Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
BARDZO WAŻNA UWAGA! Zajęcie się tym questem jest równoznaczne z przystąpieniem do finałowej części głównego wątku fabularnego rozszerzenia Krew i wino. Akcja ta pociągnie za sobą pewne nieodwracalne konsekwencje i będą one związane między innymi z walkami, które wybuchną w mieście Beauclair. Bezpośrednim efektem tych wydarzeń będzie zablokowanie możliwości ukończenia większości zadań pobocznych (wyjątkiem będą m.in. questy poszukiwań skarbów). ZANIM rozpoczniesz opisywaną misję postaraj się więc:
- Zaliczyć wszystkie poboczne questy.
- Odwiedzić wszystkich handlarzy i inne ważne osoby z Beauclair, z którymi masz jeszcze jakieś interesy do załatwienia.
- Awansować na co najmniej 47 poziom doświadczenia (jest to rekomendowany poziom dla questu ataku na zamek oraz dla kolejnych zadań).
- Utworzyć manualny zapis stanu gry sprzed rozpoczęcia szturmu na zamek. Pozwoli ci to w łatwy sposób powrócić do "neutralnego" księstwa jeśli będziesz miał taką potrzebę (np. żeby zająć się pominiętymi questami albo wykonać od nowa czynności w ramach głównej fabuły, które doprowadzą do odblokowania innego zakończenia gry).
Po północy spotkaj się z Damienem w młynie hrabiego de la Croix
Młyn hrabiego de la Croix (Count de la Croix's Mill) znajduje się w niewielkiej odległości na wschód od Błoni turniejowych (M2,16). Pamiętaj o tym, że musisz dotrzeć do tej lokacji w godzinach nocnych, tak więc w razie potrzeby użyj medytacji lub łóżka w winnicy Corvo Bianco. Spotkaj się z Damienem de la Tourem żeby wziąć udział w rozmowie dotyczącej planu ataku na zamek.
Po wyświetleniu wszystkich filmików automatycznie przeniesiesz się do północnej części Zamku Dun Tynne (Dun Tynne Castle) (M3,11) i rozpocznie się walka z pierwszą grupą strażników. Nie jest ona trudna, ale staraj się nie zużywać posiadanych mikstur i innych zapasów, bo później bardziej ci się one przydadzą. Po zlikwidowaniu wrogów wyrusz do kolejnej części zamku. W miarę możliwości trzymaj się ścieżki pokazywanej na mini-mapie, bo w ten sposób będziesz unikał dodatkowych, niepotrzebnych walk.
Pokonaj Roderika i jego ludzi
Wkrótce dotrzesz w pobliże wozu gdzie przebywa Roderik wraz z nową grupą strażników. Nie zbliżaj się przedwcześnie do wozu, tylko pozwól przeciwnikom dotrzeć do Geralta. Eliminuj ich po kolei i staraj się też szybko docierać do łuczników. Roderika zostaw sobie na koniec - zejdzie on z wozu dopiero gdy znajdziesz się wystarczająco blisko niego. Pojedynek z nim nie jest jakoś wyraźnie trudniejszy. Po zakończonych walkach załączy się scenka z rozmowy z pokonanym Roderikiem. Po zadaniu mu wszystkich pytań możesz okazać mu litość i mu pomóc lub pozostawić go na pastwę losu.
Pokonaj strażników i przedostań się do kasztelu Dun Tynne
Ruszal dalej. W jednym z kolejnych obszarów Geralta napadnie grupa nieco silniejszych bandytów wspieranych przez psy obronne. W trakcie staczania walk z członkami tej grupy w szczególności uważaj na Żelaznego Borga (Iron Borg). Przeciwnik ten używa ogromnego dwuręcznego miecza, którym może zadawać potężne obrażenia. Najlepiej jest zostawić sobie tego wroga na koniec i szukać okazji do wyprowadzania szybkich ciosów po nieudanych powolnych atakach z jego strony (np. po uderzeniu mieczem w ziemię z ogromną siłą).
Po zlikwidowaniu sił wroga wznów przemarsz i pozbądź się po drodze kilku słabszych strażników. W zamku pojawią się za niedługo Regis i Dettlaff. Wyrusz wraz z nimi w stronę kasztelu. Nie musisz w ogóle walczyć z napotykanymi ostatnimi już przeciwnikami, bo to wampirzy sojusznicy będą się z nimi błyskawicznie rozprawiali. Po dotarciu do kasztelu załączy się kilka scenek - ze spotkania z Rheną/Syanną, z przybycia Anny Henrietty do zamku (możesz stanąć w obronie Roderika jeśli masz taką ochotę) i z powrotu do Beauclair. Gra automatycznie rozpocznie kolejny główny quest Długa noc.