Garść porad ogólnych | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 poradnik Fallout 2
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
"Zanim opuścimy osadę", czyli garść porad ogólnych
- Zawsze miej przy sobie dwie bronie główne. Najlepiej jedną o bliskim, a drugą o dalekim zasięgu. Nie dosyć, że będziesz mógł zmieniać uzbrojenie nie tracąc w ten sposób Punktów Akcji (PA) na korzystanie z inwentarza to zawsze zachowasz się odpowiednio do zaistniałej sytuacji na polu bitwy.
- Zdobywaj wiedzę od miejscowych trenerów. W wielu miastach znajduje się ktoś, kto może nauczyć Cię kilku rzeczy. W ten sposób, wiele Twoich umiejętności poszybuje w górę. Czasami będziesz komuś musiał postawić drinka, lub po prostu do niego zagadać.
- Zarówno przed jak i po walce - zawsze przeładowuj swoje giwery. Unikniesz w ten sposób niemiłej niespodzianki w postaci pustego magazynka podczas kluczowego momentu jakiegoś starcia.
- Nie używaj granatów, jeśli Twoja postać nie jest wystarczająco silna lub nie posiada umiejętności Rzucanie na przyzwoitym poziomie. Możesz wtedy niechcący poważnie zranić siebie jak i swoich towarzyszy.
- Staraj się przeszukiwać jak największą ilość szafek, regałów, biurek, skrzyń oraz ciał zabitych wrogów. Jeśli jakieś skrytki są zamknięte - w celu ich otwarcia używaj umiejętności Otwieranie zamków lub łomu, jeśli jesteś silny. W przypadku pierwszego rozwiązania wspomagaj się wytrychami, (jeśli otwarcie zamka jest szczególnie trudne). Niektóre, zaawansowane zamki potrzebują do otwarcia elektronicznych wytrychów. Z łomem jednak obchodź się ostrożnie. Możesz niechcący zniszczyć jakiś zamek i nigdy nie dowiesz się, czego bronił. Z drewnianymi, zamkniętymi drzwiami można sobie poradzić, podkładając pod nie ładunek wybuchowy. Nie krępuj się podczas przeszukiwania wszystkich domów czy pomieszczeń - większość cywili nie będzie zwracać uwagi na Twój mały napad na ich posiadłość. Pod warunkiem, że będziesz miał włączone Skradanie się.
- Podczas walk z dużą ilością przeciwników używaj broni z opcją strzału seryjnego lub wyrzutni rakiet. Jeśli używasz broni mogącej strzelać seriami, a Twój wróg jest na linii strzału drugiego - zawsze celuj w tego ostatniego. W ten sposób poszatkujesz tego najbliższego, a najbardziej oddalonego - na pewno znacząco uszkodzisz. Rakietnica z kolei pozwoli Ci zdmuchnąć grupkę wrogów stojących bardzo blisko siebie. Blisko siebie, a nie Ciebie!
- Pamiętaj o tankowaniu swojego samochodu! W tym celu, używasz paliwa będącego amunicją do kilku, potężnych broni. Uważaj więc byś nie wystrzelał całego "paliwa".
- W świecie gry Fallout 2 dominuje ogólne bezprawie i anarchia. Skorzystaj z tego! Okradaj wszystkich! Nawet jakbyś miał wczytywać się kilkakrotnie stan gry sprzed kradzieży. Zyskasz w ten sposób dużo wartościowego sprzętu oraz pewną pulę Punktów Doświadczenia (PD). Kradnij zawsze od tyłu przy włączonej umiejętności Skradanie.
- Często zapisuj stan gry. Podczas podróży po mapie świata - zawsze możesz trafić na wroga, z którym aktualnie nie będziesz w stanie sobie poradzić. Jeśli w takich przypadkach będziesz miał sposobność ucieczki bez konieczności nawiązania wymiany ognia - ewakuuj się w stronę najbliższego krańca lokacji.
- Czytaj wszystkie możliwe książki, jakie wpadną Ci w ręce. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda Ci się jakaś umiejętność, którą właśnie ulepszyłeś poprzez lekturę. Nie ma sensu czytanie książki poprawiającej umiejętności, które masz na ok. 100 procentach - wtedy po prostu ją sprzedaj.
- Dopóki nie zdobędziesz wozu - swoich towarzyszy beztrosko traktuj jako tragarzy. Nie musisz od nich potem odbierać rzeczy poprzez kradzież, tak jak to było w Falloucie 1. Tutaj służy do tego okno wymiany. Jest jednak pewien minus. W przeciwieństwie do pierwszej części gry, Twoi przyjaciele mają ograniczony udźwig. Przy sobie miej najistotniejszy ekwipunek, zaś niech Twoja drużyna niesie rzeczy przeznaczone na handel.
- Staraj się wykonywać wszystkie możliwe misje poboczne. Zyskasz w ten sposób mnóstwo przydatnych informacji, przedmiotów, lecz przede wszystkim - bezcennych punktów doświadczenia.
