Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Marlena

Marlenę odnajdziesz w jednym z głównych pomieszczeń budynku winnicy - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Marlenę odnajdziesz w jednym z głównych pomieszczeń budynku winnicy

To bardzo krótki quest, który możesz zostać odblokowany po ukończeniu głównego zadania Pogłos. Żeby tak się jednak stało Geralt musi we wspomnianym głównym queście odczarować wichta, a następnie odnaleźć kobietę o imieniu Marlena (Marlene) i przyczynić się do tego żeby udała się ona do Winnicy Corvo Bianco (M2,1). Staruszkę możesz po pewnym czasie odwiedzić w winnicy i porozmawiać z nią. Geralt może zasugerować jej co ma z sobą począć - czy wyruszyć w świat i postarać się zbudować nowe życie czy pozostać w winnicy jako gość. W obu przypadkach quest dobiegnie końca.

Kości Wielkiego Żebraka

Zburz osłabiony fragment ściany wewnątrz świątyni - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Zburz osłabiony fragment ściany wewnątrz świątyni

To krótki poboczny quest, którym najwcześniej powinieneś zainteresować się po awanswaniu na 40 poziom doświadczenia. Udaj się do Posągu Proroka Lebiody (Prophet Lebioda Statue) zlokalizowanego w zachodniej części mapy (M2,7) i po dotarciu na miejsce wejdź do dużej świątyni. Zlokalizuj w pierwszym pomieszczeniu osłabiony fragment ściany i zburz go z pomocą znaku Aard. Wkrocz następnie do sąsiedniej komnaty.

Zachowaj odpowiednie środki ostrożności, bo Geralta zaatakuje 40-poziomowy duch Wielkiego Żebraka (Great Beggars Ghost) - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Zachowaj odpowiednie środki ostrożności, bo Geralta zaatakuje 40-poziomowy duch Wielkiego Żebraka (Great Beggar's Ghost). W pokonaniu ducha głównemu bohaterowi może pomagać znak Yrden - po użyciu go wyczekuj aż upiór pojawi się wewnątrz magicznego kręgu. Po wygranym pojedynku odszukaj pokazane na powyższym obrazku Kości Wielkiego Żebraka (Bones of the Great Beggar). Powróć z nimi do poprzedniej sali świątyni i umieść je w jednym z sarkofagów, dzięki czemu zaliczysz quest.

Rycerz do wynajęcia - quest kontraktów kamerariusa

Udaj się do książęcego kamerariusa by poznać szczegóły kontraktu

Siedziba książęcego kamerariusa w Beauclair - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Siedziba książęcego kamerariusa w Beauclair

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint. Może znajdować się na niej oferta pracy dla rycerzy. Po więcej szczegółów musisz udać się na Plac Śpiących Rycerzy w Beauclair i zlokalizować siedzibę książęcego kamerariusa (Camerlengo) (M4,3). Od kamerariusa otrzymasz kontrakty, którymi Geralt będzie się mógł od tej pory zajmować.

Uwaga - Z kamerariusem możesz też pohandlować (sprzedaje głównie diagramy i księgi) i zagrać w gwinta.

Wypełnij kontrakty kamerariusa

Do wypełnienia jest w sumie piętnaście kontraktów. Odnajdywaniem i eliminowaniem powiązanych z nimi osób możesz oczywiście zajmować się w dowolnej kolejności.

Turniej pięściarski

Szczotę Geralt może pokonać w pojedynku na słowa - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Szczotę Geralt może pokonać w pojedynku na słowa

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint. Dotyczy ono wzięcia udziału w pojedynkach na pięści z trzema różnymi osobami przebywającymi w mieście Beauclair (M4,5). Do osób tych możesz oczywiście docierać w dowolnej kolejności. Wojownicy do pokonania to:

1) Kolos (Colossus) - Możesz rozegrać pojedynek z nim na dwa sposoby, tradycyjnie lub na specjalnych zasadach. Jeśli wybierzesz ten drugi wariant to możesz wygrać maksymalnie 200 koron. Plan zakłada zbicie trzech ciosów Kolosa i żeby tego dokonać musisz wcisnąć odpowiedni przycisk parowania ciosów DOPIERO gdy Kolos rozpocznie swój atak. Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednio duży refleks.

2) Cicha Moc (Still Waters) - Za pokonanie tego przeciwnika możesz otrzymać maksymalnie 100 koron.

