5.23 [ROZDZIAŁ 3] Breathing Forest | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Powoli zbliżamy się do wielkiego finału. Etap ten najlepiej jest potraktować jako dobre miejsce do nabicia niezbędnych punktów doświadczenia. Zanim przedostaniesz się do ostatniej lokacji Twoja główna postać powinna osiągnąć 23-24 poziom doświadczenia (25-26lvl jeśli nie chcesz mieć żadnych problemów). Ja wyjątkowo ograniczę się do opisu ścieżki prowadzącej do finału. To czy zdecydujesz się oczyszczać tę planszę czy nie zależy już wyłącznie od Ciebie. Na koniec podam kilka wskazówek co należałoby w takiej sytuacji zrobić, tymczasem biegnij na południowy-zachód. |
Południowa ścieżka przy skałach zaprowadzi Cię do Bindstone'a, uaktywnij go i zapisz stan gry.
QUEST (OBOWIĄZKOWY): The Breathing Wood
Po dłuższej wędrówce załączy się scenka, na której ujrzysz enta Bloodasha broniącego swego skarbu. Po chwili podejdzie on do głównego bohatera i rozpocznie z nim rozmowę. Zauważ, że Bloodash broni niewielkiej fontanny w lesie (screen). Spróbuj do niej podejść i zdobyć Serce Lasu (Heart of the Forest). Bloodash zmieni swoje nastawienie na wrogie, NIE ATAKUJ GO JEDNAK. Dlaczego? Po pierwsze, nie masz szans (damage 190-200 przy jednym uderzeniu). Po drugie, zero exp za jego pokonanie. Po trzecie, nawet jeśli go pokonasz to i tak po chwili się odrodzi. Po czwarte (najważniejsze), wykorzystasz go do utorowania sobie dalszej drogi. |
Już wyjaśniam o chodzi. Widzisz czarną wieżę (Black Tower), która znajduje się niedaleko fontanny? Jeśli Bloodash zostanie zaatakowany jej promieniami to zignoruje Twoją postać i zacznie ją niszczyć. Uwaga! Sam jednak nie możesz znaleźć się w zasięgu wystrzeliwanych przez nią promieni!
Dla pewności radziłbym więc możliwie jak najczęściej zapisywać stan gry. Kieruj się na południowy-zachód, dobrze gdyby Bloodash cały czas pozostawał w niewielkiej odległości. Po dłuższej wędrówce dojdziesz do widocznej na screenie bazy. Doprowadź do tego (odpowiednio się ustawiając), aby czarna wieża poraziła Bloodasha a ten zacznie wszystko niszczyć. Wykorzystaj okazję i zburz kilka okolicznych budynków, zabij też najsilniejszych wrogów. | |
Główna baza Blade'ów znajduje się na północy. Do tego zadania musisz się jednak solidnie przygotować. Zauważ, że czarne wieże są dość niewygodnie poustawiane i będziesz się musiał nieco wysilić, aby sprawnie ominąć wystrzeliwane przez nie promienie. Na szczęście jeśli Bloodash zostanie przez jedną z nich zaatakowany to od razu zniszczy wszystkie okoliczne. Wykorzystuj tę okazję do pozbycia się silniejszych wrogów i wyburzenia okolicznych budynków. Oczyść całą okolicę. Teoretycznie możesz już skorzystać ze znajdującego się tu portalu, osobiście radzę jednak załatwić jeszcze kilka drobnych spraw. | |
Wracaj do fontanny i odstaw Serce Lasu, Bloodash ponownie zmieni swoje nastawienie na pozytywne. Warto jest zbadać kilka okolicznych obozów, nawet jeśli nie planujesz oczyszczać całej planszy. W niektórych z nich odnajdziesz cenne runa z robotnikami dostępnych ras (ukryto je w skrzyniach). Przykładowy obóz, który znajduje się najbliżej fontanny (na płd-wsch) ukazałem na screenie. Podczas walk z kotowatymi stworami stosuj się do wskazówek, o których wspominałem przy okazji opisywania poprzedniego etapu. Często zapisuj stan gry! | |
Ci, którzy szukają wyzwań mogą zbadać bazy na południowym-wschodzie oraz północy. Są one bronione przez znacznie większą ilość jednostek, może się więc okazać, iż sam bohater sobie nie poradzi. W tej sytuacji jedynym ratunkiem jest skorzystanie z jednego z monumentów. Osobiście polecam monument mrocznych elfów, który znajduje się na płn-wsch od fontanny (tej z Sercem Lasu). Po drodze zniszczysz dwie bazy, znajdziesz tu kolejne skrzynie z runami. | |
UWAGA! Zanim wyruszysz do do Sharrowdale dobrze byłoby uporządkować inwentarz. Jest to niezwykle istotne a to dlatego, że posiadając dobrze wyszkolonego bohatera spokojnie będzie można zaliczyć ostatnią planszę nie przyzywając żadnych jednostek. Zadbaj więc o to, aby miał on możliwie jak najlepsze przedmioty i czary. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy skieruj się do miejsca, w którym znajduje się portal wiodący do Sharrowdale. Z badaj też oczywiście okoliczną skrzynię a znajdziesz dodatkowe plany dla mrocznych elfów. |
QUEST ZALICZONY (OBOWIĄZKOWY): The Breathing Wood