5.12 [ROZDZIAŁ 2] Stoneblade Mountain cz.1 | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Uwaga! Jest to pierwsza nieobowiązkowa lokacja. Jeśli chcesz możesz od razu udać się do Greydusk Vale a Stoneblade Mountain w ogóle pominąć. Nie ukrywam, iż eksploracja tej mapy nie sprawiła mi zbyt dużej przyjemności. Teoretycznie plansza ta jest stosunkowo łatwa aczkolwiek obrona mapy jest wyjątkowo męcząca a ona sama pełna jest zawiłości. Dodatkowo zwiększa to ilość czasu, który trzeba nad nią spędzić. Niestety, jeśli marzy Ci się zaliczenie wszystkich questów, to będziesz musiał ją dokładnie zbadać.
Eksplorację rozpocznij od uaktywnienia Bindstone'a i zapisania stanu gry. Podejdź do Gorina Gondarsona i porozmawiaj z nim. Warto jest poprosić go o to, aby opowiedział Ci co nieco o okolicy. Dowiesz się między innymi o gigancie pilnującym cennego skarbu na północy, tajemniczych kreaturach na południowym-zachodzie, krasnoludzie Tworsniku, który jest w posiadaniu świetnej magicznej tarczy czy okolicznych terenach, na których usytuowano monument. Po zakończeniu rozmowy ruszaj na północ. |
Staraj się na bieżąco eksplorować okoliczne tereny, podobnie jak wcześniej, odkrycie całej mapy gwarantuje zaliczenie wszystkich pobocznych zadań. Elficki monument, o którym wspomniał Gorin znajduje się na północnym-wschodzie. Najpierw radziłbym jednak zbadać teren na północy. Aby mieć pewność, że przyszli robotnicy nie będą mieli żadnych problemów zabij wszystkie napotkane potwory.
Po dotarciu do monumentu zbadaj teren na południu. Chwilowo zignoruj wąską ścieżkę prowadzącą na północ, jest ona wyjątkowo silnie broniona. Możesz natomiast udać się na wschód. Odkryjesz tu polanę z monumentem krasnoludów. Chwilowo zignoruj go, zauważ natomiast, że są tu pokaźne złoża rudy żelaza. Wydobyciem zajmiemy się znacznie później. Wracaj do elfickiego monumentu i uaktywnij go. Warto jest też zapisać stan gry. | |
Schemat rozbudowy wioski powinieneś mieć już wyuczony na pamięć. Tradycyjnie najmniej problemów przysporzy Ci pozyskiwanie drewna a najwięcej pożywienia. Zacznij od postawienia Gatherer Hut niedaleko monumentu, następnie skonstruuj gildię łowców (Hunter's Guild). Przy każdym z tych budynków musi się oczywiście znajdować magazyn (Food Store). W dalszej części gry dobuduj oba te obiekty na wschodzie, przede wszystkim mam tu na myśli Gatherer Hut (krzaki na screenie). Docelowo pozwoli Ci to na rozbudowę armii do 70 jednostek, mnie pod sam koniec udało się go nawet powiększyć do 80 jednostek. | |
Dość szybko musisz się zająć organizacją obroną bazy. Ataki mogą nadchodzić z dwóch kierunków - wschodu i północy przy czym zdecydowanie bardziej musisz uważać na ten drugi. Zanim jeszcze rozbudujesz armię dobrze jest na bieżąco monitorować obie te strony i wysyłać bohatera do pojedynczych wrogów, którzy będą się tu zjawiać. Twoja armia, podobnie zresztą jak w przypadku poprzednich misji, powinna składać się z łuczników wspieranych Healerami. |
Nowo przyzywane oddziały przemieszczaj do północnej ścieżki, wschodnia powinna być natomiast broniona przez głównego bohatera. Spokojnie powinien on sobie poradzić z nadciągającymi siłami.
Jeśli wcześniej zdobyłeś stosowne plany będziesz mógł skonstruować nowy typ wieżyczki obronnej (Frostbringer), która zamraża przeciwników. Zauważ jednak, iż nie zadaje im przy tym zbyt dużych ran, koniecznie musi być więc wsparta przez tradycyjne wieżyczki. Generalnie powinno to wyglądać, iż na jedną wieżyczkę zamrażającą powinny przypaść 3-4 tradycyjne. W pierwszej kolejności zacznij je stawiać przy północnej ścieżce a to dlatego, iż wrogie ataki bardzo szybko zaczną się nasilać. |
O wiele trudniej jest zabudować wschodnią ścieżkę, jest tu wąsko, co więcej, nie pomieści się tu zbyt wiele wieżyczek. W dalszym ciągu jednak samotny bohater powinien radzić sobie z odpieraniem nadciągających ataków. Do stawiania wieżyczek powinieneś oddelegować dwie grupy (po trzech robotników każda). Regularnie zapisuj stan gry.
Dodatkowo warto jest postawić duże centrum dowodzenia, aby móc przyzwać enta. Dołącz go do armii stacjonującej na północy. Musisz postawić w tym miejscu na tyle dużo wieżyczek, aby mogły one sobie samodzielnie poradzić z odpieraniem ataków minotaurów (przy wsparciu robotników oczywiście). Dołącz głównego bohatera do reszty oddziałów i ruszaj na wschód. Przekrocz rzekę w widocznym na screenie miejscu (na wschód od monumentu krasnoludów). | |
Uwaga! Począwszy od tego momentu musisz wejść w nawyk regularnego przeskakiwania pomiędzy dowodzoną armią a bazą. Staraj się na bieżąco naprawiać niszczone przez minotaury wieżyczki strzelnicze. Po dotarciu do rozstaju dróg pozostaw kilku łuczników i Healerów na głównej ścieżce a całą resztą ruszaj na północ. Wpadniesz do obozu golemów. Są one wyjątkowo silne, ale Twój bohater wspierany na dodatek przez enta powinien sobie z nimi bezproblemowo poradzić. Nie zapomnij zniszczyć wszystkich budynków! |