3) Szczota (Mancomb) - Możesz rozegrać tradycyjny pojedynek z tą osobą lub wygrać dość nietypowy pojedynek na słowa. Jeśli decydujesz się ten drugi wariant to wybieraj następujące opcje dialogowe: drugą (Your mama...), drugą (Afraid I might kill you - it's got me uneasy) i pierwszą (Should've quit before we even begun). Maksymalna nagroda za pokonanie Szczoty (niezależnie od wybranego wariantu) to 100 koron.

Po pokonaniu wszystkich trzech wojowników dowiesz się o możliwości stoczenia walki z mistrzem na pięści z Beauclair. Będzie to częścią nowego pobocznego questu Mistrz pięściarski.

Mistrz pięściarski

Paruj ciosy Mistrza i wyprowadzaj kilka własnych ataków - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Paruj ciosy Mistrza i wyprowadzaj kilka własnych ataków

Zadanie to zostanie odblokowane po tym jak pokonasz wszystkich przeciwników w pobocznym queście Turniej pięściarski. Od ostatniego z organizatorów pojedynków na pięści dowiesz się mianowicie o możliwości stoczenia walki z Mistrzem (Maestro). Do pojedynku może dojść w pobliżu Portu (Beauclair Port) (M4,10) i nie próbuj do niego przystępować jeśli Geralt nie znajduje się na conajmniej 40 poziomie doświadczenia.

Po dotarciu do celu podrózy porozmawiaj z organizatorem walk i następnie z samym Pijanym mistrzem (Drunken Master). Geralt będzie mógł przystąpić do walki dopiero po tym jak napije się razem z mistrzem i przełoży się to na zwiększony poziom trudności potyczki spowodowany zniekształceniami obrazu. Po rozpoczęciu walki skup się przede wszystkim na idealnym parowaniu ciosów mistrza, tj. wciskaniu klawisza bloku w momencie gdy wyprowadzi on cios. Wytrąci go to na chwilę z równowagi i pozwoli Geraltowi na wyprowadzenie kilku własnych ciosów. Powtarzaj ten schemat do momentu pozbawienia mistrza całego paska zdrowia. Najwyższa nagroda możliwa do zgarnięcia za ten quest to 150 koron. Oprócz tego Geralt otrzyma trofeum mistrza walk na pięści (Fist Fighting Championship Trophy).

Bohater narodowy

Spotkanie się z kuratorem sztuki

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint lub podczas swobodnej eksploracji miasta Beauclair. Geralt musi mianowicie dotrzeć w pobliże pomnika Reginalda d'Aubry (M4,6) i spotkać się z kuratorem sztuki (Art curator). Mężczyzna poprosi Geralta o pomoc w odzyskaniu geniatliów, które zostały oderwane od pomnika i ukradzione.

Odnalezienie złodzieja

Pozostań w pobliżu pomnika i uaktywnij wiedźmińskie zmysły - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pozostań w pobliżu pomnika i uaktywnij wiedźmińskie zmysły. Odszukaj z ich pomocą pokazany na powyższym obrazku fragment ubrania, który zlokalizowany jest na lewo od pomnika. Zbadaj ten obiekt, dzięki czemu będzie mógł zacząć podążać za zapachem z ubrania. Jest to bardzo proste - miej przez cały czas uaktywnione wiedźmińskie zmysły i przemieszczaj się trasą wyznaczaną przez czerwone ślady. Zapach z ubrania doprowadzi bohatera do jednego z domów mieszkalnych w Beauclair.

Odzyskanie skradzionych genitaliów

Moment wyboru wariantu zachowania podczas spotkania z Hughesem - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Moment wyboru wariantu zachowania podczas spotkania z Hughesem

Zainicjuj rozmowę z Hughesem, który jest odpowiedzialny za kradzież. Niedługo do budynku wpadnie strażnik Cuckold będący mężem Rosalindy. Możesz go pokonać w walce na pięści lub użyć na nim Axii żeby odesłać go z tego miejsca (i przy okazji zdobyć trochę doświadczenia). Sprawę kradzieży możesz rozwiązać na trzy zasadnicze sposoby:

  • Pozwolić Hughesowi na zachowanie skradzionych genitaliów. Otrzymasz od niego 50 sztuk złota i poproszony zostaniesz o zgłoszenie się do niego za 7 dni w celu otrzymania reszty zapłaty.
  • Wymusić na Hughesie natychmiastowe oddanie genitaliów.
  • Pozwolić Hughesowi na zachowanie genitaliów przez jeszcze jeden dzień. Musisz w takiej sytuacji odczekać pełną dobę (możesz skorzystać np. z medytacji) i ponownie spotkać się z Hughesem.

Na sam koniec zadania powróć do kuratora sztuki. W zależności od podjętych wcześniej decyzji możesz oddać mu skradzione genitalia lub stwierdzić, że nie udało ci się odnaleźć złodzieja. Jeśli udało ci się odzyskać genitalia to od kuratora otrzymasz unikalny prezent - miniaturową figurkę Reginalda (Reginald Figurine).

W służbie muzy

Odblokowanie questu

Le Papillon będzie stał przy zamkniętym salonie fryzjerskim - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Le Papillon będzie stał przy zamkniętym salonie fryzjerskim

Quest ten możesz odblokować w trakcie pobytu w Beauclair. Niedaleko Ambasady Nilfgaardu (Nilfgaardian Embassy) w południowo-zachodniej części miasta Geralt może spotkać poetę Le Papillona (M4,7). Porozmawiaj z nim żeby dowiedzieć się o jego podejrzeniach o zaginięciu fryzjera Jean-Louisa Ludovica. Możesz od razu zaoferować pomoc w zbadaniu zaginięcia lub najpierw wynegocjować lepszą zapłatę za zajęcie się tą sprawą.

Używając wiedźmińskich zmysłów, poszukaj wskazówek na temat losu Jean Louisa

Podejdź do drzwi prowadzących do salonu fryzjerskiego i wyważ je z pomocą znaku Aard - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Podejdź do drzwi prowadzących do salonu fryzjerskiego i wyważ je z pomocą znaku Aard. Po wejściu do budynku uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij od zbadania wszystkich czerwonych obiektów na parterze. Geralt nie znajdzie tam nic ciekawego, tak więc wyjdź po schodach na piętro. Najważniejszym obiektem do zbadania jest pokazany na powyższym obrazku dziennik, w którym będzie znajdowała się mapa Jean-Louisa Ludovica (Jean-Louis Ludovic's map).

Podążaj za Le Papillonem

Musisz teraz wyruszyć za Le Papillonem do prawdopodobnego miejsca pobytu zaginionego fryzjera. Niedługo po opuszczeniu miasta zostaniecie zaatakowani przez 42-poziomowego archespora. Dla przypomnienia do osłabiania tych potworów oprócz srebrnego miecza (z nałożonym olejem przeciw przeklętym) warto używać znaku Igni. Atakuj ponadto archespora tylko gdy przyjął postać rozłożonego kwiatu. W innych przypadkach trzymaj się z dala od zamkniętych kwiatów, które będą eksplodowały po tym jak Geralt się do nich zbliży. Po wygranej walce wznów podróż.

Przeszukaj łąkę, używając wiedźmińskich zmysłów

Moment podjęcia decyzji - Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Moment podjęcia decyzji

Geralt i Le Papillon dotrą wkrótce na łąkę. Musisz tu uaktywnić wiedźmińskie zmysły i zacząć badać okolicę. Obejrzyj przewrócony kosz i ślady butów. Zacznij podążać za tymi śladami, które doprowadzą bohaterów do jaskini. Wejdź do środka i przejdź do głównej komnaty gdzie załączy się scenka ze spotkania z Beau Duvallem i porwanym fryzjerem Ludovicem. Musisz się zastanowić w jaki sposób chcesz zakończyć to zadanie.

Wariant A - Wyzwanie Beau Duvalla na honorowy pojedynek

Ten wariant powiązany jest z pierwszą opcją dialogową. W walce weźmie udział wyłącznie Beau Duvall. Możesz ułatwić sobie odniesienie zwycięstwa dzięki używaniu znaku Quen lub Igni. Dodatkowo warto szukać okazji do parowania ciosów rycerza i w ten sposób wyprowadzać kontrataki. Po wygranym pojedynku obejrzyj nową scenkę. Geralt zapłatę otrzyma od fryzjera, a nie od poety.

Wariant B - Pokonanie w walce Beau Duvalla i jego giermków

Ten wariant powiązany jest z drugą opcją dialogową. Wybranie go oznacza większe kłopoty, bo oprócz Beau Duvalla do pokonania będą również jego giermkowie. Staraj się najpierw rozprawić właśnie z nimi i pamiętaj o atakowaniu giermków po kolei. Końcówka jest identyczna - Geraltowi złoto z tytułu pomyślnej akcji ratunkowej przekaże fryzjer.