Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tyranny - poradnik do gry

Tyranny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Towarzysze w Tyranny Poradnik Tyranny

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Informacje wstępne

Gdy posiądziesz już Wieżę, tam będziesz mógł spotkać swoich towarzyszy - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Gdy posiądziesz już Wieżę, tam będziesz mógł spotkać swoich towarzyszy

W grze możesz napotkać wielu potencjalnych towarzyszy. W jednym momencie możesz podróżować z trzema jednocześnie. Przyłączeni towarzysze, którzy nie znajdują się w twojej drużynie zostają odesłani do Wieży i możesz w każdej chwili dokonać zamiany. Z tego względu warto werbować każdego, kto zechce się do ciebie przyłączyć.

Nie wszyscy napotkani potencjalni sojusznicy będą się chcieli do ciebie przyłączyć: decydują o tym twoje czyny, zaprzyjaźnienia z określonymi frakcjami oraz to, jak poprowadzisz dialog przy próbie ich werbunku. Towarzysze podobnie jak bohater posiadają określone specjalizacje i umiejętności - warto budować swoją drużynę tak, aby zoptymalizować skuteczność w walce (złym pomysłem jest chociażby zbudowanie drużyny tylko z jednostek walczących na dystans). Warto też zauważyć, że niektóre cechy podwładnych możesz wykorzystać czynnie podczas rozgrywki, np. otwieranie zamków wymaga Przebiegłości - jeśli twój towarzysz ma ten parametr wyższy niż twój, to on pójdzie go otworzyć, podobnie sprawa wygląda z wieloma czynnościami wymagającymi Atletyki. Jednakże, w dialogach to twój bohater musi wykazać się umiejętnościami, nie mogą wyręczyć go towarzysze.

Akcje zespołowe (Companion Combos)

Każdy z towarzyszy rozwija się tak, jak mu nakażesz. Są jednak talenty, które cechują się potężnym działaniem i wymagają współpracy towarzysza z bohaterem. Takie akcje muszą być wykonane razem, dlatego obie postaci muszą być w tym czasie dostępne i nierzadko stać obok siebie. Każda postać od początku ma dostępną jedną umiejętność zespołową. Możesz odblokować kolejne dwie, dzięki zwiększeniu punktów reputacji: lojalności i bojaźni wobec ciebie dla każdego z towarzyszy indywidualnie. Uczynisz to poprzez prowadzenie dialogów z nimi oraz podejmowanie silnie stronniczych akcji, z którymi towarzysze mogą się nie zgodzić (np. zabójstwa cywili, gdy możesz puścić ich wolno często zwiększają bojaźń).

Lista towarzyszy

Zwrotka (Verse)

Zwrotkę spotkasz jako pierwszą w Ruinach Obrzeżnych - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Zwrotkę spotkasz jako pierwszą w Ruinach Obrzeżnych

Zwrotka - pierwsza towarzyszka, którą spotkasz w Ruinach Obrzeżnych, przynależąca do frakcji Szkarłatnego Chóru. Zaleca się podróż z nią na początkowych fazach gry, gdyż samodzielna walka może stanowić duże wyzwanie. Posługuje się domyślnie dwiema broniami oraz dodatkowo wykorzystując łuk do niektórych umiejętności, co pozwala jej walczyć w zwarciu i średnio skutecznie na dystans. Zdecydowanie jest jednak postacią ofensywną, dlatego zwiększaj w szczególności jej parametr walki, a mniej żywotności, stawiając na obronę poprzez parowanie i uniki. Posiada także wysoką Przebiegłość, która pomoże ci otwierać skomplikowane zamki.

Posiada tylko dwa drzewka talentów (Fechmistrzyni [Duelist]/ Zawadiaka [Skirmisher]), które związane są z podstawowymi atakami wręcz oraz atakami dystansowymi. Warto szybko odblokować umiejętność pasywną Bojowe nastawienie (Battle Mind), która zwiększa umiejętności członków drużyny (Dwie bronie, Atletyczność, Łuki).

Sugerowane cechy do rozwijania: Chyżość i Finezja, sporadycznie Moc.

Sugerowany ekwipunek: Dwie bronie o dużej szybkości ataku oraz prosty łuk, do tego lekki pancerz, starając się otrzymać krótki czas odzyskiwania gotowości.

Barik

Barik znajduje się w Obozie Wzgardzonych, nim się do ciebie przyłączy nie będzie zbyt rozmowny - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Barik znajduje się w Obozie Wzgardzonych, nim się do ciebie przyłączy nie będzie zbyt rozmowny

Barik - towarzysz początkowy z frakcji Wzgardzonych. Znajdziesz go w Obozie Wzgardzonych i zostanie dołączony opcjonalnie do twojej drużyny podczas zadania Bitwa o Echową Przeprawę. Postać ta jest typowym tzw. "tankiem" - bohaterem, który wychodzi na przód drużyny i zajmuje się odciąganiem wrogów od sojuszników. Pozwala mu na to wysoki poziom uników i parowania, dodatkowo tarcza i niezła żywotność oraz specjalne umiejętności zwracania na siebie uwagi przeciwników.

