Ścieżka rebeliantów w Tyranny - unikalne zadania Poradnik Tyranny
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
W poniższym rozdziale znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące ścieżki rebeliantów. Wszystkie opisy odnoszą się do konkretnych zadań, które pojawią się w dzienniku jeśli postanowisz wspierać autonomię Teras. Przebieg większości zadań wygląda podobnie do tego, który możesz zobaczyć jeśli zdecydowałeś się na wspieranie Wzgardzonych lub Szkarłatnego Chóru. Zadania mocno odbiegające od wspomnianych ścieżek zostaną opisane w osobnych rozdziałach.
Wykuwanie sojuszu
Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z Tunonem na początku aktu drugiego. Archont Sprawiedliwości poleci ci, żebyś wykorzystał zaufanie rebeliantów do zaprowadzenia pokoju w Terasach. Po rozmowie z nim wróć do Sali Wyniesienia. Tarkis Arri wskaże Spiżowe Bractwo z Rozstajów Lethiany jako frakcję, która powinna być zainteresowana sojuszem dla wyzwolenia regionu.
W czasie podróży do Rozstajów Lethiany trafiasz na blokadę w lokacji Żelazne Przejście. W rozmowie z przywódcą Spiżowego Bractwa dowiadujesz się, że nie ma szans na sojusz pomiędzy nim a Gwardią Vendrieńską. W tej samej lokacji możesz porozmawiać też z Welby od której dowiesz się, że Raetommon jest źródłem wszelkich problemów frakcji, a także, że pod jej rządami Spiżowe Bractwo dołączy do rebelii.
W Rozstajach Lethiany udaj się do Kuźni Zespolonych. Mistrzyni kuźni Zdenya poprosi cię, żebyś uczestniczył w osadzaniu Hełmu Zmorogromcy na Wieży Zmierzchu. Po osadzeniu hełmu sołtys osady poprosi, żebyś sprawdził, czy magia hełmu działa. Po wejściu do Wieży zauważasz, że magia hełmu przestaje działać, a ty musisz pokonać kilka zjaw. Po walce wyjdź z Wieży. Okazuje się, że artefakt skradziono. Członkowie Spiżowego Bractwa Proszą o pomoc w powstrzymaniu Raetommona, który morduje mieszkańców osady i własnych podwładnych. Jednocześnie w dzienniku pojawia się misja - Powrót Strażnika.
Powrót Strażnika
Raetommona znajdziesz w pobliżu wejścia do domu sołtysa Rozstajów Lethiany. To on odpowiedzialny jest za kradzież hełmu, a dodatkowo jesteś świadkiem tego, jak zabija własną podwładną. Po dokonanym mordzie ucieknie na południowy-wschód. Znajdziesz go tam, a wraz z nim porwaną Mistrzynię Kuźni Zdenyę. Po krótkiej rozmowie z Raetommonem zadanie Wykuwanie Sojuszu zostanie zakończona, a on sam ucieknie z lokacji. Musisz stanąć do walki z niewielkim oddziałem Spiżowego Bractwa, a następnie udać się do domu sołtysa, który może znać położenie jego kryjówki.
Eldian wskaże na dwie lokacje: Ustronie Dezertera oraz Bliźniacze Rzeki. Zadanie zostanie zakończone, a w dzienniku pojawi się kolejna misja - W cieniu Starych Murów.
W cieniu Starych Murów
W pierwszej kolejności najlepiej udać się do Ustronie Dezertera. W czasie podróży trafisz na zasadzkę bandy Zwierzców. Ich przywódczyni będzie chciała się do ciebie przyłączyć. Możesz się zgodzić, dzięki czemu Zabija-w-Cieniu będzie potencjalnym Towarzyszem. Niezależnie od decyzji skieruj się do wcześniej wskazanej lokacji.
W Ustroniach Dezertera będziesz świadkiem starcia pomiędzy dwoma odłamami Spiżowego Bractwa. Jedna grupa popiera Raetommona, a druga jest mu przeciwna. Żeby zażegnać spór musisz porozmawiać z Locke'em i Myrekiem. Ostatecznie i tak będziesz musiał zbrojnie stanąć po jednej ze stron i ważne jest żebyś wybrał oddział dowodzony prze Locke'a. Gdy walka dobiegnie końca przeszukaj ciało Myreka, a znajdziesz tam kamienny klucz do Starych Murów. Teraz możesz udać się do Bliźniaczych Rzek.
We wspomnianej lokacji trafisz na starcie pomiędzy Spiżowym Bractwem a zatratami. Pomóż ludziom w walce, a zyskasz trochę Przychylności Spiżowego Bractwa. Następnie przeskocz przez zawalony most i udaj się na północno-wschodnią część lokacji gdzie znajdziesz Welby. Pomóż jej w walce ze zjawami. Gdy padnie ostatni przeciwnik porozmawiaj z nią i daj jej do zrozumienia, że popierasz ją w sporze z Raetommonem. Poinformuj ją, że posiadasz już kamienny klucz, a następnie udaj się do wnętrza Starych Murów. Welby przekona zebranych tam członków Spiżowego Bractwa, że Raetommon oszalał. Ostatecznie jeden z członków bractwa powierzy ci Ognioklucz Amith, który będzie niezbędny dla eksploracji ruin.
