Bestia z Toussaint | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Zadanie to jest bardzo długie, aczkolwiek nie oferuje ono żadnych istotnych rozgałęzień prowadzących do całkowicie odmiennych scen. Sam quest jest bardzo zróżnicowany. Składa się na niego między innymi kilka dość wymagających starć oraz solidna porcja eksploracji wspartej wiedźmińskimi zmysłami Geralta.
- Pokonaj olbrzyma
- Podążaj za Miltonem na miejsce, gdzie znaleziono ciało
- Użyj wiedźmińskich zmysłów, by przeszukać brzeg
- Podążaj za Miltonem do gospody, by zapytać, gdzie zabrano ciało
- Udaj się do Corvo Bianco, by zbadać umieszczone w piwnicy ciało
- Użyj wiedźmińskich zmysłów, by dowiedzieć się, jaki potwór zabił strażników
- Znajdź ciało ofiary bestii w piwnicy
- Pokonaj bruxę
- Zbadaj ciało ofiary Bestii
- Znajdź Palmerina i poproś go, by zaprowadził cię do księżnej
- Pokonaj szarleja
- Podążaj za księżną do ogrodów pałacowych
- Wyłów ze stawu złotą rybkę
- Znajdź jednorożca na polanie w ogrodach pałacowych
- Użyj wiedźmińskich zmysłów, by znaleźć piknikowe wiktuały, które zwabią jednorożca
- Spotkaj się z księżną, by połączyć wskazówki i ustalić, gdzie ukrył się Milton
Pokonaj olbrzyma
Po dotarciu do księstwa Toussaint Geralt znajdzie się przy Wiatraku Dulcynei (Dulcinea Windmill) (M1,1). Quest rozpocznie się od pojedynku z ogromnym Goliatem (Golyat), którego długi pasek energii życiowej widoczny jest u góry ekranu. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się z podstawowymi atakami tej potężnej kreatury. Najsilniejszy atak tego potwora to korkociąg, w trakcie którego bestia próbuje atakować wszystkie rozstawione wokół siebie postacie. Inny poważny atak goliata to uderzenie bronią białą w ziemię. Jest ono na tyle potężne, że wywołuje falę uderzeniową mogącą ogłuszyć Geralta lub nawet zwalić go z nóg.
Zanim przystąpisz do pojedynku z goliatem sprawdź czy Geralt nie ma w inwentarzu olejka przeciw ogrowatym. Oprócz tego jako aktywny znak wiedźmiński ustawiaj Quen. Taktyka jest następująca - aktywuj tarczę znakiem Quen, wyczekuj jednego z powolnych ataków goliata, szybko do niego podbiegaj po nieudanym ataku z jego strony i wyprowadzaj kilka własnych ciosów. Koniecznie odskakuj po zadaniu bossowi kilku ciosów, dzięki czemu goliat nie będzie miał czasu żeby odpowiedzieć na ten atak. Nie przejmuj się innymi osobami biorącymi udział w atakowaniu goliata, bo nie mogą one zginąć. Po wygranej walce wysłuchaj nowej rozmowy. Otrzymasz mnóstwo punktów doświadczenia oraz trofeum (Golyat Trophy - +5% do doświadczenia za zabijanie potworów).
Podążaj za Miltonem na miejsce, gdzie znaleziono ciało
Wskocz na konia i zacznij podążać główną drogą za Miltonem. Wkrótce dotrzecie do Karczmy Kuroliszek (Cockatrice Inn), w pobliżu której odnaleziono zwłoki osoby zamordowanej przez tajemniczego potwora.
Użyj wiedźmińskich zmysłów, by przeszukać brzeg
Dotrzyj na brzeg i aktywuj wiedźmińskie zmysły. Odszukaj ślady butów i zacznij za nimi podążać. W pobliżu przebywa grupa parszywców (Scurvers), które musisz pokonać w walce. W realizacji tego zadania mogą pomóc Geraltowi olej przeciw trupojadom oraz np. znak Igni. Dodatkowo pamiętaj o odskakiwaniu od potworów po tym jak znajdą się na skraju śmierci, bo będą wtedy eksplodowały. Po oczyszczeniu okolicy wznów przeszukiwanie brzegu. Obejrzyj skrzynię, poszarpane fragmenty ubrania i zakrwawione sieci.
Obejrzyj na brzegu ślady łodzi. Wskocz następnie do wody, zanurkuj i zacznij badać kolejne obiekty. Najważniejszy jest ten z powyższego obrazka, albowiem po jego zbadaniu odnajdziesz chusteczkę z inicjałami d.l.C. (Handkerchief monogrammed d.l.C.). Powróć z tym znaleziskiem do Miltona.
