Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Behemoth King (ranga VII)
Zleceniodawcą jest uchodźca z Bur-Omisace o imieniu Koqmihn. Przebywa obecnie w domu starego Dalana w Lowtown . Opowie Ci legendę o Behemoth Kingu i poprosi o zgładzenie go. Ponieważ opowie zaledwie część legendy, obieca Ci resztę po Twoim powrocie. |
Behemoth King | Ok. 1 590 000 HP | Odporny na Librę | Rake, White Breath, Thundaga, Firaga, Blizzaga, Ardor, Holy, Dakrga, Slowga, Palling, Magick Shield, Greater Barrier |
Behemoth Kinga znajdziesz w Feywood , w ostatnim obszarze przed Giruvegan , jednak żeby się pojawił, będziesz musiał zabić wszystkie potwory oraz ich respawny na ostatnim i przedostatnim obszarze Feywood .
Behemoth ma dużo punktów HP, na dodatek nie możemy atakować go dowolnie, ponieważ znajduje się na przemian pod statusem Paling i Magick Shield , więc przygotuj się na zmienianie co jakiś czas gambitów z ataków fizycznych na magiczne. Nie używaj magii elementarnej, do walki użyj Scathe .
Jego zwykły atak może spowodować Disease , ale na szczęście, z korzyścią dla Ciebie, rani też atakującego. White Breath zadaje rany mocą lodu wszystkim stojącym bezpośrednio przed Behemothem i może spowodować Stop . By tego uniknąć, daj walczącym na krótkim dystansie Power Armlet . Mag na długim dystansie niech ma Sage's Ring i leczy kompanów w razie potrzeby.
Od czasu do czasu przeciwnik rzuci na siebie Greater Barrier . Ty, w odpowiedzi na to, bezzwłocznie rzuć na niego Dispel . Mniej więcej przy 30% podskoczy przeciwnikowi obrona.
Po walce udaj się do z powrotem do Dalana i porozmawiaj z Koqmihnem.
Nagroda: 250 gil, 2x Bacchus's Wine, figurka Behemoth Kinga w Sky Prate's Den oraz usłyszenie końca legendy o Behemocie.
Po rozmowie z Koqmihnem udaj się do góry Bur-Omisace. Podejdź do drugiego wystającego pyska smoczego [screen 1 ], zabierz broń (i ewentualną tarczę) Vaanowi i uderz w "Wyrm Snout" [screen 2 ]. Na ziemię spadnie "Wyrm Snout Plunder". Zbadaj go. Dostaniesz 500 000 gil i Rod of Faith.
Yiazmat (ranga VIII)
Możliwość walki z Yiazmatem otrzymasz w momencie, gdy wykonasz wszystkie zlecenia ze zwykłych i ekskluzywnych listów gończych oraz pokonasz dodatkowego bossa - Hell Wyrma. Zleceniodawcą jest Montblanc z całą swoją rodziną. Opowiada o najstraszliwszej bestii, jaka kiedykolwiek chodziła po Ivalice i ufa, że tylko Ty jesteś w stanie ją pokonać. |
Yiazmat | Ok. 50 000 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Dark | Rake, White Breath, Stone Breath, Death Strike, Cyclone, Growing Threat, Protect, Shell, Haste, Bravery, Faith, Regen, Reflect |
Ten potwór, tak jak i Hell Wyrm, ma dwa paski życia, ale w odróżnieniu od Wyrma, jego paski spadają w zastraszająco... wolnym tempie. Znajdziesz go na obszarze zwanym Colosseum w Ridorana Cataract .
Jego ataki są bardzo silne (choć nie tak bardzo jak Omegi) i dodatkowo mogą spowodować natychmiastowy Death . Przeciwnik posługuje się też White Breathem zadającym obrażenia mocą Lodu wszystkim stojącym bezpośrednio przed nim, który może dodatkowo spowodować Stop u atakowanych. Stwór zna też Stone Breath , który może powodować Petrify u atakowanych.
Jeśli nie może Cię dosięgnąć, zaatakuje przy pomocy Death Strike'u (chyba, że zejdziesz z jego pola widzenia). Tego ataku używa też często kilka razy po Cyclonie , by załatwić niedobitki. Sam Cyclon to potężny atak o mocy Wiatru raniący wszystkich bohaterów w Colosseum i mogący też spowodować u nich Sap .