- Korzystaj z okna "Kontroli walki" swoich kompanów. Dzięki niemu będziesz mógł na bieżąco monitorować ich rozwój, wydawać polecenia by nosili najlepszy pancerz i najlepszą broń, którą są w stanie używać. W tym oknie możesz również ustawić masę innych rzeczy. Korzystaj więc z niego na bieżąco! Cały czas wyposażaj ich w bezpieczniejszy pancerz i mocniejszą broń. Pamiętaj o zapasie medykamentów i amunicji dla swych towarzyszy.
- Podczas potyczek w miastach i wioskach - uważaj, do kogo i jak celujesz! Zabłąkana kula może przypadkowo trafić niewinnego cywila, a wtedy całe miasteczko zwróci się przeciwko Tobie. W niektórych lokacjach nie paraduj niepotrzebnie z bronią. Mogą z tego być tylko same problemy.
- Uważaj jak prowadzisz rozmowy. Bardzo łatwo jest wyprowadzić rozmówcę z równowagi. Może on wtedy już nigdy się do nas nie odezwać (tracimy wówczas szansę na niektóre zadania poboczne) lub po prostu chwycić za broń (masa kłopotów i zazwyczaj całe miasteczko na głowie).
- Jeśli podczas poruszania się używamy biegu - zatrzymujmy się, co jakiś czas. Jest to ważne by Twoja drużyna mogła Cię dogonić. Nigdy nie wiadomo, kiedy i w jakim momencie - przyjdzie Ci stoczyć jakiś bój. Dobrze jest, więc mieć kompanów blisko siebie - tak by mogli od razu udzielać się w walce, a nie tracić swoich Punktów Akcji na niepotrzebne dobieganie.
- W trakcie przeszukiwania szafek, regałów, biurek, lodówek i skrzynek oraz podczas używania takich umiejętności jak Kradzież, Otwieranie zamków, Naprawa, Nauki ścisłe czy leczenie kogoś - staraj się mieć schowaną broń. Twoja postać nie będzie musiała za każdym razem wyjmować i chować swojej broni. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i nerwów.
- Zawsze miej na wyposażeniu odpowiednią ilość medykamentów, 2 rodzaje amunicji w zależności od tego, jakim pancerzem dysponuje przeciwnik, linę, łopatę, ładunki wybuchowe, alkohol (przydadzą Ci się w niejednym zadaniu), wytrychy (ułatwią Ci otwieranie zamków), Rad-Xy i AntyRady (te pierwsze chronią Twoją postać przed promieniowaniem, drugie zaś niwelują jego efekty) oraz na wszelki wypadek jeszcze jedną (trzecią) broń dodatkową - może Ci się przydać, gdy zabraknie Ci amunicji do broni głównych. Przydadzą się również granaty EMP, które obrócą każdego robota w pył. Nawet, jeśli stoi blisko Ciebie. Wyładowanie elektromagnetyczne nic nie zrobi żywemu człowiekowi. Działa tylko na maszyny.
- Podczas pojedynków z Supermutantami - staraj się zawsze najpierw zabijać tych, co mają na sobie pancerze z czarnej skóry. Dysponują oni najcięższą bronią i mają więcej Punktów Wytrzymałości od mutantów z gołą klatą.
- Może się zdarzyć, że podczas walk, któryś z Twoich towarzyszy stanie w drzwiach. Zablokuje Ci tym samym przejście do jakiegoś pomieszczenia. By go przesunąć, użyj na nim "popchnięcia" w panelu interakcyjnym. Bez obaw. Nie straci on żadnych punktów akcji.
- Zbieraj każdy magazyn "Kociej łapki" i Moduł pamięciowy, jaki znajdziesz. Po pewnym czasie bardzo Ci się to opłaci.
- Jeśli znajdziesz jakiś przedmiot, który dziwnie wygląda i na pierwszy rzut oka jest nieprzydatny - zabieraj go! Może się zdarzyć, że będzie to ważna rzecz potrzebna do ukończenia jakiejś misji, której jeszcze nie otrzymałeś!
- Auto pozwala na szybkie podróżowanie po mapie świata. Kryje się za tym jednak pewien mankament. Gdy korzystamy z czterech kółek, rzadziej natrafimy na miejsca specjalne. Trudniej również wpaść na wroga. Stracimy wówczas szansę na zdobycie dodatkowych punktów doświadczenia i wyposażenia pokonanych przeciwników. Dlatego jeśli chcemy doładować naszą postać, na mapę świata wybierajmy się pieszo. Nie zapomnijmy tylko wrócić po auto do miasta, w którym go zostawiliśmy.
- Jeśli nadarzy się okazja - ulepszajmy swoje auto i uzbrojenie!
- Jeśli tylko możesz - korzystaj z opcji Odpoczynku do wyleczenia całej ekipy. Jest to jedna z opcji budzika w Pip-Boyu. To najlepszy, najłatwiejszy i najtańczy sposób na odzyskanie utraconych punktów wytrzymałości. Zabiera to trochę czasu, ale w przeciwieństwie do Fallouta 1 - tutaj nie musimy się nigdzie spieszyć.