Podstawowe informacje | Arcymistrzowski wiedźmiński rynsztunek | Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
W grze Wiedźmin 3: Krew i Wino Geralt może wejść w posiadanie pięciu unikalnych arcymistrzowskich (Grandmaster) zestawów wiedźmińskiego rynsztunku. Są to mianowicie zestawy szkół wilka, gryfa, niedźwiedzia, kota i mantikory. Każdy z tych zestawów składa się z sześciu elementów.
Na poszukiwania wiedźmińskiego rynsztunku najlepiej jest wyruszyć w ramach pobocznego zadania Więcej niż mistrz. Zakłada ono spotkanie się w Beauclair z kowalem Zdravko. Geralt od Zdravko dowie się o arcymistrzowskich diagramach wiedźmińskiego rynsztunku, które zaginęły wraz z innymi wiedźminami poległymi w walce. Kowal podzieli się z głównymi bohaterem informacjami na temat ich prawdopodobnych lokalizacji i dzięki temu w dzienniku Geralta pojawi się pięć nowych zadań poszukiwań skarbów.
Odnajdywaniem diagramów arcymistrzowskiego rynsztunku możesz zajmować się w dowolnej kolejności. Większość z nich znajduje się w opuszczonych ruinach, jaskiniach, świątyniach i innych tego typu lokacjach. Musisz też liczyć się z tym, że dostępu do części z nich bronią potwory lub zagadki środowiskowe. Postaraj się jak najwcześniej skompletować cały jeden zestaw z dowolnie wybranej szkoły (np. mantikory) i powrócić z jego sześcioma diagramiami do Zdravko. Pozwoli to na ukończenie questu Więcej niż mistrz i będzie się to wiązało z awansowaniem Zdravko do statusu arcymistrza płatnerskiego. Dopiero od tego momentu kowal ten będzie mógł wytwarzać dla Geralta arcymistrzowski wiedźmiński rynsztunek na podstawie dostarcznych schematów (oczywiście dopiero po opłaceniu takiej usługi i przekazaniu wymaganych składników rzemieślniczych).
Uwaga - Odnajdywaniem diagramów arcymistrzowskiego rynsztunku najlepiej jest zająć się dopiero po tym jak Geralt awansuje na 40 poziom doświadczenia, a to dlatego, że nowe przedmioty będą miały taki właśnie minimalny próg ich użycia. Dodatkowo grając silniejszym Geraltem nie będziesz miał kłopotów z pokonywaniem potworów broniących dostępu do części ze schematów.