów. Na dodatek na koniec walki zwiększa się jego obrona.
Nieznośną kombinacją Ixiona jest użycie kilka razy z rzędu Dispel, a następnie Feargi, pozbawiając Cię MP lub na odwrót: używa Feargi i zaraz po tym dispelgi, zostawiając Cię bez bufków. Najważniejsze jest jednak, żebyś miał manę i leczył się, kiedy trzeba. Priorytet bufków nie jest taki wysoki.
Nagroda: 3000 gil, Sapping Bolts, Ragnarok