Gaszenie Pożaru (Extinguishing the Flames) - zadanie główne | Solucja Tyranny Poradnik Tyranny
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Żelazne Domostwo(M13), Kukła(M27), Wejście do Płonącej Książnicy(M28) związanych z zadaniem Gaszenie Pożaru. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
- Przyjmij zadanie
- Kukła
- Wejdź do Płonącej Książnicy
- Znajdź fragmenty kodu
- Ciche Archiwum
- Zakończenie zadania
Przyjmij zadanie
Misja pojawi się w dzienniku jedynie pod warunkiem, że po powrocie z Kamiennej Strażnicy wybrałeś działania w Płonącej Książnicy. W ramach zadania musisz udać się do lokacji o nazwie Kukła i uwolnić jednego z Zaprzysiężonych - Madrica.
Kukła
Kukła to niewielka wioska leżąca w pobliżu Płonącej Książnicy. Po wejściu do lokacji zobaczysz, że większość jej mieszkańców stanowią członkowie Gildii Mędrców. Aby posunąć zadanie do przodu rozpocznij rozmowę z Renatą, która jest przywódcą tej części Gildii, która stacjonuje w Kukle. Niezależnie od wybranych przez ciebie linii dialogowych ostatecznie dojdzie do walki ze wszystkimi zebranymi we wiosce uczonymi. Starcie jest dosyć wymagające, gdyż większość przeciwników dysponuje atakami obszarowymi. Nie są jednak zbyt wytrzymali, od czego wyjątek stanowią towarzyszące im Zwierzyce.
Gdy walka dobiegnie końca udaj się na dach pobliskiego domu, gdzie znajdziesz przywiązanego do pala Marica. Na tym etapie zadania możesz po raz kolejny zdradzić sojusz ze Wzgardzonymi i go zabić. Uważaj na wybierane linie dialogowe, gdyż taka opcja pojawia się wiele razy zanim ostatecznie uwolnisz zwiadowcę.
Po jego uwolnieniu z ukrycia wyjdzie jeszcze dwóch innych zwiadowców i dołączą do Marica. W czasie rozmowy ze zwiadowcą dowiesz się jak dotrzeć do Płonącej Książnicy, a także będziesz mógł podjąć zadanie Więzy. Twoim zadaniem będzie dokończenie dzieła Marica, czyli zniszczenie źródła zakazanej wiedzy z Płonącej Książnicy.
Wejdź do Płonącej Książnicy
Po wkroczeniu do lokacji Wejście do Płonącej Książnicy zauważysz, że jest opanowana przez członków Szkarłatnego Chóru. Nie są wobec ciebie agresywni, ale każda próba nawiązania dialogu kończy się wyborem pomiędzy atakiem na rozmówcę a ruszeniem w swoją stronę. Kieruj się do północno-wschodniej części lokacji. Znajdziesz tam Cenzorkę, która zaczepi cię jeśli tylko spróbujesz wejść do Płonącej Książnicy. W czasie rozmowy podjęte przez ciebie kwestie dialogowe nie mają większego znaczeni, gdyż ostatecznie i tak Cenzorka ucieknie do Książnicy, a ty będziesz musiał stawić czoła wszystkim członkom Chóru, którzy są w lokacji.
Po wejściu do Książnicy od razu zauważysz barierę, która blokuje dostęp do części lokacji. Gdy wykonasz na niej interakcję za pomocą lupy dowiesz się, że istnieje pewna sekwencja, która pozwoli ci ją wyłączyć. Na razie musisz jednak poruszać się po dostępnych komnatach, więc od razu skieruj się na wschód.
Podążając we wspomnianym kierunku szybko trafisz na jednego z Mędrców. Jest ranny i umiera, ale jeśli chwilę z nim porozmawiasz to dowiesz się, że w szafie obok niego znajdziesz fragment kodu, który pozwoli ci minąć barierę. Po jego śmierci wykonaj interakcję z szafą (wymagana Wiedza 27). Uzyskany fragment kodu pozwoli ci wyłączyć widoczną na powyższym obrazku barierę.
Znajdź fragmenty kodu
Dalsza cześć zadania polega na odnalezieniu pozostałych fragmentów kodu, co ostatecznie pozwoli ci wkroczyć do Cichego Archiwum. Już po chwili od przekroczenia bariery trafiasz na oddział Szkarłatnego Chóru. Możesz porozmawiać z dowódcą i korzystając z Przebiegłości wyeliminować go.
Jeśli skierujesz się na północ lokacji, to szybko trafisz na kolejną grupę pod wodzą Szczerbatej. Ponownie korzystając z Przebiegłości możesz ją skłonić do opuszczenia tego miejsca i rozprawienia się z inną grupą Chóru. Nie znajdziesz tutaj jednak kolejnego fragmentu kodu. Poszukiwania musisz kontynuować na niższym poziomie ruin, dokąd prowadzi jedyna dostępna na tę chwilę ścieżka.
