5.7 [ROZDZIAŁ 1] The Shiel cz.4 | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Maksymalny limit jaki chwilowo osiągniesz to 30 jednostek. Podziel armię na dwie grupy. W skład ekipy, którą za chwilę poprowadzisz powinny wchodzić dobre jednostki do walk wręcz oraz główny bohater. Ważne jest, aby kapłan pozostał na wschodzie (przy wieżyczkach). Najwyższa pora zająć się usuwaniem wrogich baz. Na pierwszy ogień powinny pójść dwie, które znajdują się na południe od sojuszniczego obozowiska. Uważaj ponieważ baza na płd-zach jest pilnowana przez minotaury (znajdziesz tu też portal wiodący do Liannon). Często wracaj do obozowiska, aby za darmo wyleczyć podległe jednostki. | |
Kolejne obozowisko znajduje się na południe od Twojej bazy. Powinno być już widoczne na mapie. Zniszcz je i kieruj się na wschód. Po chwili powinieneś dojść do ukazanego na screenie budynku, zniszcz go. Pozostaw wojska w tym miejscu, głównym bohaterem skieruj się dalej na wschód. Uaktywnij monument ludzi (Human Monument). Podeślij robotników, którzy stawiali wieżyczki w pierwszej bazie w to miejsce. Nie zapominaj o regularnym zapisywaniu stanu gry! | |
Elfi robotnicy powinni zacząć stawiać wieżyczki obronne w dwóch miejscach: na północ od monumentu ludzi (wąski przesmyk) oraz na płd-wach (tam gdzie znajduje się część armii). Aby ułatwić sobie pracę wyślij północną armię na płd-wsch. Pierwszą bazę możesz spokojnie zostawić, jeśli masz sporo wieżyczek to spokojnie odeprą one każdy atak. Musisz znaleźć i zniszczyć kolejny obóz (screen). W tym czasie musisz rozpocząć rozbudowę bazy ludzi (Human Monument). Absolutny priorytet to kamieniołom i kopalnia. Warto postawić centra dowodzenia, ale tylko małe i średnie. Z limitem 50 jednostek spokojnie zaliczysz ten etap. | |
Oprócz tego postaw wszystkie niezbędne obiekty militarne (kuźnia, strzelnica). Rozpocznij produkcję jednostek, najlepiej strzelców (Marksman). Dołączaj ich do bliższej armii (tej z głównym bohaterem). Cały czas rozbudowuj drugi obóz. Postaw możliwie jak najwięcej wieżyczek strzelniczych (przy północnym przesmyku). Armia głównego bohatera musi pilnować tego miejsca, z kolei ta, która startowała na północy może zająć się dalszym czyszczeniem okolicy. Dwa kolejne obozy są na płd-zach (screen, prowadzi do niego długa ścieżka) i na płd-wsch od drugiego monumentu. Zniszcz je. | |
Regularnie zapisuj stan gry! Musisz doprowadzić do identycznej sytuacji, jak w przypadku pierwszego obozu. Wieżyczek powinno być na tyle, aby spokojnie mogły przetrzymać każdy atak wrogich wojsk. W przypadku drugiego obozu powinno być ich co najmniej 9-10 (północny przesmyk). Dobrze jest trzymać sobie w odwodach 2-3 robotników, aby na bieżąco je naprawiali (już po odparciu ataku). Armię, która pilnowała drugiego obozu (ludzi) skieruj na południe (tylko z tej strony będą atakowały wrogie jednostki). Kieruj się w stronę widocznej na mapie twierdzy. Natrafisz tu na dwa kolejne obozy (są przy sobie, zachodni ukazałem na screenie). | |
Metoda obicia twierdzy jest banalnie prosta - musisz dokonać tradycyjnego szturmu. Osobiście polecam zachodnią stronę. Zabij WSZYSTKICH przeciwników stojących poza murami twierdzy. Jest to ważne gdyż w przeciwnym przypadku mógłbyś wpaść w pułapkę. Cała zabawa polega na tym, aby jak najszybciej wprowadzić większość armii do twierdzy. Nie możesz sobie pozwolić na niewielkie starcia w pobliżu bramy. Na szczęście okazuje się, iż twierdza jest kiepsko broniona. Podbijesz ją bez żadnych problemów. Korzystając z okazji uaktywnij Bindstone i zapisz stan gry. | |
Załączy się scenka. W twierdzy zjawią się oddziały, które stacjonowały wcześniej w obozie. Einar wyjaśni Ci co musisz zrobić. Otwarta walka nie ma sensu, musisz zastosować nietypowy trik. Na płn-wsch znajduje się ołtarz driad. Jeśli złożysz im w ofierze 1000 sztuk surowca o nazwie lenya, wspomogą Cię w walce. Otrzymasz między innymi plany elfickiej konstrukcji, dzięki której będziesz mógł pozyskiwać ten surowiec. |