Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tyranny - poradnik do gry

Tyranny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny Poradnik Tyranny

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Podejmij zadanie

Zadanie to jest dostępne tylko, jeśli przy ataku na Cytadelę sprzymierzyłeś się ze Szkarłatnym Chórem i jest głównym zadaniem fabularnym. Po rozmowach z Tunonem w zadaniu Głos Hegemona zostaniesz wysłany do Kakofoni - obozu Chóru, w którym stacjonuje archont Głosy Nerata. Porozmawiaj z nim. Możesz wybrać tylko jedno zadanie na raz zależnie od tego, gdzie chcesz się udać - to zadanie powiązane jest z lokacją Rozstaje Lethiany. Po rozmowie udaj się tam.

Wejście do Starych Murów

Wejście do kuźni - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Wejście do kuźni

W Rozstajach Lethiany porozmawiaj najpierw z Harchiandem Spiżowym. Następnie udaj się do Kuźni (M11,5). Po krótkich rozmowach ze Zdenya udaj się nad wejście do Starych Murów (M11,9). Po zakończeniu krótkiego rytuału otrzymasz klucz umożliwiający ci wejście do środka.

W rozmowie z Zdenya warto wybrać drugą lub trzecią opcję dialogową (dotyczącą ryzyka i kwestii finansowych), za które otrzymasz 1100 pierścieni. Wybierając jedną z dwóch ostatnich opcji otrzymasz Przychylność Rozstai Lethiany.

W Murach zmierzysz się ze Zmorami - pojawią się po obydwu stronach zamkniętych drzwi - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
W Murach zmierzysz się ze Zmorami - pojawią się po obydwu stronach zamkniętych drzwi

W kolejnym kroku wejdź do Starych Murów. Wewnątrz zaatakują cię cztery zmory, jednak walka z nimi to praktycznie formalność. Po bitwie wyjdź na zewnątrz, a dowiesz się, że Spiżowe Bractwo zaatakowało wioskę. Staniesz przed dylematem - każdy wybór skutkuje Mniejszą Wrogością Spiżowego Bractwa:

  • Wspomóż Chór w walce,
  • Dwie pozostałe opcje obejmują zdradę sojuszu - nie będziesz mógł dłużej współpracować ze Szkarłatnym Chórem.

Atak na Rozstaje

Jeśli wspomożesz Szkarłatny Chór w walce z najeźdźcą, musisz wyeliminować wszystkich wrogich żołnierzy po obu stronach rzeki (oznaczeni na minimapie). Sojusznicy z Chóru będą ci pomagać. Po walce musisz udać się do Niszczyciela Teras (Tier Smasher), lecz po rozmowie zauważysz na schodach Raetommona, który ucieka z cennym hełmem, który musisz odzyskać. Goń go na południe (w pobliże punktu M11,9), gdzie zmierzysz się z jego czterema żołnierzami, ale później chcąc nie chcąc i tak ucieknie.

Porozmawiaj kolejno z sołtysem Eldianem... - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Porozmawiaj kolejno z sołtysem Eldianem...

Wróć teraz do Eldiana, sołtysa wioski (M11,8). Po krótkich rozmowach przejdź do dialogu z Harchiandem Spiżowym. Dowiesz się od niego o kolejnej lokacji, do której musisz zmierzać - Ustronie Dezertera.

Łowy

Locke i Myrek - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Locke i Myrek

W Ustroniach Dezertera (M17) spotkasz dwóch mężczyzn: Locke'a i Myreka. Po rozmowach z nimi okaże się, że Myrek stoi po stronie Raetommona, więc będziesz musiał go zabić - nawet jeśli to nie ty wyprowadzisz pierwszy atak. Jeśli nie zaatakowałeś Locke'a, przyłączy się do ciebie w walce, chyba że zaatakujesz Myreka z użyciem Atletyki w dialogu. By odnaleźć kolejne wskazówki, przeszukaj ciało Myreka. Podnosząc znaleziony przy nim klucz, odblokujesz lokację Bliźniacze Rzeki.

W tej lokacji znajdziesz także kobietę o imieniu Kalea, która ma dla ciebie zadanie poboczne Ślepa Ambicja.

Bliźniacze Rzeki i drugie wejście do Starych Murów

Możesz przyłączyć się do walk w Bliźniaczych Rzekach lub odmówić współpracy jeśli towarzystwo Spiżowego Bractwa nie jest ci na rękę - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Możesz przyłączyć się do walk w Bliźniaczych Rzekach lub odmówić współpracy jeśli towarzystwo Spiżowego Bractwa nie jest ci na rękę

Co ciekawe, w Bliźniaczych Rzekach (M18) toczy się walka. Naprzeciw ciebie wyjdzie Brat Caleus ze Spiżowego Bractwa z prośbą o pomoc w odparciu ataku Zmor (Wisp). Jeśli zgodzisz się bez problemu, zyskasz Mniejszą Przychylność Bractwa, możesz także nie brać udziału w walce i tylko przyglądać się z daleka aż bitwa się zakończy... By iść dalej musisz przekroczyć bród (M18,1) - wymagana jest do tego Atletyka na poziomie 47.

