Tyranny: Obrona (Making a Stand) - zadanie główne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Kamienna Strażnica(M15|M26) i Żelazne Domostwo(M13) związanych z zadaniem Obrona. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Wejdź do Strażnicy
Zadanie pojawi się w dzienniku zaraz po tym jak poinformujesz Grobowego Ashe o odzyskaniu Insygniów Niezłomności. W celu jego realizacji udaj się do lokacji Kamienna Strażnica, która powinna być już aktywna na mapie świata. Po wejściu do lokacji skieruj się do miejsca, które pozwoli na wkroczenie do wnętrza fortecy.
Już po chwili zostaniesz zaatakowany przez oddział Niezłomnych (4), aczkolwiek w starciu z nimi pomogą wojownicy i magowie Wzgardzonych. Po zakończonej walce okazuje się, że przejście, którego użyłeś wcześniej(zachodnie), żeby dostać się do dalszej części lokacji jest niedostępne.

Udaj się w kierunku wschodniej części mapy, a zobaczysz, że wcześniej zablokowana część mapy stoi przed tobą otworem. Obok wozów czekają na ciebie kolejni Niezłomni, ale strzeż się też pułapek, które na ciebie zastawili (wymagana Przebiegłość 44). Pokonaj przeciwników i wejdź do niedostępnego wcześniej poziomu lokacji. Skieruj się w lewo, a znajdziesz niewielki oddział Niezłomnych(6) pod wodzą Janosa, którego miałeś już okazję spotkać podczas pierwszej wizyty w lokacji. Jest tu także obecna Rumalana, którą Grobowy Ashe wysłał z oddziałem Wzgardzonych. Podczas krótkiego dialogu możesz zdradzić sojusz i przyłączyć się do Niezłomnych lub kontynuować wątek Wzgardzonych. Jeśli pozostaniesz wierny Archontowi Wojny to będziesz musiał samotnie stawić czoła lokalnej frakcji.
Spotkani tu Niezłomni są dość wytrzymali, a poza tym mogą leczyć się w dużych ilościach, co nieznacznie przedłuży starcie. Na tym etapie nie powinieneś mieć jednak problemu z pokonaniem ich. Po zakończonej walce możesz zejść po skalistym zboczy do koryta rzeki (wymagana Atletyka 44) w poszukiwaniu skarbów lub przejść mostem do niecki, z której dostaniesz się do wnętrza Kamiennej Strażnicy.
Użyj Insygniów Niezłomności, żeby dostać się do fortecy.
Odszukaj Herodina

Po przekroczeniu burzy dziennik zostanie zaktualizowany, a twoim głównym zadaniem w tej części lokacji jest odnalezienie i wyeliminowanie Regenta Krzepy - Straydusa Herodina. Jedyna droga prowadzi na zachód w kierunku głównej bramy fortu. Już po chwili trafisz na niewielki oddział wojsk Regenta Krzepy. Możesz ich oszukać i uniknąć walki, zaatakować lub namówić, żeby uciekli przez korytarz, jaki utworzyły Insygnia Niezłomności. Jeśli zdecydujesz się walczyć, to nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem ich.
Niezależnie od podjętej decyzji kieruj się dalej na zachód. Ostatecznie zatrzymają cię strażnicy bramy i bez względu na wybrane kwestie dialogowe naprzeciw wyjdzie Regent. Możesz uzyskać od niego szereg informacji fabularnych, ale jeśli do tej pory nie zdradziłeś Wzgardzonych, to nie masz szans na inne zakończenie rozmowy, niż walka z Niezłomnymi i pości za Herodinem.

Gdy walka ze strażnikami dobiegnie końca przejdź minimalnie dalej na zachód, gdzie znajdziesz kołowrót otwierający bramę. Pilnuje go tylko jeden żołnierz. Porusz kołowrót (wymagana Atletyka 49) i wkrocz do fortecy.
W środku czeka cię kilka starć z pomniejszymi oddziałami Niezłomnych. Jeśli będziesz kierował się ku wejściu do sal fortecy to w walce dołączą do ciebie Wzgardzeni. Jeśli zależy ci na jak najszybszym ukończeniu tej sekcji to kieruj się na wschód po przekroczeniu bramy. Pozostałymi przeciwnikami możesz zająć się już po ukończeniu zadania. Pamiętaj, żeby po każdej potyczce zapisywać stan gry, ponieważ oddziały zazwyczaj liczą pięciu żołnierzy, co może być kłopotliwe biorąc pod uwagę liczbę wymaganych starć.

