Atak na Cytadelę (Wzgardzeni i Szkarłatny Chór) w Tyranny Poradnik Tyranny
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Wzgardzoncyh (M2), Cytadela Studni Vendriena(M9) i Koszary Cytadeli(M10) związanych z zadaniem Atak na Cytadelę. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Podejmij zadanie
Jeśli opowiedziałeś się po stronie Wzgardzonych, to po zakończonych obradach Archontów pozostaniesz w namiocie Ashe'a. Aby rozpocząć zadanie musisz porozmawiać z Erenyos, którą znajdziesz w centralnym punkcie obozu Wzgardzonych. Rozmowa nie należy do najdłuższych, a ty będziesz tylko musiał symbolicznie opowiedzieć się po którejś ze stron w obecności sił Wzgardzonych. Po zakończonej rozmowie na mapie pojawi się nowy znacznik - Cytadela Studni Vendriena, udaj się tam, by kontynuować zadanie.
Stając zaś po stronie Szkarłatnego Chóru zostaniesz wyrzucony z namiotu, obóz Wzgardzonych stanie się od tej chwili dla ciebie niedostępny, a Barik - jeśli był twoim towarzyszem - opuści twoje szeregi. By kontynuować zadanie udaj się do obozu Chóru i porozmawiaj z Piątym Okiem. Później udasz się do Cytadeli Studni Vendriena gdzie reszta zadania przebiega tak, jak w przypadku sprzymierzenia się ze Wzgardzonymi. Mała różnica wystąpi również w miejscu ataku na Cytadelę - Szkarłatny Chór atakuje od zachodu, Wzgardzeni od strony Południowej.
Forsowanie murów
Po wkroczeniu do lokacji powiązanej z Cytadelą rusz bezpośrednio na północ w kierunku Żelaznej Marszałek Eryenos. Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej, twoje zadanie polega na wyeliminowaniu magów, którzy chronią mury obronne Cytadeli.
Aby tego dokonać musisz skierować się na wschód i wspiąć się na mur korzystając z Atletyki (36). Oczywiście zanim uda ci się dotrzeć do muru, musisz rozprawić się z dwoma oddziałami Gwardii Vendrieńskiej. Pierwsza grupa nie powinna stanowić problemu, bo uzyskasz pomoc Wzgardzonych, ale z drugą, liczniejszą grupą, musisz poradzić sobie sam. Nie są oni szczególnie wytrzymali, ale warto w pierwszej kolejności eliminować jednostki walczące na dystans.
Na murze trafisz na dwójkę Gwardzistów, którzy nie powinni sprawić ci żadnych problemów. Gdy z nimi skończysz zejdź na dziedziniec i uderz bezpośrednio na grupę buntowników. W czasie potyczki magowie będą poza twoim zasięgiem, ale gdy tylko rozprawisz się z szeregowcami to powinieneś na nich uderzyć. Rozprosz swoją drużynę i postaraj się jak najszybciej ich wyeliminować.
Gdy magowie zginą, Kruszyciele zniszczą mur obronny, a Wzgardzeni wkroczą na dziedziniec. Teraz musisz udać się na zachód, w stronę głównego dziedzińca, a przejście widoczne jest na powyższym obrazku. Możesz przed walką przeszukać poszczególne pojemniki w poszukiwaniu wyposażenia, ale będzie też na to czas po ukończeniu zadania.
Po wkroczeniu na główny dziedziniec zobaczysz tylko jak magowie Szkarłatnego Chóru forsują główną bramę. Wzgardzeni pozostaną na dziedzińcu, żeby stawić im czoła, a ty przeniesiesz się do wnętrza Cytadeli.
Podziemia Cytadeli
W Koszarach Cytadeli spotkasz kilka oddziałów rebeliantów, ale nie powinieneś mieć większego problemu z ich pokonaniem. Staraj się czyścić każda salę z osobna i uciekaj tylko w kierunku z którego przyszedłeś, żeby nie ściągnąć na siebie kolejnego oddziału. Po zakończonej potyczce możesz zapisać stan gry i przeszukać lokacje, a następnie rusz na spotkanie kolejnego oddziału. Priorytetem są magowie, ponieważ znają silne zaklęcia leczące i jeśli szybko ich nie wyeliminujesz to z pewnością przegrasz.
Ostatecznie dojdziesz do punktu widocznego na powyższym obrazku. Dalsza droga wiedzie do Sali Wyniesienia w której rozegrasz ostateczną potyczkę z rebeliantami. Przed wkroczeniem na górne poziomy wieży pamiętaj o dostosowaniu ekwipunku, przypisaniu umiejętności i rozdzieleniu mikstur leczących. Gdy będziesz gotowy użyj symbolu podróży.
Sala Wyniesienia
W Sali Wyniesienia znajdziesz dowódców rebelii - Eb i Tarkis Arri. Obie kobiety podczas walki złożą broń jeśli stan ich zdrowia osiągnie wartość krytyczną. O ich losie będziesz mógł zdecydować na końcu zadania. Przeciwnicy dysponują przewagą liczebną, ale możesz się pozbyć jednego z żołnierzy w trakcie rozmowy Arri. Wystarczy że zagrozisz jej, aczkolwiek potrzebujesz do tego Atletyki na poziomie 41 punktów.
Wraz z końcem starcia, w Sali Wyniesienia pojawi się Żelazna Marszałek Eryenos. W rozmowie z nią możesz zdradzić sojusz ze Wzgardzonymi i zawłaszczyć sobie wieżę. Będzie to jednoznaczne z rozpoczęciem wojny i zejściem na ścieżkę Chaosu. Bierz pod uwagę, że nie pozostanie ci nic innego jak pokonać w walce dowódcę armii Wzgardzonych, a Eryenos będzie bardzo wymagającym przeciwnikiem. Możesz też oczywiście oddać Salę Wyniesienia Wzgardzonym, a w zależności od tego jakich słów użyjesz, możesz podtrzymać ich Przychylność lub nie. Ostatecznie i tak wszystko sprowadzi się do wycofania Edyktu Kyrosa.
Zakończenie zadania
W czasie gdy moc rozporządzenia zostanie wycofana, Sala Wyniesienia aktywuje portal na szczyt wieży. Tam będziesz musiał zadecydować, co zrobić z Tarkis Arri, Eb i ewentualnie jednym z dowódców sił Archontów jeśli postanowiłeś ich zdradzić. Jeśli postanowisz okrutnie zrzucić Tarkis z wieży dając jej list, odblokujesz osiągnięcie To! Jest! Tyrania!
Pamiętaj, że nawet jeśli zgodzisz się oddać Wieżę dowolnej frakcji to i tak ty będziesz sprawował nad nią kontrolę i będzie twoją bazą wypadową dla kolejnych zadań. Wieża pozwala na wiele rozmaitych działań, które zostaną omówione w osobnym rozdziale poradnika.
Jeśli chcesz, możesz przyjąć Eb do swojej drużyny. Nie możesz mieć jednak więcej jak trzech Towarzyszy jednocześnie. Jeśli nie zdecydujesz się korzystać z jej pomocy w tej chwili, to zostanie na szczycie Wieży i będziesz mógł po nią wrócić w dowolnej chwili.
Aby zejść ze szczytu wieży musisz wykonać interakcję z rzeźbą, którą widzisz na powyższym obrazku. Rozpocznie to jednocześnie zadanie Niespokojne Wizje, którego opis znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika. Gdy wyczerpiesz wszystkie linie dialogowe, portal będzie aktywny, a ty będziesz mógł ruszyć w dalszą podróż.