Jeśli przejdziesz na wschód od wejścia do Starych Murów, napotkasz Welby z Bractwa również walczącą ze Zmorami. Jeśli jej pomożesz, a później z nią pogadasz zyskasz dodatkowo Średnią Przychylność Bractwa.

Pora na wejście do murów (M18,2). Na wejściu zagada cię kilku członków Bractwa. Platfus Ferris (Flatfoot Ferris) jest żołnierzem Raetommona i nie będzie chciał cię przepuścić, jeśli jednak posiadasz Przebiegłość 49 będziesz w stanie wziąć od niego ognioklucz (torchkey), który jest ci potrzebny do wejścia w głąb Murów, bez walk. Jeśli posiadasz w drużynie Lantry'ego dołączy się on do rozmowy i jeśli pozwolisz mu mówić to przekona Platfusa, by dał ci klucz. Ważne jest, że jeśli teraz zaczniesz walczyć, będziesz musiał pokonać także innych członków Bractwa w Murach.

Po umieszczeniu ognioklucza w latarni odblokowane zostają płyty naciskowe w podłodze lub w ścianach - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Po umieszczeniu ognioklucza w latarni odblokowane zostają płyty naciskowe w podłodze lub w ścianach

Ognioklucz musisz umieścić w świecącej latarni (M35,1) - piedestale z białym znakiem unoszącym się nad nim. Później naciśnij płyty w podłodze przed drzwiami. By przedostać się do następnej komnaty (M35,3) wyjdź dwa razy po schodach na najwyższy punkt, naciskając płytę w podłodze wysuniesz most i po przejściu nim kieruj się do końca korytarza. Możesz także użyć ognioklucza do otwarcia pozostałych drzwi, licz się jednak z tym, że walczyć tam będziesz musiał ze Zmorami i pułapkami.

W drugiej części labiryntu (M36,1) najpierw umieść klucz Amith w latarni i naciśnij przycisk na podłodze, potem przeszukaj zwłoki w tym samym pomieszczeniu, by odnaleźć klucz Citren. Przejdź przez otwarte drzwi, pokonaj zmory i wojowników Bractwa (nie możesz tej walki ominąć, dlatego możesz pozwolić, by wytłukli się nieco nawzajem). Potem używając klucza Citren otworzysz kolejne drzwi.

Za mostem na końcu korytarza zawalczysz jeszcze z kilkoma zmorami i przeszukasz ciało, przy którym znajduje się klucz Rho - pomorze ci on otworzyć kolejne drzwi.

Ostatnia sala to mała zagadka - trzy latarnie musisz aktywować innymi kluczami: po lewej Citren, pośrodku Rho, po prawej Amith - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Ostatnia sala to mała zagadka - trzy latarnie musisz aktywować innymi kluczami: po lewej Citren, pośrodku Rho, po prawej Amith. Każdy błąd uwolni dwie zmory. Udając się do ostatniej sali zmierzysz się z Raetommonem i jego pomocnicą. Nie jest to jednak łatwa walka - postaraj się najpierw wyeliminować najeźdźczynię, później dopiero głównego oponenta. Możesz na koniec darować mu życie lub kazać stanąć przed Głosami Nerata. Nie robi to różnicy na obecnym etapie.

Zguba potrafi zabić inne zmory i wchłonąć ich zdrowie - Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry
Zguba potrafi zabić inne zmory i wchłonąć ich zdrowie

Główna walka jednak jeszcze się nie zakończyła. Musisz umieścić cztery kamienie (ostatni otrzymasz od Raetommona) w latarniach: Rho po lewej, Emir na dole, Citrenu góry, a Amith po prawej. Gdy jednak aktywujesz trzy latarnie pojawi się potężna zmora Zguba (Havoc) - warto rozbić obozowisko i odpocząć przed tą walką. W początkowych etapach walki staraj się trzymać jak najdalej od niego, używa on bowiem ataków obszarowych na bliski dystans. W międzyczasie walcz z mniejszymi zmorami. Gdy są mocno osłabione Zguba wchłania je regenerując swoje zdrowie, dlatego nie atakuj go na początku.

Po walce udaj się do górnej części sali, gdzie znajdziesz Zdenyę (M37,4). Pod żadnym pozorem jej nie zabijaj choć masz na to okazję, gdyż będzie to nieodwracalna decyzja zdrady sojuszu ze Szkarłatnym Chórem. W skrzyni za nią odnaleźć możesz artefakt Burza (Tempest). W ostatnim kroku wróć do sołtysa Eldiana i opcjonalnie zwróć mu skradziony Hełm Zmorogromcy (Magebane Helm), lub zatrzymaj go dla siebie - posiada on sporą wartość, lecz przede wszystkim ułatwia walkę ze Zmorami, ponieważ odblokowuje specjalny talent Magiczne Rozplątanie (Arcane Unravelling). Teraz pozostaje zdać raport Archontowi.

Za ukończenie zadania otrzymasz Amulet Podwójnej Ochrony.