Tuż przed wejściem do wnętrza twierdzy czeka na ciebie najsilniejszy oddział Niezłomnych. Jeśli stanowią problem, to możesz wywabić ich do miejsca, gdzie stacjonują Wzgardzeni, a na pewno uzyskasz ich pomoc. Po zakończonym starciu wejdź do twierdzy.
Sala Regentów
W Sali Regentów znajdziesz dowódcę Wzgardzonych - Dimitrisa. Gdy tylko zbliżysz się do niego rozpocznie się dialog, który nie ma większego znaczenia dla przebiegu misji. Będziesz musiał stawić czoła oddziałowi Niezłomnych, a wspomniany Wzgardzony pomoże ci w walce. W czasie potyczki jest nieśmiertelny, więc nie musisz się przejmować jego losem. Walka zostanie zakończona gdy ostatni z Niezłomnych zginie, a Regent odniesie krytyczne obrażenia.

Ostatecznie pomiędzy tobą a rannym Regentem staje Amelia. Okazuje się, że służy Regentowi i chce go bronić. Niezależnie od wybranych linii dialogowych Amelia wychodzi do swojej komnaty, a ty zabijasz Regenta. Okazuje się, że mimo tego Edykt Burz trwa dalej. Żeby go zakończyć musisz zabić dziecko Amelii, które po śmierci Regenta podtrzymało działanie czaru.
Los Amelii i zakończenie zadania
Córka Archonta nie pozwoli zabić dziecka. W czasie rozmowy możesz jej obiecać, że spróbujesz obejść działanie Edyktu w taki sposób, żeby zabicie dziecka nie było konieczne. Będzie to możliwe jedynie wtedy gdy twój bohater dysponuje bardzo dużym współczynnikiem Wiedzy (61). W przeciwnym wypadku będziesz musiał zabić dziecko, a przed tym jego matkę.
Jeśli nie dysponujesz wystarczającą Wiedzą, to Ashe w rozmowie każe ci ją zabić i będzie to jedyne wyjście z zadania. Walka z Amelią i zabicie jej dziecka wywoła niewielką Wrogość ze strony Wzgardzonych, ale jeśli do tej pory nie generowałeś jej zbyt dużo, to będzie to bez znaczenia.
Po wykonaniu zadania zgłoś się do Ashe'a, który pogratuluje ci zakończenia Edyktu i postawi przed wiążącym wyborem. Albo będziesz realizował zadania w Rozstajach Lethiany albo udasz się do Płonącej Książnicy. Jedno wyklucza drugie i nie będziesz miał dostępu do zestawu wszystkich zadań w czasie jednej rozgrywki.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Żelazne Domostwo - mapa i opis lokacji
- Tyranny: Złamana Włócznia (Broken Spear) - zadanie poboczne
- Tyranny: W sercu burzy (Into the Maelstrom) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienna Strażnica - Mur zewnętrzny - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Szara Wartownia (Duskwatch Fort) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: To, co pozostało (That Witch Remains) - zadanie główne
- Tyranny: Oczyszczanie Pobojowiska - zadanie główne
- Tyranny: Rdzawe Kaniony (Rust Canyons) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Jak złamać wroga (Breaking the Enemy) - zadanie poboczne
- Tyranny: Rozdroże Myśliwego (Trapper's Junction) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom w Starych Murach (Oldwalls Breach) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (środek) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (wschód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (zachód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom między światami (A Breach Between Worlds) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienie Oświecenia (The Stones of Elucidation) - zadanie poboczne
- Tyranny: Kamienna Strażnica (Sentinel Stand) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Obrona (Making a Stand) - zadanie główne
- Tyranny: Żelazne ostrza (Blades of Iron) - zadanie główne
- Tyranny: Opoka (Standing Tall) - zadanie główne
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