Przeprawa przez Stare Mury
Misja zostanie zakończona, a w dzienniku pojawi się kolejne zadanie - Przeprawa przez Stare Mury. Przebieg wspomnianej misji jest identyczny jak w przypadku zadania Zakazane przejście, której opis znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika. Jedyne różnica polega na tym, że część komnat w ruinach nie będzie dostępna, gdyż nie posiadasz ogniokluczy, które można znaleźć w Starych Murach Cmentarzyska Mieczy.
Po zabiciu Raetommona będziesz musiał wybrać pomiędzy współpracą z jedną z dwóch frakcji Rozstajów Lethiany. Jeśli postawisz na Spiżowe Bractwo to Zespoleni staną się wobec ciebie wrodzy, a dodatkowo znikną z Rozstajów Lethiany. Po wyjściu z ruin skieruj się do sołtysa Rozstajów, a po rozmowie z nim wróć do Sali Wyniesienia i poinformuj Tarkis Arri o swoich wyborach. Po krótkiej ale burzliwej rozmowie w dzienniku pojawi się kolejne zadanie - Nieoczekiwani Sojusznicy.
Nieoczekiwani sojusznicy
W ramach zadania musisz udać się do lokacji Wąwóz Kamienne Dno i przekonać stacjonujące tam plemię Kamiennych Tropicieli do współpracy w Rebelii. Po przybyciu do wskazanej lokacji pokonaj wszystkich napotkanych tam członków Szkarłatnego Chóru, a następnie skieruj się na południowy-wschód. W rozmowie z przywódcą plemienia zapytaj w jaki sposób możesz udowodnić swoją siłę. Zwierzyca poleci ci pozbyć się oddziałów Wzgardzonych i Szkarłatnego Chóru, które stacjonują w kilku lokacjach regionu Kamienne Morze. Po zakończonej rozmowie zadanie zostanie zamknięte, a w dzienniku pojawi się misja - Czystka w Kamiennym Morzu. Jednocześnie na mapie świata zostaną odblokowane kolejne lokacje - Sanktuarium Zębatej Paszczy i Lśniące Otchłanie przy Starych Murach.
Czystka w Kamiennym Morzu
Półwrota
Najłatwiejsza przeprawa czeka cię w lokacji Półwrota i to tam powinieneś się udać w pierwszej kolejności. Możesz zmusić pierwszy napotkany oddział Chóru do ucieczki, ale wszystkie kolejne musisz już pokonać w walce. Większość Chórzystów nie stanowi większego zagrożenia, gdyż są bardzo podatni na obrażenia. Po pokonaniu wszystkich członków Chóru mieszkańcy osady wyjdą z ukrycia i miasto zacznie normalnie funkcjonować. Zanim opuścisz lokację możesz jeszcze uwolnić jednego ze Zwierzców (zadanie Powrót do dziczy), którego znajdziesz w centralnym punkcie osady. Jest to związane z pozyskaniem Wrogości mieszkańców regionu, ale wystarczy, że zapewnisz ich, że odwdzięczysz im się na innym polu, a nie będą wobec ciebie wrodzy.
Sanktuarium Zębatej Paszczy
Walka ze Wzgardzonymi jest o wiele trudniejsza, gdyż ciężko przebić się przez ich pancerz, a sami zadają spore obrażenia. Po wejściu do lokacji będziesz świadkiem sporu pomiędzy członkami Chóru a Wzgardzonymi. Wtrąć się i ogłoś, że tylko ty wyjdziesz żywy z lokacji. Podczas bitwy postaraj się skupić ogień na Wzgardzonych, a następnie wyeliminuj pozostałych przy życiu członków Szkarłatnego Chóru. Po zakończonej walce pozbieraj skarby rozrzucone po lokacji i skieruj do Lśniących Otchłani przy Starych Murach.
Lśniące Otchłanie przy Starych Murach
W ostatniej lokacji związanej z zadaniem musisz stawić czoła magicznemu ramieniu Wzgardzonych. W walce pomogą ci przedstawiciele tamtejszego odłamu plemienia Kamiennych Tropicieli. Walka będzie dość wymagająca i długotrwała, ale ostatecznie powinieneś wyjść z niej zwycięsko. Po pokonaniu ostatniego z przeciwników wróć do Krwi-Stu, żeby posunąć zadanie naprzód.
Po rozmowie z Krwią-Stu bieżące zadanie zostanie zakończona, a w dzienniku pojawi się kolejne - Wyznawcy Kopca. Tym razem twoim celem jest ochrona ciała Archonta przed Wzgardzonymi, którzy chcą wykorzystać jego moc.
