Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Kontrakt ten zakłada wyeliminowanie dwóch smokopodobnych kreatur o nazwie oszluzg (Slyzard). Zanim będziesz mógł przystąpić do walki z nimi konieczne okaże się poświęcenie dodatkowego czasu na ich wytropienie. Do legowiska latających bestii Geralta doprowadzą liczne ślady prowadzące od kamieniołomu.

Porozmawiaj z zarządzcą kamieniołomu

Odszukaj brygadzistę Pafnuzio w kamieniołomie - Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Odszukaj brygadzistę Pafnuzio w kamieniołomie

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint lub bezpośrednio udając się do jego zleceniodawcy. Osobą tą jest mianowicie zarządzca kamieniołomu (Quarry foreman) i przebywa on w Kamieniołomie Ardaiso (Ardaiso Quarry) zlokalizowanym we wschodniej części księstwa (M3,6). Od zarządzcy dowiesz się o nietypowym wypadku z udziałem krowy, która spadła z nieba i śmiertelnie przygniotła jednego z pracowników kamieniołomu. Możesz od razu podjąć się tego zadania lub najpierw wynegocjować zapłatę za bliższe przyjrzenie się sprawie.

Zbadaj truchło krowy i ciało robotnika

Zwłoki krowy oraz robotnika znajdują się w północno-wschodniej części kamieniołomu i zanim do nich dotrzesz do pokonania będzie grupa ghuli i alghuli. W trakcie walk z tymi potworami stosuj olejek przeciw nekrofagom oraz znak Igni, a także częściej niż zazwyczaj polegaj na uskokach na boki. Po wygranej bitwie podejdź do martwej krowy i rozpocznij oględziny. Musisz wybrać wszystkie opcje z listy, dzięki czemu Geralt dokładnie zbada krowę oraz zwłoki robotnika. Główny bohater ustali, że krowa upuszczona została przez jakąś latającą bestię.

Zbadaj przyczynę uszkodzenia dźwigu, używając wiedźmińskich zmysłów

Musisz udać się do górnej części kamieniołomu i po użyciu wiedźmińskich zmysłów zlokalizować pokazaną na obrazku część dźwigu, która nadaje się do zbadania - Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Musisz udać się do górnej części kamieniołomu i po użyciu wiedźmińskich zmysłów zlokalizować pokazaną na obrazku część dźwigu, która nadaje się do zbadania.

Używając wiedźmińskich zmysłów, podążaj śladem rannego drakonida

W dalszym ciągu musisz korzystać z wiedźmińskich zmysłów. Rozglądaj się za czerwonymi śladami i pomagaj sobie dodatkowo wskazaniami mini-mapy. Geralt wkrótce dotrze do niewielkiej bimbrowni. Musisz najpierw rozprawić się z przebywającymi w tej lokacji zgnilcami (pamiętaj o odskakiwaniu od nich gdy znajdą się na skraju śmierci) i dopiero po oczyszczeniu okolicy zbadaj nowy duży ślad.

Możesz już wznowić przemarsz. Docelowo musisz dotrzeć do jednego z kolejnych większych śladów, którego zbadanie załączy krótką cut-scenkę i pozwoli ustalić Geraltowi, że ma do oczynienia z oszluzgami (Slyzard).

Wejdź na szczyt wzgórza, żeby dotrzeć do oszluzgów

Możesz wybrać rekomendowaną przez grę ścieżkę, która pokazywana jest na mini-mapie (po drodze Geralt musi wykonać pojedynczy skok) lub dotrzeć do Ruin fortu Ussar (Ussar Fort Ruins) z zupełnie innej strony, np. z północnego-zachodu.

Pokonaj oba oszluzgi

Młodego oszluzga łatwiej jest zabić - Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Młodego oszluzga łatwiej jest zabić

Zanim rozpoczniesz bitwę dobrze byłoby poczynić pewne przygotowania. Postaraj się nałożyć na srebrny miecz olejek przeciw drakonidom. Dodatkowo jako aktywny znak wiedźmiński najlepiej jest ustawić Aard. Do pokonania są młody ranny oszluzg (Wounded Slyzard) oraz matka oszluzga (Female Slyzard). Kolejność atakowania latających bestii nie ma bardzo dużego znaczenia. Jeśli nie chcesz zbyt długo jednocześnie unikać ataków ze strony obu potworów to najpierw zajmij się młodym oszluzgiem, zwłaszcza że będzie on miał niepełny pasek zdrowia.

Pomagaj sobie znakiem Aard żeby sprowadzać potwory na ziemię lub żeby je na krótką chwilę ogłuszać - Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Pomagaj sobie znakiem Aard żeby sprowadzać potwory na ziemię lub żeby je na krótką chwilę ogłuszać

W trakcie rozgrywania opisywanej bitwy stosuj zarekomendowany wcześniej znak Aard żeby "sprowadzać na ziemię" lub tymczasowo ogłuszać atakowanego w danym momencie oszluzga. Jeśli potwór znajduje się aktualnie w dużej odległości od Geralta to wyczekuj aż się wyraźnie zbliży i unikaj w tym samym czasie jego ataków dystansowych polegających na wypluwaniu kul ognia. W realizacji tego planu mogą pomóc Geraltowi uskoki lub chowanie się w pobliskich ruinach. Po tym jak pojawi się okazja do zaatakowania oszluzga wyprowadzaj kilka ciosów mieczem i odskakuj do tyłu zanim bestia zaatakuje Geralta pazurami.

Po rozprawieniu się z młodym oszluzgiem możesz wziąć na celownik jego matkę. Bestia ta posiada identyczny zestaw ataków i zachowań i walka różni się jedynie tym, że matka ma na starcie bitwy pełny pasek energii życiowej.

Zabierz trofeum z matki oszluzga

Możesz podpalić jaja żeby ukończyć poboczny cel misji - Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Możesz podpalić jaja żeby ukończyć poboczny cel misji

Po wygranej bitwie odszukaj zwłoki matki oszluzga, zbadaj je i zabierz trofeum (Slyzard trophy - +10% do szansy na rozczłonkowanie) oraz rzadki miecz Dahlia. Oprócz tego możesz zaliczyć opcjonalny cel questu polegający na zniszczeniu jaj oszluzgów znajdujących się w gnieździe. To bardzo proste zadanie, bo wystarczy podejść do gniazda i użyć znaku Igni.

Odbierz nagrodę za rozwiązanie zagadki krowy

Możesz już wyruszyć z powrotem do Kamieniołomu Ardaiso żeby spotkać się z jego zarządcą. Odbierz od mężczyzny ustaloną wcześniej zapłatę. Oprócz tego zarządzca wspomni o kolejnym zleceniu. Możesz z nim ponownie porozmawiać żeby odblokować poboczny quest Komu w drogę, temu w czas.