Draklor Laboratory | Część II | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Draklor Laboratory
Nazwa | Poziom | Życie HP | Podatny na | Upuszcza (cena) | Można ukraść (cena) |
Imperial Swordsman | 36-37 | 3589-3829 | - | Hi-potion**, Różne ilości gil | Hi-potion**, Różne ilości gil |
Imperial Hoplite | ~38 | ~4788 | - | Hi-potion**, Różne ilości gil | Hi-potion**, Różne ilości gil |
Imperial Pilot | 37-38 | 4367-4127 | - | Hi-potion**, Różne ilości gil | Hi-potion**, Różne ilości gil |
Judge | ~40 | ~5086 | - | Hi-potion** | 100 gil |
Mastiff | ~37 | ~3843 | - | Hi-potion**, Różne ilości gil | Hi-potion**, Różne ilości gil |
Lab Rat | 37-38 | 3627-3647 | Wodę | Fire Magicite (80g), Rat Pelt (35g) | Rat Pelt (35g) |
Hectyes | ~37 | ~8515 | Lód | Yellow liquid (531g), Storm Crystal (160g) | Chronos Tear** |
*rzadkość; ** lepiej nie sprzedawać
Zaczynasz na 66 piętrze i na początku nic ani nikt Ci nie przeszkadza. Ktoś był tu przed Tobą i zrobił porządek ze strażnikami. Biegnij do North Lift Terminal i użyj go, żeby dostać się na 67 piętro. Na 67 piętrze idź w jego północno-wschodni róg i wejdź do pomieszczenia C.D.B. Znajdziesz Lab Access Card i mapę laboratorium (właściwie to same się znajdą w czasie cut scenki).
Lądujesz z powrotem na korytarzu. Koniec sielanki, czas się brać do roboty - właśnie zostały wezwane posiłki i musisz się nimi zająć, zanim dojdziesz do Cida. Włączył się też system ochronny laboratorium - przypomina on ten znany z Henne mines. Chodzi o niebieskie i czerwone drzwi otwierane na zmianę.
Konsola otwierająca czerwone drzwi (po lewej) i zamknięte niebieskie drzwi (po prawej).
Chodząc po tym budynku, warto przeszukać małe sale (to te małe kwadraciki na mapie) - można znaleźć w nich zarówno różne skarby jak i potwory, ale wejść można tylko do pomieszczeń, spod których wydobywa się światło (po lewej). W tym budynku znajdziesz też dwie windy: północną (po prawej) i południową. Północna obsługuje piętra 66, 67, 68, a południowa - 68 i 70.
Po prawej stronie zobaczysz drzwi (Rm 6704 East) - możesz wejść do środka i zapisać stan gry. W pokoju obok (Rm 6703 East) masz konsolę do otwierania drzwi. Skorzystaj z niej, by otworzyć przejście do windy. Wyjdź z pokoju i biegnij do windy - jedź na 68 piętro.
Na 68 piętrze biegnij na wschód i na pierwszym rozwidleniu skręć w lewo. W pokoju po lewej (Rm 6803 East) znajduje się konsola - przełącz nią drzwi. Wyjdź z pokoju, biegnij na północ i skręć w pierwszą drogę w lewo. Biegnij do końca, skręć w lewo i w pokoju 6804 West znajdziesz kolejną konsolę.
Biegnij do południowo-zachodniej części tego piętra do pokoju 6811, gdzie West przełącz następne drzwi, a droga do południowej windy stanie otworem. Skorzystaj z niej, by dostać się na 70 piętro. Zapisz grę i biegnij po schodach do góry. Czas na potyczkę z Cidem.
Doctor Cid 4x Rook | Ok. 65 000 HP, 8-10 tys. HP każdy Rook | Odporni na Librę, Rook podatny na Dark, Cid absorbuje Dark | Regen, Curaga, Reflect, Drain, Paling, Grater barier, Haste, S-27 Tokamak |
Większość ataków należy do Rooków. Regen, Curaga, Reflect, Drain, Paling (przez niego Cid staje się odporny na ataki fizyczne), atakują nawet silniej niż Cid. Przede wszystkim to ich trzeba się więc pozbyć.
Dopóki istnieją Rook Cid jest praktycznie niezniszczalny, dlatego przed walką ustaw bohaterom gambit "Foe: lowest HP -> Attack", przez co skoncentrują się tylko na jednym przeciwniku, dopóki go nie wykończą i dopiero potem przerzucą się na następnego. Po zniszczeniu wszystkich Rook Cid użyje Greater Barrier i/lub Haste. Natychmiast rzuć na niego Dispel. Zberserkuj jedną z Twoich postaci i tylko czekaj, aż walka wreszcie się skończy. |