Zapewne każdy zauważy dość nurtującą przypadłość - brak możliwości zmiany pancerza, rękawic, butów i hełmu Barika. Z tego powodu nie będzie on tak bardzo przydatny w dalszych fazach gry. Jednakże jego ekwipunek może być znacznie poprawiony, gdy po przejęciu drugiej Wieży (Rozstaje Lethiany) wybudujesz w niej Kuźnię. Wtedy inwestując w nowych kowali oraz dużą ilość materiałów (sztabki złota/żelaza) będziesz w stanie poprawić jego pancerz do niewyobrażalnej skali - wszystko zależy jedynie od tego, czy cię na to stać, gdyż jest to wyjątkowo droga zabawa.

Towarzysz posiada dwa drzewka talentów (Mściciel [Punisher], Strażnik [Sentinel]). Powinieneś zainteresować się tym po prawej stronie, które odnosi się do obrony Barika (jak Falanga (Stance)) oraz pobliskich towarzyszy (Warta Obrońcy (Defender's Watch)), Odgłosy Wojny (Sounds of War)). Podstawowa umiejętność Szczęk Żelaza (Clash of Iron) oraz Zew Żelaza (Iron Tolling) (zespołowa) pozwalają na przyciągnięcie uwagi przeciwników i skupienie ich na Bariku.

Sugerowane cechy do rozwijania: Żywotność i Chyżość, nieznacznie mniej Finezja.

Sugerowany ekwipunek: Dowolna broń jednoręczna i dobra tarcza.

Uwaga - jeśli sprzymierzysz się ze Szkarłatnym Chórem po rozmowach w namiocie z Archontami (końcówka zadania Przejęcie obrzeży doliny) Barik opuści twoją drużynę na stałe.

Lantry

Lantryego pierwszy raz spotkasz w Obozie Szkarłatnego Chóru przywiązanego do pala. - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Lantry'ego pierwszy raz spotkasz w Obozie Szkarłatnego Chóru przywiązanego do pala.

Lantry to skryba, obdarzony umiejętnościami uzdrawiającymi i wzmacniającymi (Sigil Życia i Wigoru). Poza tym jest dość sympatyczną postacią i często wtrąca się w dialogi lub komentuje twoje wybory opisując historię bohatera. Do walki używa swojego pióra, które jest rodzajem broni miotanej. Jako że ten parametr w jego przypadku nie jest silnie rozwinięty, nic nie stoi na przeszkodzie, by posługiwał się magiczną laską, czy nawet dwiema broniami (raczej nie zalecane).

Lantry posiada trzy drzewka talentów: Pióro (Quill) (dotyczy dowolnej broni miotanej, nie tylko pióra Lantrego), Mędrzec (Sage) i Ochrona (Preservation). Pierwsze odnosi się do ataków bronią miotaną, a na uwagę zasługuje talent Skaczące Ostrza, który ma szansę zaatakować więcej celów i dzieje się to dość często. Mędrzec to głównie zestawy talentów poprawiających parametry Lantry'ego i członków drużyny (ciekawym talentem jest Mówią Wieki... [Voice of Ages]) oraz najważniejsze - Ochrona, które zawiera magię wzmacniającą obronę sojuszników i regenerującą poziom zdrowia.

Sugerowane cechy do rozwijania: Zmyślność oraz Żywotność / Moc, zależnie od tego, czy preferujesz magię leczenia czy wzmacniania obrony sojuszników.

Sugerowany ekwipunek: Broń miotana lub magiczna laska, do tego lekki ekwipunek, który pozwoli mu na szybkie odzyskiwanie gotowości i dynamiczne ataki dystansowe oraz korzystanie z magii.

Zwróć uwagę, że wykorzystana broń i rodzaj stosowanej magii idą niemal w parze: jeśli chcesz rozwijać magię wigoru, musisz podnosić parametry Mocy - wtedy lepiej użyj broni miotanej. Jeśli wykorzystujesz magię leczenia, podnosisz parametr Żywotności, lecz sporadycznie Zmyślność, która poprawia stosowanie magicznych lasek. Licz się jednak z tym, że w przypadku magicznych lasek nie posiadasz specjalnych talentów dla tego typu broni i musisz całkowicie skupić się na magii.

Sirina (Sirin)

Sirina w swoim sankturrium w Rozstajach Lethiany - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Sirina w swoim sankturrium w Rozstajach Lethiany

Kobietę tą spotkasz za pierwszym razem w Obozie Szkarłatnego Chóru, przy namiocie. Dialogi wtedy z nią poprowadzone mogą mieć już wstępny wpływ na to, jakie będą wasze późniejsze stosunki. Zwerbować będziesz ją mógł dopiero w Rozstajach Lethiany. Nie jest ona wojowniczką z krwi i kości, lecz wspomaga drużynę używając tzw. Pieśni (Songs). Każda ze strof trwających kilka sekund przynosi inne efekty - zmniejszając parametry przeciwników lub zwiększając umiejętności sojuszników. Efekty te nie zastępują się, lecz nakładają na siebie. Pieśń możesz zmienić wybierając ikonę przy obrazku postaci.

