Osiągnięcia Steam w Tyranny Poradnik Tyranny
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
W poniższym rozdziale znajdziesz spis wszystkich dostępnych w grze osiągnięć wraz ze wskazówkami i wyjaśnieniem jak je zdobyć.
Uwaga: Jeśli w dowolnym momencie rozgrywki skorzystacie z komend konsoli, to dla tej rozgrywki (danym bohaterem do końca gry) osiągnięcia Steam będą wyłączone. Nie musicie nawet wpisywać kodu dla danego atrybutu. Wystarczy po uruchomieniu konsoli wpisać komendę, która aktywuje kody.
Ikona | Nazwa | Uwagi |
| Mistrzowskie Wyniesienie | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu pierwszego aktu gry. Niezależnie od dokonanych wyborów. |
| Egzarcha | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu drugiego aktu gry. Niezależnie od dokonanych wyborów. |
| Chór Zwycięzców | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu gry, jeśli w toku rozgrywki wspierałeś Szkarłatny Chór. |
| Legion Zwycięzców | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu gry, jeśli w toku rozgrywki wspierałeś Wzgardzonych. |
| Sojusz Zwycięzców | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu gry, jeśli w toku rozgrywki wspierałeś Rebeliantów. |
| Chaotyczne Zwycięstwo | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po zakończeniu gry, jeśli w toku rozgrywki wszedłeś na ścieżkę Chaosu. |
| Wieża Górska | Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po przejęciu Wieży Górskiej w Studni Vendriena na końcu aktu pierwszego gry. |
| Podziwianie widoków | Osiągnięcie odblokujesz po przejęciu wszystkich Wież w Terasach. (patrz zadanie Centrum Władzy) |
| Zrób to sam | Osiągnięcie odblokujesz po zbudowaniu pierwszego z czterech ulepszeń dostępnych dla Wież. |
| Patrzcie na moje dzieła... | Przyznawane za wybudowanie wszystkich ulepszeń dostępnych w grze (wymaga kompletu przejętych Wież). |
| Przedmiot legend | Przyznawane za zdobycie przedmiotu, który podnosi wskaźnik Potęgi protagonisty. |
| Arsenał | Przyznawane za zdobycie pięciu przedmiotów, które podnoszą wskaźnik Potęgi protagonisty. |
| Przegięcie | Przyznawane za zdobycie dziesięciu przedmiotów, które podnoszą wskaźnik Potęgi protagonisty. |
| Siła charyzmy | Zyskaj maksymalną przychylność jednej frakcji. |
| Siła zastraszenia | Zyskaj maksymalną wrogość jednej frakcji. |
| Siła inspiracji | Zyskaj maksymalną lojalność jednego z towarzyszy. |
| Suma wszystkich strachów | Zyskaj maksymalną bojaźń jednego z towarzyszy. |
| Budowanie reputacji | Odblokuj pierwszą zdolność wynikającą z reputacji. |
| Z połączenia naszych mocy | Użyj zdolności zespołowej z każdym z towarzyszy dostępnych w grze. |
| Magnetyczna osobowość | Przyznawane jeśli uda ci się zwerbować wszystkich towarzyszy dostępnych w grze (patrz rozdział Towarzysze). |
| To! Jest! Tyrania! | Zrzuć kogoś z Wieży Górskiej po zakończeniu pierwszego aktu (Tarkis Arri, Piąte Oko, Żelazna Marszałek Erenyos). |
| Powolna śmierć | Nakaż egzekucję Tarkisa Demosa w Ruinach Obrzeżnych (patrz opis mapy lokacji M1) |
| Dzień mieczy | Doczekaj Dnia Mieczy bez przejęcia Sali Wyniesienia. Wystarczy, że będziesz podróżował pomiędzy dostępnymi lokacjami, aż upłynie termin Edyktu. |
| Kurs korespondencyjny | Wyślij pierwszy list. Dostępne po rozpoczęciu aktu drugiego gry. |
| Zwieńczenie | Odblokuj ostatni talent dla jednego z dostępnych drzewek umiejętności. Wymaga co najmniej dziesiątego poziomu bohatera. |
| Mistrz Wiedzy | Stwórz zaklęcie wymagające wysokiego poziomu Wiedzy. Przyznawane po przypisaniu czar wymagającego 100 Wiedzy do dowolnego bohatera. |
| Czarodzicielstwo | Dostępne po opracowaniu przynajmniej jednego czaru z każdej z 11 szkół magii. |
| Prawo to ja | Wydaj wyrok w pięciu sporach pomiędzy mieszkańcami Terasów. Spierających się mieszkańców znajdziesz w lokacjach Sąd Tunona, Żelazne Domostwo, Kakofonia i Rozstaje Lethiany. |
