Garamsythe Waterway - znowu | Część I | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Garamsythe Waterway - znowu
1 - Miejsce potyczki z imperialnymi żołnierzami;
2 - Miejsce potyczki z bandą Flan'ów;
3 - Boss: Firemane.
Nazwa | Poziom | Życie HP | Podatny na | Upuszcza (cena) | Można ukraść (cena) |
Dire Rat | 2-5 | 92-232 | Wodę | Fire Stone (35g) Rat Pelt (35g) | 1 gil |
Steeling | ~4 | ~218 | Ziemię | Wind Stone (35g) Antidote** | Wind Stone (35g) Antidote** |
Gigantoad | 5-6 | 341-361 | Ogień | Horn (120g) Water Stone (35g) | Horn (120g) |
Ghost | ~7 | ~340 | Holy | Glass jewel (115g) Teleportstone* ** | Glass jewel (115g) |
Garchimacera | 4-5 | 287-302 | Wodę | Demon Eyeball (123g) | Demon Eyeball (123g) |
* rzadkość; ** lepiej nie sprzedawać
I ponownie lądujesz w ściekach. Tym razem dołączają do Ciebie Balthier i Fran [screen 1 ]. Przed sobą masz kryształ zapisu gry. Skorzystaj z niego i zejdź po schodach. Tu Balthier wyjaśni Ci dokładniej działanie gambitów. Po krótkim instruktażu przestaw gambity postaci. Balthier'owi niech zostanie First-aid, jednakże ustaw wszystkim "attak: party lider targeted foe", a Fran dodatkowo: "ally<70%; cure" i ustaw go na pierwszym miejscu.
Teraz podejdź do ciał żołnierzy i je "obejrzyj" [screen 2 ]. Biegnij swobodnie do następnego kryształu, bo tu nie czeka Cię nic ciekawego. Nie zapomnij o skarbach - szukaj dalej po ślepych zaułkach.
Gdy miniesz następny kryształ, czeka Cię walka z czterema imperialnymi żołnierzami. Oni są na poziomie 5, jednakże ich poziom życia wacha się od 170-210 i najsłabszy będzie miał jeszcze Protect. Wprawdzie nie wykazują słabości na żadne elementy, jednakże magia dobrze się sprawuje. Po walce wróć do kryształu i przynajmniej odnów sobie życie i manę. Do Twojej drużyny dołącza Amalia.
Zaraz w sali obok czeka Cię walka z czterema Flan'ami. One też są na poziomie 5, ale ich poziom życia wacha się od 360 do 420. Wszystkie są podatne na Ogień, więc wykorzystaj to.
Biegnij dalej, do następnego kryształu zapisu. Lepiej z niego skorzystaj, ponieważ w sali obok czeka Cię walka z bossem:
Firemane | Poziom 7 | 3571 HP | Podatny na: Wodę | Ataki: Fire, Kick, Bushfire, Rush. |
Zacznij od rzucania czarami Blizzard . Kiedy mana spadnie poniżej 10MP, przestań - zachowaj ją na Cure lub użyj Etheru . Dodatkowo, gdy poziom życia będzie niski, Amalia też Cię wspomoże i zacznie używać potków. Jego najgroźniejszy ataki to bushfire , który zadaje rany wszystkim bohaterom, nawet tym niezaznaczonym, może też zatruć jednego (lub wszystkich) z Twoich bohaterów. W takiej sytuacji użyj na zakażonych antidote i kontynuuj walkę. W czasie walki głównie skupiaj się na poziomie życia bohatera, który bezpośrednio przyjmuje ataki wroga, jednakże nie zaniedbuj też reszty, bo jeśli mają mało życia, to mogą paść po następnym ataku Bushfire . Z kolei atak rush , to w zasadzie nie jest atak. Firemane teleportuje się w inne miejsce sali i przez chwilkę nie można go namierzyć, a ataki oddane w tej chwili są niecelne. Fire i kick to regularne ataki, w sumie nic specjalnego.