Rekonstrukcja | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Głównym założeniem tego pobocznego zadania jest zbadanie przyczyn śmierci mężczyzny odnalezionego niedaleko posiadłości. Eksploracja willi doprowadzi do zaskakujących odkryć i wymusi na Geralcie pozbycia się przywróconych do życia elfich rzeźb. Uwaga - Nie rozpoczynaj tego questu na zbyt niskim poziomie doświadczenia (minimum to 40 poziom), bo trudno wtedy ci będzie wygrać jego finałową bitwę.
Odblokowanie questu
Zadanie to możesz odblokować po zbliżeniu się do posiadłości zlokalizowanej na wschód od wioski Francollarts w południowej części księstwa (M5,7). Geralt spotka w tym miejscu kupca Gastona klęczącego przy zwłokach. Zainicjuj rozmowę z Gastonem i przystąp następnie do oględzin zwłok. Geralt postanowi ustalić przyczynę śmierci mężczyzny.
Zbadanie posiadłości
Możesz zdecydować się na zbadanie posiadłości w pojedynkę lub zabrać ze sobą Gastona i lepiej jest wybrać ten drugi wariant, bo życie kupca nie znajdzie się nagle w niebezpieczeństwie. Wyrusz w stronę posiadłości i korzystaj po drodze z wiedźmińskich zmysłów. Badaj ślady krwi i po dotarciu do zamkniętych drzwi użyj znaku Aard. Po wkroczeniu na teren posiadłości obejrzyj przewrócony stół, a następnie znajdujące się w okolicy kolejne ciała. Sprawdź ceremonialne misy znajdujące się przy tronie oraz przypalone ślady po lewej stronie.
Ruszaj po schodach na górę i nie zapominaj o oglądaniu kolejnych zwłok. Docelowo musisz dotrzeć do górnych drzwi posiadłości i zapukać. Pozwoli to Geraltowi spotkać się z właścicielem posiadłości Durandem.
Odtworzenie sceny
Od Duranda otrzymasz na początek ceremonialną maskę (Ceremonial Mask). Zacznij od dotarcia do każdej z lamp i wciśnięcia klawisza interakcji żeby je zapalić. Wyjmij ze skrzyni elficki chleb (Elven bread) i umieść go na lewej misie. Powróć do skrzyni, wyjmij z niej elfickie wino (Elven wine) i umieść je na prawej misie.
Raz jeszcze otwórz skrzynię. Zabierz z niej zabytkowy elfi miecz (Ancient elven sword) oraz zabytkową elfią tarczę (Ancient elven shield). Geralt musi zacząć korzystać z miecza i tarczy, tak więc otwórz inwentarz i umieść te przedmioty w zaznaczonych na dołączonym obrazku slotach - elficki miecz musi zastąpić stalowy miecz, a tarcza musi znaleźć się w kieszeni. Wybierz dodatkowo tarczę z rozwijanego menu żeby Geralt zaczął z niej korzystać. Na koniec ustaw się przed tronem i uklęknij.
Pokonanie ożywionych rzeźb
Na koniec tego zadania do stoczenia jest dość trudna bitwa z ożywionymi rzeźbami (Living Statues). Po rozpoczęciu walk rozważ ustawienie znaku Quen jako aktywnego, bo dośc skutecznie będzie chronił Geralta przed zmasowanymi atakami ze strony elfów. Dodatkowo główny bohater może chować się za używaną tarczą. W trakcie tej bitwy w pierwszej kolejności zajmij się wyeliminowaniem dwóch elfich kobiet, albowiem władają one magią i mogą poważnie utrudnić bohaterowi pozostawanie przy życiu. Dopiero gdy one zginą zajmij się ożywionymi rzeźbami mężczyzn. Tu będziesz już mógł w spokoju odpalać ulubione szybkie lub wolne ataki Geralta.
Po wygranej bitwie porozmawiaj raz jeszcze z Durandem i Gastonem. Otrzymasz 300 koron i punkty doświadczenia.