Zlecenie - monstrum z Tufo - kontrakt na szarleja | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2016
Kontrakt ten dotyczy wyeliminowania tytułowego monstrum, którym okaże się być mieszkający pod ziemią szarlej. Geralt przed przystąpieniem do walki z tym potworem będzie musiał dokładnie zbadać podziemne lokacje oraz zająć się przygotowaniem przynęty na szarleja.
- Udaj się do winnicy Tufo i porozmawiaj ze zleceniodawcą
- Udaj się do piwnicy po zmroku
- Przeszukaj podziemne tunele
- Udaj się w miejsce, gdzie widziano Jean-Luca po raz ostatni
- Podążaj za śladem potwora, używając wiedźmińskich zmysłów
- Stwórz przynętę na szarleja
- Rozlej przynętę w pobliżu wysoko położonych tuneli
- Zabij szarleja
Udaj się do winnicy Tufo i porozmawiaj ze zleceniodawcą
Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint. Zleceniedawca tego questu to właściciel winnicy Tufo (Tufo Vineyard) - Monsieur de Bourbeau. Sama winnica zlokalizowana jest niedaleko wioski Flovive we wschodniej części księstwa (M3,10). Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z właścicielem winiarni i ustal szczegóły zniknięć jego pracowników. Możesz od razu podjąć się zadania lub najpierw zażądać lepszej zapłaty za jego wykonanie. Od rozmówcy otrzymasz klucz do piwnicy (Key to the Tufo cellar).
Udaj się do piwnicy po zmroku
Zaczekaj na zapadnięcie zmroku (możesz użyć medytacji żeby przyśpieszyć upływ czasu) i skorzystaj z klucza żeby odblokować dostęp do piwnicy winnicy Tufo. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły, a następnie zacznij badać z nich pomocą piwnicę. Do odnalezienia są potłuczone naczynia, legowisko szczurów oraz pokazana na obrazku osłabiona ściana, którą można zburzyć z pomocą wiedźmińskiego znaku Aard.
Przeszukaj podziemne tunele
Zauważ, że zburzenie ściany w piwnicy odblokowało Geraltowi dostęp do podziemnej sieci tuneli i komnat. Zajmij się ich badaniem i licz się z tym, że będziesz napotykał po drodze kikimory. Jeśli masz problemy z zabijaniem ich z uwagi na wysoki 47 poziom doświadczenia to skorzystaj z oleju przeciw insektoidom, Białego Miodu i znaku Igni.
Po drodze raz jeszcze użyj znaku Aard na osłabionej ścianie. Dotrzesz wkrótce do dużej pieczary z jajami kikimor. Zacznij korzystać z wiedźmińskiego znaku Igni żeby niszczyć kolejne jaja (jest to opcjonalny, ale bardzo łatwy cel misji). Przyjrzyj się przy okazji tym jajom, które zostały już wcześniej zniszczone przez poszukiwanego "głównego" potwora, a także obejrzyj duże dziury w ścianach. Po odnalezieniu i zniszczeniu wszystkich jaj powróć tą samą drogą na powierzchnię (pomagaj sobie pochodnią lub miksturą Kot żeby nie zgubić po drodze) i porozmawiaj z Monsieur i z Madame de Bourbeau.
Udaj się w miejsce, gdzie widziano Jean-Luca po raz ostatni
Cel podróży to obszar winnicy zlokalizowany na północ od jej głównego budynku. Po dotarciu na miejsce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów żeby obejrzeć kosz z chlebem oraz koc. Następnie podążaj zacznij podążać za śladami stóp pozostawionymi przez dwie różne osoby. Ślady te po pewnym czasie rozdzielą się (powyższy obrazek). Wybierz lewe ślady, które doprowadzą Geralta do powalonych drzew. Zbadanie ich ostatecznie utwierdzi głównego bohatera w przekonaniu, że ma do czynienia z szarlejem.
Podążaj za śladem potwora, używając wiedźmińskich zmysłów
Zlokalizuj z pomocną wiedźmińskich zmysłów ślady potwora, które mają zupełnie inny kształt od śladów ludzkich stóp. Podążaj za nimi, dzięki czemu po pewnym czasie dotrzesz do wejścia do małej jaskini. Jej dokładną lokalizację prezentuje powyższy obrazek - znajduje się ona na północ od wioski Flovive i na północny-zachód od winnicy Tufo. Po wejściu do jaskini przejdź jej wąskimi korytarzami żeby docelowo znaleźć się w największej pieczarze.
Stwórz przynętę na szarleja
Do listy znanych receptur automatycznie dodana zostanie przynęta na szarleja (Formula: Shaelmaar bait). Przeszukaj jaskinię żeby odnaleźć trzy martwe ciała i zbadaj je. Po wejściu w interakcję ze zwłokami Jean-Luca pojawi się okazja do pozyskania świeżej ludzkiej krwi (Fresh human blood). Drugim z potrzebnych składników są grzyby sztynaćce (Sewant mushrooms) i odnajdziesz je bez żadnych problemów w różnych częściach jaskini. Zbierz w sumie trzy sztuki.
Po zgromadzeniu wymaganych składników otwórz okno alchemii i odszukaj przynętę, która powinna być na samym dole listy (powyższy obrazek). Powinieneś dysponować już krwią oraz grzybami, tak więc możesz ją od razu wyprodukować.
Rozlej przynętę w pobliżu wysoko położonych tuneli
To bardzo prosty cel misji. Otwórz okrągłe menu i ustaw przynętę jako aktywny dodatkowy obiekt (powyższy obrazek). Po wykonaniu tej akcji podejdź do każdego z obszarów zaznaczonych na mini-mapie i wciśnij odpowiedni przycisk żeby rozlać trochę przynęty. "W nagrodę" za te starania w jaskini pojawi się szarlej (Monster of Tufo).
Zabij szarleja
Pojedynek z szarlejem rządzi się zbliżonymi prawami do konfrontacji z tego typu potworem z głównego zadania Bestia z Toussaint. Jeszcze przed przystąpieniem do walki nałóż na srebrny miecz olejek przeciw reliktom i sprawdź czy Geralt nie ma na wyposażeniu bomby samum. Jako aktywny znak wiedźmiński warto natomiast ustawić Quen - będzie on bronił Geralta przed poważnymi obrażeniami jeśli któraś z jego akcji nie zostanie wykonana do końca prawidłowo.
Nie próbuj atakować szarleja w tradycyjny sposób, bo jego gruba skorupa odbije niemal każdy atak. Zamiast tego tak samo jak w przywołanym wyżej queście wyczekuj aż szarlej zacznie się przetaczać po jaskini. Odskakuj na bok w ostatniej chwili. Szarlej po zderzeniu się ze ścianą jaskini lub z inną dużą przeszkodą powinien wylądować na plecach. Podbiegaj wtedy szybko do niego i wyprowadzaj najsilniejsze ataki mieczem.
Potwór od momentu utraty około 2/3 paska zdrowia będzie również co pewien czas zakopywał się w ziemi i wyrzucał małe głazy. Wszystkie tego typu akcje przeczekuj pozostając w bezpiecznej odległości od szarleja.
Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pozbawienia potwora całego paska energii życiowej. Po tym jak go pokonasz zbadaj jego zwłoki i pozyskaj trofeum szarleja (Shaeelmar Trophy). Pozostało ci już tylko powrócić do właściciela winiarni i odebrać zapłatę za wykonany kontrakt.