Kryptopolis (5) | Opis przejścia | Fallout 2 poradnik Fallout 2
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
16. Rozwiąż problem z elektrownią w Gecko.
Jest to jedno z głównych, najważniejszych i najbardziej złożonych zadań w Kryptopolis . By go rozwiązać, będziemy musieli kilka razy opuszczać Kryptopolis , udawać się do Gecko i z powrotem. Po kolei jednak. Misję tą zleca nam Pierwszy Obywatel Lynette. Spotkamy ją na północ od Miasta wewnętrznego . Urzęduje ona w budynku zwanym Central Council:
Zagadujemy ją (łatwo jest ją rozłościć, więc ważymy słowa) i dowiadujemy się jak zostać pełnoprawnym obywatelem Kryptopolis . Prowadzą do tego dwie drogi. Pierwsza to zdanie specjalnego testu u Prekonsula Gregory'ego. Na obrazku powyżej, podałem gdzie znajduje się jego biuro. Jest to wręcz niewykonalne (trzeba mieć niesamowicie rozwiniętą umiejętność Nauk ścisłych). Odradzam zatem. Drugi sposób jest o wiele ciekawszy. Otóż, Lynette prosi nas o rozwiązanie problemu z elektrownią, która zanieczyszcza miejscową wodę. Podejrzewa ona o to ghouli, których szczerze nienawidzi. Elektrownia znajduje się w mieście Gecko . Otaczaliśmy tę lokację podczas patrolu zleconego nam przez Starka (misja [12]). Przed wyruszeniem w to miejsce, proponuję jeszcze przeszukać regał w restauracji Pokój Spotkań. Skrytka zawiera Podręcznik pierwszej pomocy, którego przeczytanie podniesie naszą umiejętność Pierwszej pomocy o kilka %. Restauracja i regał, znajdują się tutaj:
17. Randka z Fillis i złożenie "daru".
By móc wejść na teren Krypty 8 znajdującej się w Mieście wewnętrznym Kryptopolis , będziemy musieli wykonać misję [15] (czyli m.in. otrzymać obywatelstwo). Na pierwszym piętrze znajduje się pielęgniarka Fillis:
By umówić się z nią na randkę i zgarnąć 100 PD, przeprowadzamy następującą rozmowę:
Co możesz powiedzieć mi o Kryptopolis? / To chyba niedobrze, że taka piękna, młoda kobieta jak ty nie może znaleźć sobie ŻADNEGO zajęcia w Kryptopolis. / To nie moja wina, że jesteś atrakcyjną, młoda kobietą, która raz na jakiś czas mogłaby się gdzieś wybrać. Co powiesz na wspólna kolację? / Wspaniale! No to chodźmy.
Aby z kolei móc "złożyć dar" dla Kryptopolis i otrzymać 500 PD, mówimy tak:
Co możesz powiedzieć mi o Kryptopolis? / Zupełnie nic? No co ty? / Zapyziałe? Jak to? / Skoro już mowa o starości, odnoszę wrażenie, że w mieście nie ma żadnych dzieci. / Eee... cykl rozrodczy? / A co jeśli ktoś zajdzie w ciążę poza tym cyklem? / No wiesz, doszły mnie słuchy, że podobno uprawianie SEXU może spowodować zajście w ciążę. / I nie powoduje to zachodzenia w ciążę? / Aż boję się spytać, ale i tak zapytam. / Czy mógłbym złożyć dar? / W porządku...
18. Implanty bojowe, szczepionka i antidotum na Jet.
By móc uzyskać wszystkie te dobra, musimy być obywatelem Kryptopolis (misja [15]). W szpitalu, w którym spotkaliśmy Fillis (misja [16]), spotykamy dr Troya. Jednak zanim z nim pogadamy, używamy umiejętności Nauka na jednym z komputerów (musimy mieć bardzo wysokie umiejętności Nauki i Leczenia!):
Wydobędziemy tym samym informacje na temat implantów bojowych. Otrzymujemy za to 500 PD. Gdy będziemy cały czas szukać jakiś nowych informacji w archiwach, komputer zacznie rzucać fajnymi tekstami. Kiedy się w końcu wkurzy, powie nam, że po ukończeniu gry mamy skorzystać z głównego komputera na trzecim piętrze. Polecam. Sami zobaczycie, o co chodzi. Zagadujemy teraz Troya. Jeśli nasza umiejętność Leczenie stoi na przyzwoitym poziomi (ok. 80-85%), lekarz oprowadzi nas po krypcie. Otrzymamy za to kolejne 500 PD. Chce on również przeprowadzić badania na narkotyku Jet. Powinniśmy zdobyć taki bez problemu, chociażby w Norze . Wręczamy mu specyfik, a on przygotowuje dla nas Szczepionkę (nasza odporność na trucizny i promieniowanie wzrasta o 10%). Za dostarczony narkotyk, Troy wręczy nam również 1000$.
Wracamy teraz do dr Andrewa w Podmurzu Kryptopolis . Mówimy mu o zdobytych informacjach na tematów implantów bojowych. Zażyczy on sobie 6 sztuk Pancerzy bojowych oraz każe słono zapłacić za każdą operację. Musimy wcześniej naprawić Auto-doktora! (misja [4]). W przeciwnym razie - umrzemy podczas operacji! Zabiegi są dwa. Każdy z nich ma 3 poziomy: (trzeci możemy zrobić tylko w San Francisco ):
Podskórny pancerz ochronny i Wzmocniony pancerz podskórny (Pierwszy i drugi poziom operacji podnosi nam o 5% odporność na obrażenia, normalne obrażenia i wybuchy, trzeci poziom cofa to wszystko o 5%)
Implanty osłonowe typu Phoenix i Wzmocnione implany typy Phoenix (Pierwszy i drugi poziom operacji podnosi nam odporności na ogień, plazmę i laser o 5%, trzeci poziom cofa te odporności z 10 do 5%)
UWAGA: Każda operacja wiąże się z utratą punktów Charyzmy!
Teraz podaję normalne ceny wszczepów oraz te wytargowane (w tym przypadku trzeba mieć wysoką Charyzmę i mocną umiejętność Handel):
Implanty bojowe | 1 Poziom | 2 Poziom | 3 Poziom (tylko w San Francisco) |
Poskórny pancerz | 7000 $ | 40000$ | 5500$ |
Wytargowana cena | 5000$ | 30000$ | 5500$ (nie da się wytargować mniej) |
Implant typu Phoenix | 10000$ | 50000$ | 5500$ |
Wytargowana cena | 8000$ | 40000$ | 5500$ (tu również nie da się wytargować mniej) |
To na razie tyle. Wykonaliśmy w Kryptopolis praktycznie wszystkie zadania poboczne. Będziemy tu musieli jednak jeszcze nieraz wrócić, by dokończyć misję [15] i otrzymać zadanie [16] i [17]. Udajmy się zatem do Gecko , zbadać sprawę elektrowni.