| Bum | Rozprosz kowala Zespolonych. W kuźni Zespolonych w Rozstajach Lethiany znajdziesz jedynego kowala, który będzie pracował. Zagaduj go nieustannie, a co chwila będą pojawiały się nowe wypowiedzi w których będzie prosił cię, żebyś dał mu spokój. Po 9-11 próbach ostatecznie się rozproszy i wykuwana broń wybuchnie. Przy jego ciele znajdziesz dobry pancerz. |
| Zmora Rozstajów | Zachowaj dla siebie Hełm Zmorogromcy po pokonaniu Zguby w Rozstajach Lethiany. W rozmowie z przywódcą Rozstajów możesz zadecydować o losie artefaktu. |
| Zguba wrogom! | Pokonaj 3 Zguby w ciągu jednej rozgrywki. W grze dostępne są maksymalnie 4. Musisz pokonać te ze Starych Murów w Cmentarzysku Mieczy, Starych Murów przy Rozstajach Lethiany i w Płonącej Książnicy (pojawienie się tej ostatniej uzależnione jest od decyzji z Podboju). |
| Nietypowe materiały | Wytnij z ciała poległego Mędrca runę. Dostępne po zniszczeniu Płonącej Książnicy tylko pod warunkiem, że w czasie Podboju pomogłeś Mędrcom. |
| Paląca potrzeba | Zniszcz Płonącą Książnicę. Osiągnięcie fabularne aktywowane po zakończeniu Edyktu Ognia. Dla niektórych ścieżek przejścia gry musisz decydować się na wybór zadań, które prowadzą do wspomnianej lokacji. |
| To nie wyrok, tylko opinia | Uratuj Amelię w Kamiennej Strażnicy. Jeśli chcesz odblokować osiągnięcie, musisz wysoko rozwinąć współczynnik Wiedzy protagonisty. |
| Dziki kamień | Przetrwaj obrzęd Dzikości i Kamienia. Dostępny dla ścieżki Rebeliantów po dołączeniu do plemienia Kamiennych Tropicieli. Osiągnięcie związane z zadaniem pobocznym zlecanym przez Zwierzca Mówi-za-ziemię |
| Stworzone, by je łamać | Przełam wszystkie Edykty Kyrosa. Osiągnięcie fabularne, które odblokujesz po przerwaniu Edyktu Kamienia, Burz i Ognia. |
| Spostrzegawczość | Odkryj 25 tajnych skrytek. Jeśli niezbyt często je znajdujesz, to warto czasami wejść w tryb skradania w pobliżu stosu skrzyń czy innych pojemników. |
| Rękodzieło | Spędź trochę czasu samotnie w zamtuzie w Rozstajach Lethiany. Dostępne tylko dla ścieżki Szkarłatnego Chóru. |
| Moja ci ona | Przejmij Kamienną Strażnicę dla siebie. Dostępne jedynie dla ścieżki Chaosu. |
| Sąd ostateczny | Przekonaj Tunona o swojej niewinności i przyjmij go jako sługę. Związane z zadaniem Ostateczny osąd. |
| Argument siły | Przekonaj Grobowego Ashe, żeby poddał się twoim rozkazom. Najłatwiej osiągnąć to dla ścieżki Wzgardzonych. |
| Mowa oskarżycielska | Skaż na śmierć jednego z Archontów w Sądzie Tunona. Patrz zadania Ostateczny osąd i Proces Archontów. |
| Upadek potężnych | Zabij wszystkich Archontów w czasie jednej rozgrywki. Najłatwiej tego dokonać dla ścieżki Rebeliantów lub Chaosu. Wyklucza to możliwość zdobycia osiągnięcia Z cienia dla danej gry. |
| Z cienia | Przekonaj Bleden Marka, żeby zabił Tunona. Dostępne jedynie dla ścieżki Chaosu. Na każdym kroku musisz starać się o przychylność Bleden Marka. W ostatnim akcie gry odpowiedz na jego list i spotkaj się z nim w Płonącym Lesie. Zleci ci szereg drobnych zadań. Podczas twojego procesu stanie po twojej stronie i zabije Tunona zamiast ciebie. |
| Strzaskany kamień | Zabij Kopca. Dostępne jedynie dla ścieżki Chaosu. Udaj się do Wyjącej Skały, zabij wszystkich Wzgardzonych w lokacji i zniszcz różdżki Kruszycieli, które utrzymują Kopca przy życiu. |
| Wieczne męczarnie | Utrzymaj Kopca przy życiu. Dostępne jedynie dla Rebeliantów, a dodatkowo musisz wcześniej zadecydować, że będziesz ubiegał się o poparcie Kamiennych Tropicieli. |
| Dobre intencje | Poświęć jednego z Towarzyszy, żeby przejąć kontrolę nad Głosami Nerata i Szkarłatnym Chórem. Ważny jest wybór towarzysza, a nie może to być ani Sirina, ani Zwrotka. |
| Zerowe pragnienie | Ukończ grę bez użycia ani jednej mikstury. |
| Żelazne zwycięstwo | Ukończ grę w trybie Próba Żelaza. Najłatwiej dokonać tego na najniższym poziomie trudności. |
| Zwycięstwo potępionych | Ukończ grę na najwyższym poziomie trudności. |