Przemiana - quest odblokowujący mutacje | Zadania poboczne Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
To jedno z bardziej skomplikowanych zadań dodatku, ale dobrze jest zająć się nim przy pierwszej możliwej okazji, bo odblokujesz sobie dzięki temu dostęp do opcji nabywania wiedźmińskich mutacji. Niemal całe zadanie dotyczy odnalezienia tajnej pracowni doktora Moreau i żeby do niej dotrzeć będziesz musiał przejść przez rozległe podwodne ruiny, w których do rozwiązania jest kilka zagadek.
- Odblokowanie questu
- Odnalezienie grobu Moreau
- Odnalezienie ruin
- Eksploracja ruin
- Zagadka z portalami
- Zbadanie laboratorium
- Zdobycie zmutowanych jaj
- Uruchomienie aparatury
- Opuszczenie laboratorium
Odblokowanie questu
Okazja do rozpoczęcia tego zadania pojawia się najwcześniej po ukończeniu głównego zadania Na tropie..., czyli po pierwszym spotkaniu z Bestią z Beauclair. Geralta podczas pobytu w mieście Beauclair (mapa M4) powinien zaczepić posłaniec i przekazać w jego ręce list, którego nadawcą będzie ta z kobiet z podstawowej kampanii, która jest najbliższa sercu głównego bohatera (Yennefer, Triss lub Keira Metz). Możesz zbyć posłańca lub podarować mu mały napiwek (wybierz ten drugi wariant, dzięki czemu zaliczysz jedną z Prób Cnoty na potrzeby pobocznego questu Ścieżki przeznaczenia). Lektura listu sprawi, że Geralt dowie się o zaginionym laboratorium doktora Moreau, który prowadził badania nad wiedźmińskimi mutacjami. Celem tego questu będzie zlokalizowanie pracowni naukowca.
Odnalezienie grobu Moreau
Poszukaj grobu Moreau na Cmentarzu za Murami
Cmentarz za Murami (Olermurs Cemetery) znajduje się w południowej części Beauclair (M4,2). Po dotarciu na miejsce trzymaj się z dala od wody żeby nie zostać zaatakowanym przez utopców. Poszukiwany nagrobek pokazany został na dołączonym obrazku - jest on obok ogromnego drzewa.
Odnalezienie ruin
Korzystając z wiedźmińskich zmysłów, poszukaj wskazówek dotyczących lokalizacji laboratorium profesora Moreau
Zacznij od zbadania przesuniętej płyty nagrobka, a następnie użyj wiedźmińskich zmysłów żeby zlokalizować ślady butów i ustalić, że kończą się one przy głównej drodze. Powróć go grobu i sprawdź szkielet znajdujący się w jego wnętrzu.
Na mapie, którą przysłała Yennefer, sprawdź lokalizację Naev'de
Otwórz inwentarz i wybierz z niego starą mapę Toussaint (Old Map of Toussaint). Nie musisz wykonywać na niej żadnych dodatkowych czynności, bo Geralt automatycznie ją przeanalizuje.
Poszukaj wejścia do laboratorium profesora w podwodnych ruinach Doliny Dziewięciu
Ruiny zlokalizowane są na wschód od Beauclair. Wyrusz w ich stronę i początkowo podróżuj wzdłuż linii brzegowej. Po tym jak dostatecznie zbliżysz się do znacznika misji wskocz do wody i zanurkuj. Użyj kuszy żeby rozprawić się z okolicznymi utopcami i następnie zlokalizuj pokazany na dołączonym obrazku portal (M5,1). Przepłynięcie do niego przeniesie Geralta do podwodnych ruin.
Eksploracja ruin
Przeszukaj ruiny
Eksploracja ruin jest dość liniowa, ale możesz sprawdzać odnajdywane po drodze przedmioty i badać wszystkie boczne korytarze. Wkrótce dotrzesz do korytarza, w którym znajdują się pułapki w postaci kolców wysuwających się z ziemi. Nie musisz za wszelką cenę z niego skorzystać (musiałbyś przebiegać gdy kolce są schowane), bo tuż obok znajduje się węższe przejście pozbawione pułapek. Po tym jak je wybierzesz możesz dotrzeć na koniec korytarza z kolcami i splądrować tamtejszą skrzynię (jest w niej m.in. miecz Melltith) lub od razu ostrożnie zeskoczyć na niższy poziom i kontynuować eksplorację okolicy. Wkrocz na małą arenę, na której uaktywnią się strażnicy ruin.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie