Ścieżki przeznaczenia - quest pięciu Prób Cnoty | Zadania poboczne Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
To bardzo nietypowy quest, albowiem możesz zaliczyć go w dużej mierze zanim jeszcze oficjalnie do niego przystąpisz. Równie dobrze możesz też jednak bardzo utrudnić sobie jego wykonanie jeśli nie będziesz w trakcie przechodzenia innych zadań podejmował właściwych decyzji. Warto jest dość wcześnie odblokować sobie to zadanie (optymalnie tuż po przybyciu do Toussaint) i na biężąco obserwować swoje postępy w wypełnianiu jego założeń. Sam quest dotyczy zaliczenia pięciu Prób Cnoty, o których Geraltowi powie napotkany pustelnik. Próby zalicza się dzięki podejmowaniu właściwych decyzji w określonych momentach gry.
- Spotkanie się z pustelnikiem
- Próba współczucia
- Próba honoru
- Próba hojności
- Próba waleczności
- Próba mądrości
- Stoczenie pojedynku z Pustelnikiem
Spotkanie się z pustelnikiem
O możliwości rozpoczęcia tego zadania możesz dowiedzieć się dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint. Alternatywnie możesz też jednak od razu wyruszyć w stronę jeziora Celavy zlokalizowanego w zachodniej części księstwa, na północny-zachód od Błoni turniejowych (M2,14). Dopłyń do wysepki zlokalizowanej na środku jeziora i spotkaj się w tym miejscu z pustelnikiem (Hermit).
Geralt dowie się od mężczyzny o możliwości zaliczeniu pięciu Prób Cnoty. Możesz od tego momentu zajmować się wykonywaniem powiązanych z próbami czynności. Wyjątkiem jest sytuacja jeśli wymagania do wszystkich pięciu prób zostały już wcześniej spełnione. W takiej sytuacji będziesz automatycznie mógł przejść do ostatniej części tego zadania - Stoczenie pojedynku z pustelnikiem.
Uwaga - Każdą z prób możesz zaliczyć na kilka różnych sposobów. Wystarczy w takiej sytuacji wykonać jedną z opisanych poniżej przykładowych akcji, a dana próba zostanie uznana za wypełnioną.
Próba współczucia
Próbę tę możesz zaliczyć na samym początku gry, a konkretnie podczas przechodzenia pierwszego głównego zadania dodatku zatytułowanego Bestia z Beauclair (The Beast of Beauclair). Podczas rowiązywania wspomnianego questu Geralt zmuszony zostanie do stoczenia pojedynku na arenie z szarlejem (Shaelmaar). Po tym jak uda ci się pokonać potwora nie zabijaj go, tylko zdecyduj się go pozostawić przy życiu (druga opcja z listy).
Inna okazja do zaliczenia tej próby pojawia się w trakcie wykonywania zlecenia wiedźmińskiego Beauclairskie safari (Big Game Hunter). W początkowej części tego questu Geralt i Beledal będą próbowali odnaleźć siedlisko panter. Dotrzyj do miejsca, w którym odnajdą oni uwięzioną w pułapce panterę. Główny bohater musi uspokoić panterę z pomocą znaku Axii i następnie ją oswobodzić. Po tym jak powrócicie z safari porozmawiaj z ludźmi hrabiego i przyjmij od Beledala zaproszenie na organizowany przez niego piknik. Staw się na pikniku, porozmawiaj z hrabią i wypytaj się go o jego córkę.
Następną okazją do zaliczenia próby współczucia jest spotkanie ze zmorą (Umbra) podczas zaliczania kontraktu wiedźmińskiego O czym szepczą grzyby. Po tym jak dościgniesz zmorę musisz w trakcie rozmowy poprosić Płotkę o przebaczenie duchowi Marcella Clericiego, a więc zdecydować się na wybranie pierwszej opcji dialogowej.
Jeszcze inna okazja do zaliczenia próby współczucia pojawia się podczas zaliczania kontraktu wiedźmińskiego o nazwie Równowaga w przyrodzie. Geralt w trakcie rozwiązywania tego zadania napotka hrabiego Boriesa di Salvaressa, który poprosi go o nie zabijanie srebrnego bazyliszka z uwagi na to, iż stworzenie to jest ostatnim reprezentantem swojego podgatunku. Po tym jak Geralt spotka się z grupą rębaczy (Reavers) możesz wybrać drugą opcję dialogową i nakłonić łowców do odstąpienia od dalszego polowania na bazyliszka.
Próba honoru
Próbę tę możesz zaliczyć po przystąpieniu do turnieju rycerskiego na Błoniach turniejowych w ramach pobocznego zadania Pieśń rycerskiego serca (The Warble of a Smitten Knight). Na początku tego turnieju wybierz, że chcesz w nim wziąć udział jako Geralt z Rivii. W dalszej części questu główny bohater zostanie wyzwany na pojedynek konny przez księcia Anseisa. Musisz wyrazić chęć wzięcia w nim udziału i go wygrać.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie