Jak złamać wroga (Breaking the Enemy) - zadanie poboczne | Solucja Tyranny Poradnik Tyranny
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Rozdroże Myśliwego(M21) związanych z zadaniem Jak złamać wroga. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Rozdroże Myśliwego
Warto zaznaczyć, że omawiane w tym rozdziale zadanie jest zupełnie opcjonalne. Nie mniej jednak warto odwiedzić lokację żeby zebrać masę porozrzucanych tutaj skarbów, a także stawić czoła przeciwnikom, co z pewnością pomoże rozwinąć niektóre zdolności bojowe i przyczyni się do szybszego awansu postaci. W tym zadaniu będziesz przede wszystkim walczył, aczkolwiek typowo dla Tyranny przeciwnicy rozmieszczeni są w taki sposobów, by zadanie było jak najbardziej przystępne.
Dotrzyj do Mattiasa
Pierwszą napotkaną osobą w lokacji będzie ranny żołnierz[1]. W czasie rozmowy wytłumaczy ci, że Niezłomni zostali zaatakowani przez Szkarłatny Chór, którego oddziały nadal stacjonują w lokacji i będziesz musiał stawić im czoła. Na powyższej mapie została oznaczona ścieżka, którą powinieneś podążać, żeby rozbijać wrogów na mniejsze i łatwiejsze do pokonania oddziały. Poniższa solucja będzie opisana w myśl ścieżki, którą oznaczono na mapie.
Po zakończonej rozmowie zabij swojego rozmówcę i rusz dalej na północ. Po drodze możesz zbierać łupy z leżących wszędzie ciał, ale staraj się utrzymywać kurs. W skalnej wnęce[2] w prawym górnym rogu mapy znajdziesz oddział Szkarłatnego Chóru5. Nie powinni stanowić większego zagrożenia jeśli zignorujesz wojowników i jak najszybciej wyeliminujesz magów. W przeciwnym wypadku możesz próbować wyciągnąć zbrojnych z wnęki, ale pamiętaj, żeby nie wchodzić w głąb lokacji.
Dalej trzymaj się górnej krawędzi mapy[3], a natkniesz się na kolejny oddział Chóru5. Tym razem nie będziesz musiał walczyć przeciwko magom, ale za to przeciwnicy będą próbowali walczyć nas dystans, więc jak najszybciej wyeliminuj łuczników.
Gdy walka dobiegnie końca wróć do centralnej części mapy[4]. W pobliżu palisady znajdziesz dwóch Niezłomnych, którzy zaczną z tobą rozmowę. Zapytaj o Mattiasa,5 a zawołają go. Po krótkiej rozmowie zyskasz kolejne punkty Wrogości wśród Niezłomnych i będziesz musiał pokonać Mattiasa. W przeciwieństwie do reszty Niezłomnych jest on dosyć wytrzymały, a dodatkowo w pobliżu palisady pojawi się dwóch kolejnych przeciwników. Mimo wszystko nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem ich.
Zakończenie zadania
Po śmierci Mattiasa pozostanie już tylko wymordowanie wszystkich przeciwników w lokacji. Przejdź przez palisadę i omiń występ skalny od północy[5]. Idąc tą drogą wejdź do centralnego punktu obozu[6] i wymorduj zgromadzonych tam Niezłomnych5. W ten sposób zainicjujesz walkę z mniejszym oddziałem, co ma szczególne znaczenie, gdyż w tej części lokacji znajdziesz też jednego z dowódców Niezłomnych - Irentisa. Po zakończonej walce przeszukaj jego ciało, a znajdziesz tam jego notatki. Przeczytaj je a na mapie Cmentarzyska Mieczy pojawi się nowa lokacja - Nawiedzone Stare Mury.
Następnie udaj się na południe[7], gdzie będzie na ciebie dwóch przeciwników strzegących palisady w tej części mapy. Jeśli podążałeś tą samą ścieżką, to z pewnością nie przyłączyli się do poprzedniego starcia. Są słabi i nie mają szans w obliczu przewagi liczebnej. Gdy tylko ich wyeliminujesz, misja zostanie zakończona, ale w lokacji znajdziesz jeszcze oddziały Szkarłatnego Chóru, którymi warto się zająć.
Zdobądź dowód w procesie
Wróć do miejsca w którym rozpocząłeś działania w lokacji[1] i rusz z tego punktu na południe. Znajdziesz tam[8] kolejny oddział Chóru6, a na jego czele stoją Zębate Remedium (Jagged Remedy) i Rozpałka (Pyre). Postaraj się wycofać i wyciągnąć kilku wojowników, gdyż w tej sytuacji wrogowie dysponują znaczną przewagą liczebną i wsparciem ze strony magów, co może znacznie utrudnić zadanie. Przy ciele Zębatego Remedium znajdziesz rozkazy od Archonta Tajemnic, które pozwolą kontynuować zadanie główne Proces Archontów.
W czasie tego zadania to już wszystkie miejsca do których masz dostęp. Lokacja jest większa, ale ścieżka Wzgardzonych nie pozwala na dotarcie do zachodniej krawędzi mapy. Nie mniej jednak zadanie zostało zakończone, zdobyłeś dodatkowy dowód w procesie. Przeszukaj wszystkie skrzynie i wróć do zadań związanych z głównym wątkiem opowieści.