Po zejściu na niższy poziom Książnicy zobaczysz Szczerbatą i jej oddział, a tuż przy nich ciała członków Szkarłatnego Chóru. Skieruj się na północ i wejdź po schodach na podwyższenie z pomnikiem. W rogu mapy znajdziesz półkę, a tam kolejną księgę z fragmentem kodu (wymagana Wiedza 28). Następnie podążaj na południe jedyną dostępną ścieżką na tym poziomie ruin. Uważaj przy tym na pułapki, które blokują ciasne przejścia (wymagana Przebiegłość 46).
Przejdź po skalnym moście do południowej części poziomu. Tam znajdziesz Zaprzysiężonego o którym wspominał Maric. Pokonaj członków Chóru i uchroń go od śmierci (tylko fabularnie, sam bohater jest nieśmiertelny). Dalej kieruj się do skrajnie południowej części lokacji. Znajdziesz tam kolejną księgę, a w niej fragment kodu (wymagana Wiedza 28). W przeciwieństwie do poprzednich ksiąg, tej bronią zjawy, ale nie powinieneś mieć jednak większych problemów z pokonaniem ich.
Niedaleko póki z księga znajduje się wejście do drugiej części lokacji Płonąca Książnica - wyższy poziom. Skorzystaj z niego.
Po wejściu na wyższy poziom podążaj jedyną dostępną ścieżką, a szybko zaczepi cię Strugacz Kości. Poinformuje cię, że zaplanował zasadzkę a resztę pobratymców, a do tego dysponuje fragmentem kodu i przetrzymuje ranną Wzgardzoną. Możesz namówić go do zabicia jednego z Mędrców (jeden przeciwnik mniej w późniejszym starciu).
Fragment kodu znajdziesz w północnej części tego skrawka ruin, a żeby uzyskać dostęp do półki, musisz przejść przez stertę gruzu (wymagana Atletyka 48). Porozmawiaj z Zaprzysiężoną i zagwarantuj bezpieczeństwo Mędrcowi, a następnie zabierz zwój z półki przy której siedzi Wzgardzona(wymagana Wiedza 28). Drużyna utraci Niekompletny kod a zyska Kompletny Kod pozwalający na wejście do Cichego Archiwum. Po przejściu przez zawalony gruz oddział Chóru stanie się agresywny i będziesz musiał zabić jego członków. Pokonaj ich i wróć do Zaprzysiężonej, żeby posunąć zadanie naprzód. Następnie skieruj się w na zachód i dotrzyj do krawędzi tego skrawka górnego poziomu. Znajdziesz tam linę, pozwoli ci ona dotrzeć do bariery, która blokuje dostęp do Cichego Archiwum.
Na dole znajdziesz grupę zjaw, a także oddział Szczerbatej. Obie przeszkody musisz pokonać stosując brutalną siłę. Żeby usunąć barierę najpierw użyj interakcji na najwyższym znaczku, potem na najniższym, lewym i prawym. W ten sposób bariera zniknie, a ty będziesz mógł wkroczyć do Cichego Archiwum.
Ciche Archiwum
Lokacja docelowa zadania jest niewielka, ale w jej centralnym punkcie znajdziesz platformę, którą widzisz na powyższym obrazku. Gdy tylko postanowisz się do niej zbliżyć, w lokacji pojawi się Cenzorka z niewielkim oddziałem Szkarłatnego Chóru. Niezależnie od wybranych linii dialogowych musisz z nimi walczyć, żeby ukończyć zadanie.
Po zakończonej walce lepiej rozejrzyj się jeszcze po lokacji i pozbieraj ukryte tam skarby, gdyż po interakcji z przedmiotem omawianego zadania może nie być to możliwe.
Po kliknięciu na zwój możesz wyczerpać wszystkie linie dialogowe, aż ostatecznie staniesz przed wyborem. Możesz zniszczyć zwój tak, jak nakazał to Ashe lub go zabrać ze sobą. Niezależnie od podjętego wyboru Archiwum ulegnie zniszczeniu, a po opuszczeniu Płonącej Książnicy Edykt Ognia zostanie zakończony.
Zakończenie zadania
Zanim ruszysz swobodnie do Żelaznego Domostwa, Maric pochwali twoje działania i poleci skontaktować się z Archontem Wojny. Zanim opuścisz region możesz jeszcze z nim porozmawiać, żeby zakończyć zlecone przez niego zadanie - Więzy.
Jeśli zabrałeś zwój, to w rozmowie z Grobowym Ashe możesz skłamać, że upoważnił cię do tego Tunon, dzięki czemu nie poniesiesz żadnych konsekwencji. Jeśli zniszczyłeś zwój to Ashe będzie zadowolony z twoich działań. Niezależnie od tego przedstaw mu wszystkie fakty dotyczące ostatniej misji, a zadanie Gaszenie Pożaru zostanie zakończone. Jednocześnie w dzienniku pojawi się kolejna misja - Terasy Zadrżą, której solucję znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.