Po zbiciu mu mniej więcej 50% jego obrona rośnie, a gdy punkty HP osiągną poziom krytyczny, użyje on na sobie Growing Threat , jego ataki staną się szybsze, a gdy oddalisz się odrobinę zbyt daleko, natychmiast zacznie się regenerować w zastraszającym tempie.
Do walki będziesz potrzebował dwóch Yagyu Darkblade (lub ewentualnie Orochi) Fomalhauta z Dark Shotem, Genji Gloves, 5x Bubble Belta, Sage's Ringa. W tej walce po raz kolejny będziesz korzystał ze sztuczki Decoy i Reverse . Możesz wg uznania zastosować ją na jednym lub na dwóch bohaterach.
Dwóm bohaterom daj ninja swordy. Temu z Yagyu daj dodatkowo Genji Gloves. Drugiemu daj Bubble Belta. Magowi daj Fomalhauta i Dark Shot oraz Sage's Ringa. Wszystkim rezerwowym bohaterom też daj Bubble Belt. Przed walką upewnij się też, że masz spory zapas Chronos Tear'ów, bo na pewno się przydadzą.
Początkowy układ gambitów:
Bohater I (z Yagyu) | Bohater II | Bohater III |
Ally: Any ---> Arise | Ally: Any ---> Arise | Ally: Any ---> Arise |
Self ---> Bravery | Ally: Bohater I ---> Reverse | Ally: Bohater I ---> Decoy |
Self ---> Berserk | Ally: Any ---> Chronos Tear | Ally: Any ---> Chronos Tear |
Ally: Bohater I ---> Stona | Ally: Bohater I ---> Stona | |
Ally: Bohater III ---> Esuna | Ally: Bohater II ---> Esuna | |
Ally: Bohater III ---> Curaga | Ally: Bohater II ---> Curaga | |
Self: MP < 10% ---> Charge | Self: MP < 10% ---> Charge | |
Foe: Nearest ---> Attack | Foe: Nearest ---> Attack |
Ten układ początkowo w zupełności wystarcza. Jednak zmieni się to, gdy przeciwnik stanie się silniejszy i szybszy. Potem polecam taki układ:
Bohater I | Bohater II | Bohater III |
Ally: Any ---> Arise | Ally: Any ---> Arise | Ally: Bohater I ---> Reverse |
Self ---> Bravery | Self ---> Bravery | Ally: Bohater II ---> Reverse |
Self --> Decoy | Self ---> Decoy | Ally: Any ---> Arise |
Self ---> Berserk | Self ---> Berserk | Ally: Any ---> Chronos Tear |
Ally: Bohater I ---> Stona | ||
Ally: Bohater II ---> Stona | ||
Self: MP < 10% ---> Charge | ||
Foe: Nearest ---> Attack |
Ponadto postaci, która miała do tej pory Genji Gloves, daj teraz Bubble Belta.
Początkowo, gdy z Tobą krucho, możesz schować się w korytarzach dookoła areny - Yiazmat w tym czasie zacznie rzucać na siebie różne buffy. Po powrocie użyj na nim tylko Dispel .
W momencie, gdy poziom życia stwora spadnie do krytycznego, nawet nie myśl o takim rozwiązaniu. Gdy tylko znikniesz mu z oczu, zacznie się strasznie szybko regenerować. Od tej pory ze wszystkimi trudnościami musisz radzić sobie na środku, z Yiazmatem na karku.
Od tej pory zaczniesz też aktywnie korzystać z postaci w rezerwie. Najlepiej wyłącz im gambity, by samodzielnie kontrolować ich zachowania. Będziesz korzystał z ich pomocy:
- gdy wszyscy z podstawowego składu padną - wprowadź tylko jedną osobę z rezerwy, ożyw jedną z podstawowego składu i z odstaw ją na rezerwę,
- gdy mag padnie, a pozostałe dwie postacie są zberserkowane - wprowadź kogoś z rezerwy zamiast maga, ożyw tego maga i zamień go z powrotem,
- gdy mag będzie w pod wpływem Stop - analogicznie do sytuacji ze śmiercią maga.
Z takim ustawieniem powinieneś sobie z Yiazmatem poradzić. Po zgładzeniu go udaj się do Montblanca po nagrodę.
Nagroda: 30 000 gil, Godslayer's Badge (1g)