Wyznawcy Kopca
Po wejściu do lokacji podążaj cały czas przed siebie aż dotrzesz do miejsca w którym obozują Zwierzce. Porozmawiaj z Krwią-Stu a następnie udaj się drewnianym mostem na południe. W palisadzie fortu Kruszycieli znajdziesz dziurę, dzięki której możesz podsłuchać rozmowę magów. Możesz podnieść most korzystając z odłamka lazurolitu. Poinformuj o tym Krew-Stu, podnieś most i zaatakuj siły Wzgardzonych.
Walka będzie wymagająca, ale najważniejsze jest, żebyś nie blokował sojuszników na mostach. Po zakończonej walce zniszcz laski Kruszycieli połączone z Kopcem żeby przerwać rytuał prowadzony przez Wzgardzonych. Ostatecznie musisz wyeliminować wszystkich przeciwników których napotkasz w lokacji i zniszczyć trzy laski Kryuszycieli.
Zniszczenie ostatniej laski posunie zadanie naprzód. Po wszystkim porozmawiaj z Krwią-Stu i nakaż jej stawić się w Sali Wyniesienia. Tam musisz się z nią spotkać, żeby zakończyć zadanie.
Poobijani, ale Niezłomni
Jeśli postanowiłeś postarać się o wsparcie Niezłomnych, to pierwszym krokiem w tym celu będzie wizyta w Kamiennej Strażnicy. Po dotarciu do ściany Burzy zostajesz zaatakowany przez zjawy. Gdy tylko walka dobiegnie końca pojawia się przedstawiciel Niezłomnych - Janos. Poinformuj go o organizowanym sojuszu przeciwko Hegemonowi, a skieruje cię do Szarej Wartowni, gdzie możesz porozmawiać z jednym z dowódców frakcji.
Po wejściu do wspomnianej lokacji trafisz na jednego ze Wzgardzonych. Możesz puścić go wolno lub zabić, decyzja nie ma większego znaczenia. Gdy pozbędziesz się wroga skieruj się bezpośrednio w kierunku centralnej części lokacji. Przy bramie Wartowni powita cię Kapitan Agathon do którego skierował cię Janos. Zaoferuj mu swoją pomoc, a poprosi cię o wsparcie przy naprawie palisady fortu. Ostatecznie będziesz musiał opuścić wartownię, by zabić oddział Wzgardzonych, który stacjonuje na wschodzie lokacji.
Po pokonaniu przeciwników skieruj się do zachodniej części wartowni, gdzie Niezłomni przetrzymują jednego ze Wzgardzonych. Okazuje się, że niewielki oddział przeciwników przedarł się przez palisadę. Pokonaj ich, a następnie przejdź do głównej bramy by odeprzeć główne siły Wzgardzonych. Gdy się z nimi uporasz wróć do miejsca gdzie przetrzymywany jest Callias. Po rozmowie z więźniem na mapie świata zostanie odblokowana lokacja Rozdroże Myśliwego, gdzie musisz się udać. Jednocześnie zadanie zostanie zakończone a w dzienniku pojawi się kolejne - Ścieżka strachu.
Ścieżka strachu
Po wejściu do Rozdroża Myśliwego znajdziesz rannego członka Niezłomnych. Niezależnie od przebiegu rozmowy ostatecznie zginie. Udaj się w kierunku centralnej części lokacji, żeby posunąć zadanie naprzód.
Dotrzesz do palisady, która chroni obozowisko Niezłomnych. Porozmawiaj ze strażnikami, a szybko pojawi się Mattias. Niezłomny zdaje się poważnie rozważać wcielenie swojego oddziału w szeregi Szkarłatnego Chóru, a twoim zadaniem jest odwieść go o d tej decyzji. W rozmowie z nim nie uda ci się nic osiągnąć, ale możesz poprosić o wsparcie drugiego z dowódców oddziału - Irentisa. Jego zdaniem znalezienie potężnego artefaktu Niezłomnych pomoże przywrócić morale. Na mapie świata odblokowana zostanie lokacja Nawiedzone Stare Mury. Udaj się tam w poszukiwaniu miecza.
Wspomniana lokacja jest opanowana przez zjawy. Gdy je pokonasz zabierz potężny oręż i wróć do Irentisa. Musisz wiedzieć przede wszystkim, że czeka cię bardzo ciężka walka, więc zapisuj stan gry po każdej potyczce i staraj się wywabiać wrogów w mniejszych grupach.
Pokaż miecz Mattiasowi. Dziennik zadania zostanie zaktualizowany, a twoim celem jest pozbycie się wszystkich żołnierzy Szkarłatnego Chóru, których spotkasz w lokacji. Po wyeliminowaniu trzech oddziałów Chóru porozmawiaj z dowódcą Niezłomnych. Po rozmowie z nim bieżące zadanie zostanie zakończone, a w dzienniku pojawią się kolejne misje: To, co pozostało i Wyłom między światami.