Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Quest ten możesz zostać odblokowany tylko jeśli Twoje wcześniejsze decyzje doprowadziły do wyświetlania pośredniego zakończenia w głównym zadaniu Tesham Mutna. Gwoli przypomnienia, zakończenie to dotyczy śmierci Syanny z rąk Dettlaffa i dochodzi do niego jeśli jeszcze podczas pobytu w baśniowej krainie (quest Dawno, dawno temu...) Geralt nie zdobył dla Syanny magicznej wstążki. Główny bohater zostanie ukarany za przyczynienie się do śmierci Anny Henrietty osadzeniem w więzieniu w Toussaint (M5,13).

Uwaga - Jeśli Syanna nadal żyje to zamiast questu Za żelazną kratą uaktywni się quest ze spotkania z Anną Henriettą w pałacu - Ceremonia.

Aktywności na głównym dziedzińcu więzienia

Wizytę w więzieniu rozpoczynasz od rozmowy z Jacquesem, który poleci głównemu bohaterowi udać się do pralni - Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wizytę w więzieniu rozpoczynasz od rozmowy z Jacques'em, który poleci głównemu bohaterowi udać się do pralni. Zanim jednak tego dokonasz dobrze byłoby rozejrzeć się dokładnie po głównym dziedzińcu więzienia. Odszukaj na początek pokazany na obrazku poluzowany fragment muru. Jest to skrytka, w której pozostawiono notatki (Notes found in the Toussaint prison). Przeczytanie ich odblokuje krótki dodatkowy quest Skarby spod celi (The Perks of Being a Jailbird). Zajmij się od razu jego zaliczeniem.

1 - Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
W dalszym ciągu pozostawaj na dziedzińcu - Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

W dalszym ciągu pozostawaj na dziedzińcu. Geralt musi odnaleźć młotek i dłuto (Small hammer and chisel for carving stone). Przedmioty te znajdują się w pokazanym na obrazku 1 wozie. Po zabraniu ich musisz je umieścić w schowku z obrazka 2. Po wykonaniu tej czynności Geralt musi odczekać siedem dni, tak więc zacznij korzystać z medytacji. Powróć po pełnych siedmiu dniach do schowka i zabierz z niego więzienny plakat (Prison Poster), który po opuszczeniu więzienia będziesz mógł powiesić na ścianie posiadłości Geralta.

Oprócz rozwiązania opisanego wyżej questu możesz również porozmawiać z więźniem, który jest graczem w gwinta. Jeśli zdołasz wygrać partię z nim (używa talii Skellige) to zdobędziesz bochenek chleba.

Wydostanie się z więzienia

Skrzynia z rzeczami bohatera - Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Skrzynia z rzeczami bohatera

Po załatwieniu wszystkich spraw na dziedzińcu wyrusz do pralni. Geralta czeka tam trochę trywialnych czynności - musi podnieść mydło oraz brudne ubrania, przenieść te przedmioty do zbiornik, zabrać kij i przystąpić do prania. Ciężka praca przerwana zostanie wraz z pojawieniem się w pralni grupy skazańców. Możesz użyć na więźniach maksymalnie rozwiniętej umiejętności Sugestia (Delusion) lub od razu przystąpić do walk z nimi. Zamiast standardowego stalowego miecza korzystaj w tej bitwie z kija.

Po rozpoczęciu kolejnej sceny będziesz musiał zacząć podążać za jednym ze strażników. To bardzo liniowy segment tego questu. Strażnik docelowo doprowadzi Geralta do miejsca spotkania z Damienem oraz z Jaskrem. Od Jaskra dowiesz się , że udało mu się doprowadzić do wypuszczenia głównego bohatera na wolność. Wyrusz za strażnikiem do bramy wyjściowej z więzienia i koniecznie zajrzyj do skrzyni żeby zabrać wszystkie przedmioty należące do głównego bohatera.

Epilog

Przykładowy korzeń mandragory - Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Przykładowy korzeń mandragory

Przed więzieniem na Geralta będzie czekał Regis. Wampir w trakcie rozmowy zasugeruje poczynienie starań o zidentyfikowanie osoby, która miała być piątą ofiarą bestii z Beauclair. Możesz odrzucić ten pomysł lub na niego przystać. Jeśli wybierzesz tę drugą opcję to będziecie musieli spotkać się z pucybutem. Wariant ten szczegółowy opisany został w queście Ceremonia w sekcji Porozmawianie z pucybutem.

Końcowa część epilogu załączy się niezależnie od tego czy uzyskałeś informacje na temat piątej ofiary i podzieliłeś się nimi z Anną Henriettą czy nie wyraziłeś zainteresowania spotkaniem się z pucybutem. Geralt spotka się z Regisem na Cmentarzu Mere Lachaise. Odbędziesz tam krótką rozmowę z przyjacielem i będziesz mógł zająć się prostym zadaniem zebrania dwóch korzeni mandragory (Mandrake roots). Zgodnie z sugestią Regisa zdecyduj się na założenie przed wszystkim maski oraz rękawic. Jeśli pominiesz ten krok to Geralt zostanie poważnie zatruty przy próbie zebrania korzeni. Do zlokalizowania roślin użyj wiedźmińskich zmysłów. Regis w międzyczasie zniknie, ale wystarczy wyruszyć za śladami stóp żeby go ponownie odnaleźć. Przyjaciel Geralta we własnym zakresie rozprawi się z wampirami, które go zaatakują.

Na koniec questu możesz odpowiedzieć na pytanie Regisa co chcesz dalej ze sobą począć. Niezależnie od udzielonej odpowiedzi odblokuje się bardzo krótki quest Wszędzie dobrze...