Podążaj za Miltonem do gospody, by zapytać, gdzie zabrano ciało
Zacznij podążać za Miltonem w stronę Karczmy Kuroliszek znajdującej się na wzgórzu. Po wejściu go gospody załączy się nowa scenka z rozmowy. Możesz zadać kilka dodatkowych pytań lub od razu wyruszyć do miejsca, w którym składowane są zwłoki zamordowanej osoby.
Udaj się do Corvo Bianco, by zbadać umieszczone w piwnicy ciało
Opuść karczmę, wskocz na konia i zacznij podążać w stronę Winnicy Corvo Bianco (Corvo Bianco Vineyard). Po dotarciu na miejsce Geralt zastanie niezbyt przyjemny widok zmasakrowanych ciał. Konieczne okaże się zbadanie kto odpowiedzialny jest za ten stan rzeczy.
Użyj wiedźmińskich zmysłów, by dowiedzieć się, jaki potwór zabił strażników
Uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij badać kolejne ciała znajdujące się w opuszczonej winnicy. Obejrzenie dwóch lub trzech zwłok pozwoli Geraltowi ustalić, że za zamordowaniem tutejszych osób stoi bruxa (odmiana wampira). Wpis na temat tych potworów pojawi się w bestiariuszu i dobrze byłoby zapoznać się z nim przed podjęciem dalszych działań. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie bestiariusza możesz wstępnie przygotować się do walki z bruxą, a mianowicie nałożyć olej przeciw wampirom na miecz Geralta i sprawdzić czy w inwentarzu bohatera znajdują się bomba Księżycowy Pył oraz eliksir Czarna Krew. Dodatkowo jako aktywny znak wiedźmiński ustaw Yrden.
Uwaga - Nie musisz (choć możesz) sprawdzać wszystkich ciał w winnicy. Jeśli zdecydujesz się jednak na taki krok to warto też odszukać porzucone okrycie oraz zbadać przewrócony wóz wraz ze śladami na ziemi.
Znajdź ciało ofiary bestii w piwnicy
Zejście do piwnicy znajduje się tuż obok przewróconego wozu. W trakcie przemierzania piwnicy możesz pomagać sobie wiedźmińskimi zmysłami i podążać za śladami stóp, ale jest to na tyle mała lokacja, że nie możesz się w niej zgubić. Po drodze natrafisz na nowe zamordowane osoby, ale nie musisz badać ich ciał. Cel podróży to główne pomieszczenie piwnicy. Geralt spotka tam bruxę i po krótkiej wymianie zdań rozpocznie się walka.
Pokonaj bruxę
Bruxa z Corvo Bianco (The Bruxa of Corvo Bianco) traktowana jest jako unikalny przeciwnik i u góry ekranu widoczny jest jej pasek zdrowia. Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Geraltem postaraj się wypić eliksir Czarna Krew, dzięki czemu część z zadawanych przez bruxę obrażeń będzie do niej "powracała". Oprócz tego raz jeszcze upewnij się, że Geralt nałożył olej przeciw wampirom na swój miecz. Bruxa jest bardzo zwinna i przez to musisz przez cały czas pozostawać w ruchu żeby nie dawać jej szans na atakowanie Geralta z zaskoczenia.
W pokonaniu bruxy Geraltowi bardzo wyraźnie może pomóc wiedźmiński znak Yrden. Po jego uaktywnieniu pozostań w magicznym kręgu i zaczekaj na pojawienie się bruxy. Wykorzystaj to, że krąg ją osłabi i dopiero wtedy przystąp do atakowania jej. Jeśli chcesz możesz użyć dodatkowo rekomendowanej przez grę bomby Księżycowy Pył, ale sama ataki mieczem w walce wręcz będą wystarczająco skuteczne. Powtarzaj opisany schemat do momentu ostatecznego rozprawienia się z bruxą.
Zbadaj ciało ofiary Bestii
Zwłoki znajdują się w miejscu, w którym stała bruxa w momencie wejścia do piwnicy. Przystąp do ich oględzin - musisz zbadać głowę (Geralt znajdzie sakiewkę wypchaną florenami - Pouch Filled with Florens), klatkę piersiową i oderwaną dłoń (Unusual Severed Hand), którą Geralt zabierze ze sobą. Oględziny pozwolą ustalić Geraltowi, że to nie bruxa odpowiedzialna jest za serię morderstw.
Znajdź Palmerina i poproś go, by zaprowadził cię do księżnej
Opuść winnicę i wyrusz na południe. Celem podróży są Błonia Turniejowe (Tourney Grounds). Po przybyciu na miejsce odszukaj Barona Palmerina de Launfala i zainicjuj z nim rozmowę. Odpowiedzi wybierane w trakcie tego spotkania nie będą miały dużego znaczenia. Rozmowę zakończy dłuższa cut-scenka i Geralt zmuszony zostanie do przystąpienia do pojedynku z nowym bardzo silnym potworem.
Pokonaj szarleja
Szarlej (Shaelmaar) to niełatwy przeciwnik. Potwór ten zadaje bardzo duże obrażenia, a na dodatek jego gruby pancerz skutecznie blokuje większość zwykłych ataków. Podobnie jak w przypadku innych pojedynków z silnymi potworami poświęć trochę czasu żeby się przygotować do walki - sprawdź czy Geralt ma w inwentarzu bomby Samum oraz olejek przeciw reliktom. Zamiast rekomendowanego znaku Aard najlepiej jest postawić na korzystanie ze znaku Quen, dzięki czemu nie każde zderzenie z potworem (zwłaszcza przypadkowe) będzie odbierało Geraltowi dużo punktów zdrowia.
Uwaga - Nie rozciągaj tego pojedynku zbytnio w czasie, bo nie możesz doprowadzić do tego żeby widoczny na ekranie pasek energii pomagającego Geraltowi Palmerina został całkowicie wyczerpany. Palmerin nie jest na szczęście bardzo słabym sojusznikiem i nie musisz za wszelką cenę odwracać od niego uwagi potwora.
Najlepszą metodą na pokonanie szarleja jest ustawianie się na obrzeżach areny i wyczekiwanie aż zacznie przetaczać się w stronę Geralta. Odskakuj w ostatniej chwili (lub licz na to, że tarcza Quen zadziała), dzięki czemu potwór po silnym zderzeniu wyląduje na plecach (powyższy obrazek). To właśnie wtedy przystępuj do wyprowadzania ataków mieczem, które będą zadawały szarlejowi bardzo duże obrażenia. Dalsza część pojedynku ma już zbliżony przebieg. Wyjątkiem będzie sytuacja gdy boss straci 2/3 paska zdrowia. Szarlej zakopie się wtedy w ziemi i zacznie wyrzucać małe głazy, ale wystarczy przeczekać ten atak pozostając w bezpiecznej odległości od potwora.
Po wygranym pojedynku musisz zadecydować czy Geralt ma dobić pokonanego szarleja czy też pozostawić bestię przy życiu. Decyzja ta nie będzie miała żadnych natychmiastowych konsekwencji.
Podążaj za księżną do ogrodów pałacowych
Geralta czekają teraz spotkania z księżną Anną Henriettą oraz z Damienem de la Tourem. Mają one bardzo liniowy przebieg. Ważnym momentem spotkania z księżną jest otrzymanie aktu własności Corvo Bianco (Deed to Corvo Bianco). Od tego momentu Geralt będzie dysponował własną posiadłością i będzie mógł odbudowywać winnicę - jest to częścią nowo odblokowanego pobocznego zadania Corvo Bianco.
Po zakończeniu wszystkich rozmów musisz zacząć podążać konno i następnie pieszo za księżną. Celem podróży są Ogrodowy Pałacowe (Palace Gardens).
Wyłów ze stawu złotą rybkę
W końcowej części rozmowy z Anną Henriettą możesz zapytać się ją o złotą rybkę lub o jednorożca, ale nie jest to istotny wybór. Na poszukiwania złotej rybki musisz wyruszyć do stawu znajdującego się w Ogrodach pałacowych. Wskocz do stawu, zanurkuj i uaktywnij wiedźmińskie zmysły. Dopływaj do kolejnych ryb i badaj je. Geralt docelowo znajdzie tę poszukiwaną i po wyświetleniu krótkiej scenki przerywnikowej wejdzie w posiadanie klucza ze złotej rybki (Key from the Golden Fish).
Znajdź jednorożca na polanie w ogrodach pałacowych
Teraz możesz zająć się zlokalizowaniem w ogrodach jednorożca. Próba złapania zwierzęcia zakończy się niepowodzeniem i w rezultacie konieczne okaże się zaopatrzenie w jakiś przysmak.
Użyj wiedźmińskich zmysłów, by znaleźć piknikowe wiktuały, które zwabią jednorożca
Zbadaj zaznaczony na mini-mapie obszar i zabierz z koca kosz z marchewkami (Basket of Carrots). Otwórz inwentarz Geralta, upewnij się, że kosz znajduje się w aktywnym slocie i wybierz go z rozwijanego menu (powyższy obrazek). Pozostało ci już tylko dotrzeć ze smakołykami do miejsca, w którym przebywa jednorożec. W nagrodę otrzymasz wskazówkę z rogu jednorożca (Clue from the Horn of a "Unicorn").
Spotkaj się z księżną, by połączyć wskazówki i ustalić, gdzie ukrył się Milton
Powróć do miejsca w ogrodach gdzie przebywa Anna Henrietta. W trakcie rozmowy możesz poprawnie wskazać szklarnię (Greenhouse - trzecia opcja dialogowa) jako miejsce pobytu Miltona lub liczyć na to, że to księżna umiejętnie połączy fakty. Gra po dotarciu do szklarni załączy filmik z ucieczki Bestii i równolegle odblokowany zostanie nowy główny quest Na tropie....