Oczywiście nie musisz skupiać się wyłącznie na nich - magia Siriny pozwala także na używanie czarów ofensywnych. Te wymagają tzw. Oddechów (Breaths), które Sirina zdobywa podczas walki. Należy wiedzieć, że Pieśni wykonywane są stale, niezależnie od ataków magią lub bronią. Dostępne są trzy kategorie talentów: Pieśni (Songs) - nie możesz ich ulepszać, a jedynie odblokować nowe po zdobyciu kolejnych poziomów postaci; Pokój (Peace) - magia, która w większości nakierowana jest na poprawę umiejętności i obrony członków drużyny; Wojna (War) - magia ofensywna, która nastawiona jest na skierowanie na okaleczanie wrogów (tu warto zwrócić uwagę na talent Szybki Oddech (Quick Breath)), który pozwala Sirinie na bardziej agresywne rozpoczęcie walki dzięki Oddechom już na początku potyczki).

Sugerowane cechy do rozwijania: Żywotność, która jest kluczowym modyfikatorem Wykonania - umiejętności wpływającej na moc i trafienia krytyczne Pieśni.

Sugerowany ekwipunek: Lekka lub średnia zbroja, magiczna laska. Hełm nie może zostać zmieniony, lecz może być ulepszony w kuźni.

Zabija-w-Cieniu (Kills-in-Shadow)

Zabija-w-Cieniu napotkasz po rozmowach z Archontem (zależnie od frakcji) i podróży do kolejnej lokacji fabularnej w drugim akcie. - Towarzysze w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Zabija-w-Cieniu napotkasz po rozmowach z Archontem (zależnie od frakcji) i podróży do kolejnej lokacji fabularnej w drugim akcie.

Zwierzyca (Beastwoman) jest wojowniczką, którą napotkasz po zadaniu Głos Hegemona i udaniu się do popieranego Archonta i pobraniu od niego kolejnego zadania głównego. Wtedy podczas podróży zostaniesz napadnięty, a prosty dialog pozwoli ci zwerbować sojusznika. Zabija-w-Cieniu jest prosta w szkoleniu i jest to dobry wybór dla osób, które nie lubią martwić się ekwipunkiem (lub nie mają pieniędzy na zakup dobrego wyposażenia), gdyż zwierzyca nie może nosić żadnego ekwipunku poza akcesoriami i bronią - która też jest opcjonalna.

Dostępne są dwa drzewka talentów, wstępnie rozwijać powinieneś tylko jedno: w zależności od tego, czy chcesz korzystać z broni (Niszczyciel [Ravager]), czy będziesz preferował walkę wręcz (Tytan [Titan]). Zwróć uwagę, że wiele aktywnych talentów posiada dodatkowe bonusy do ataku z ukrycia.

Sugerowane cechy do rozwijania: Finezja - nastaw się, że prędkość wykonywania ciosów będzie niewielka, dlatego lepiej, aby były celne. Dodatkowo jeśli zechcesz korzystać z walki wręcz - rozwijaj Chyżość, korzystając z broni - Moc. Warto także dodawać czasem punkty do Żywotności.

Sugerowany ekwipunek: Broń jednoręczna lub dwuręczna, opcjonalnie brak ekwipunku.

Eb

Eb jest czarodziejką, która od początku gry powiązana jest z frakcją Gwardia Vendrieńska. Niezależnie od tego, czy opowiedziałeś się po stronie rebelii, czy wybrałeś inną ścieżkę, będziesz miał możliwość włączenia jej w szeregi swojej drużyny po zajęciu Sali wyniesienia na końcu pierwszego aktu gry. Jeśli nie jesteś zainteresowany jej wsparciem, to możesz masz okazję ją wtedy zabić.

Jako, że Eb jest magiem, to większość polecanego ekwipunku musi opierać się na odzyskiwaniu gotowości, tak samo jak w przypadku Lantry'ego. Dla Eb dostępne są dwa drzewka talentów. W zależności od tego jak chcesz wykorzystywać jej moc musisz w pierwszej kolejności skupić się na jednym i mocno je rozwinąć. Pamiętaj, że dzięki pomocy trenerów możesz znacznie przyspieszyć rozwój postaci, co umożliwi ci stopniowe rozwijanie także drugiego drzewka zanim rozgrywka dobiegnie końca.

Drzewko Cmentarny Blask koncentruje się na zaklęciach ofensywnych, które pozwalają manipulować przeciwnikami przy okazji zadawanych obrażeń. Będzie idealnym wsparciem dla pierwszej linii, a przy tym pozwoli Eb neutralizować wrogich magów z dystansu.

Drzewko Pływy to w większości efekty kontroli tłumu i premie dla członków drużyny, które niejednokrotnie pozbawią przeciwnika szansy na skuteczny atak lub pozwolą drużynie na chwilę oddechu.

Sugerowane cechy do rozwijania: Moc i Zmyślność

Sugerowany ekwipunek: Laski magiczne i lekki pancerz, który pozwoli szybko wyprowadzać kolejne ataki.