Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
To bardzo nietypowy kontrakt wiedźmiński, albowiem w trakcie zaliczania tego zadania Geralt nie będzie musiał pokonać żadnego potężnego potwora. Zamiast tego konieczne będzie spełnianie nietypowych zachcianek hrabiego Beledala marzącego o wzięciu udziału w niebezpiecznym safari.
Porozmawiaj z hrabią Beledalem
O możliwości wykonania tego kontraktu wiedźmińskiego możesz się dowiedzieć dzięki odczytaniu wiadomości z jednej z tablic ogłoszeniowych. Zleceniodawcą kontraktu jest hrabia Beledal (Count Beledal) i odnajdziesz go w pobliżu Jaskini Szept (Chuchote Cave) (M2,5). Po dotarciu na miejsce spotkaj się z hrabią. Możesz od razu podjąć się zlecenia lub najpierw wynegocjować lepszą zapłatę. Od hrabiego otrzymasz mapę z siedliskami zwierząt (Count Beledal's map), którą musisz obejrzeć przed wyruszeniem w dalszą podróż.
Prowadź Beledala w pobliże siedliska panter
Od tego momentu musisz dbać nie tylko o docieranie do wyznaczonych obszarów, ale również o to żeby Beledalowi nic złego się nie stało (jego pasek zdrowia jest widoczny na ekranie). W trakcie przemarszu polegaj przede wszystkim na wiedźmińskich zmysłach oraz na wskazanianiach mini-mapy i omijaj te potwory/zwierzęta, które nie są powiązane z opisywanym questem. Po tym jak zaczniesz zbliżać się do siedliska parter zwolnij i częściej niż zazwyczaj używaj wiedźmińskich zmysłów. W pobliżu znajdują się pułapki i możesz je omijać lub rozbrajać (jeśli Geralt wejdzie na pułapkę to straci trochę punktów zdrowia).
Uwolnij panterę z pułapki
Śmiało zbliż się do uwięzionej pantery. Dobrze byłoby zacząć od zaliczenia opcjonalnego celu questu i użyć na panterze znaku Axii, dzięki czemu zwierzę uspokoi się. Dopiero wtedy podejdź do pułapki i uwolnij panterę.
Prowadź hrabiego do siedliska skolopendromorfów
Schemat działania jest identyczny. Podążaj zgodnie ze wskazaniami mini-mapy i nie angażuj w żadne walki niepowiązane z tym questem.
Idź za dźwiękiem
Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zlokalizuj z nich pomocą jednego ze skolopendromorfów przemieszczających się pod ziemią. Wykorzystuj wizualizację dźwięków (czerwone pulsujące okręgi) żeby podążać za stworzeniem do jego siedliska.
Znajdź miejsce z dobrym widokiem na leże
Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów. Po wysłuchaniu rozmowy z Beledalem zajmij się odnalezieniem dobrego punktu widokowego - jest to ten, który pokazany został na powyższym obrazku. Ustaw się tam i wciśnij klawisz interakcji.
Zniszcz gniazda, aby wywabić skolopendromorfy
Zejdź ze wzgórza i dotrzyj do dwóch gniazd znajdujących się w legowisku. Na zniszczenie któregoś z nich nie musisz marnować bomby, albowiem o wiele łatwiej będzie użyć znaku wiedźmińskiego Aard.
Zaczekaj, aż hrabia uwieczni skolopendromorfy
Po tym jak w okolicy pojawią się skolopendromorfy zacznij biegać po całym legowisku. Nie walcz z potworami, tylko czekaj aż hrabia zakończy proces uwieczniania tych stworzeń. Po tym jak uda mu się tego dokonać oddal się od legowiska i powróć do Beledala. Skolopendromorfy nie powinny podążyć za Geraltem.
Prowadź hrabiego do miejsca, w którym żyją pawie
Zerknij na zaktualizowaną wersję mapę siedlisk i wyrusz wraz z Beledalem w ostatnią już podróż. Tak jak wcześniej pilnuj się po drodze żeby nie zaangażować się w żadne dodatkowe walki.
Użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby znaleźć ślady pawi
Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i odszukaj na ziemi pawie pióro (Odorous peacock feather). Geralt zapozna się z zapachem tego pióra i w rezultacie będzie dzięki temu mógł użyć go do wytropienia pawi. W dalszym ciągu korzystaj z wiedźmińskich zmysłów i podążaj za czerwonymi śladami.
Za pomocą znaku Axii zmuś pawie, aby otworzyły ogony
Po dotarciu na polanę zaczekaj aż hrabia Beledal ustawi się w odpowiednim miejscu. Dopiero wtedy przystąp do działania - musisz wybrać znak wiedźmiński Axii i użyć go na trzech dowolnie wybranych pawiach z polany.
Zabij skolopendromorfa
Na polanie pojawi się wkrótce skolopendromorf i tym razem zmuszony już zostaniesz do pokonania tego potwora. W trakcie potyczki staraj się oczywiście skupić uwagę bestii na Geralcie, dzięki czemu Beledalowi nie stanie się nic złego. Podczas tego pojedynku używaj znaku Yrden i pozostawaj w magicznym kręgu żeby zachęcić skolopendromorfa do pojawienia się w tym miejscu. Potwór zostanie sparaliżowany po wysunięciu się z ziemi. Wykorzystuj to i błyskawicznie przystępuj do atakowania odsłoniętej części jego ciała.
Poczekaj do jutra do popołudnia i udaj się na piknik
Porozmawiaj po wszystkim z Beledalem, który podziękuje za pomoc. Hrabia podaruje Geraltowi złoto i dodatkowo zaprosi go na piknik organizowany w jego posiadłości - warto jak najbardziej przyjąć zaproszenie. Nie możesz się od razu udać w to miejsce. Musisz zaczekać do godzin popołudniowych kolejnego dnia. Jeśli chcesz od razu zakończyć quest to użyj medytacji lub powróć do posiadłości Geralta i wejdź w interakcję z łóżkiem. Wybierz z mapy świata Wioskę Francollarts (południowa część księstwa).
Porozmawiaj z hrabią Beledalem
Po dotarciu do wioski skieruj się do posiadłości Beledala. Możesz obejrzeć wystawiane przez niego obrazy (opcjonalny cel misji), a następnie porozmawiać z hrabią. Otrzymasz od niego dodatkowy prezent w postaci obrazu, na którym uwieczniony został Geralt walczący ze skolopendromorfem.