4. Warstwa RTS | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
"Spellforce" nie jest nawet w jednej dziesiątej tak rozbudowany jak chociażby "Warcraft III", zagrania taktyczne z innych gier RTS w zupełności się więc sprawdzają. Po szczegóły zapraszam do właściwej solucji, przy każdej rozbudowie bazy dokładnie opisałem co należy zrobić i jak przygotować się do odparcia wrogich ataków. Poniżej znajdziesz natomiast kilka wskazówek odnośnie każdej z dostępnych ras. Dobre obstawienie dróg prowadzących do bazy, czy to przyzwanymi jednostkami czy stawianymi wieżyczkami strzelniczymi (tu w najlepszej sytuacji są elfy), w większości misji w zupełności wystarczy. Nie musisz się zbytnio przejmować rozmieszczaniem budynków, najczęściej do dyspozycji jest spory obszar, który spokojnie wszystko pomieści. Pamiętaj tylko o tym żeby chatki leśniczych stawiać w takich miejscach, aby mogli oni zacząć sadzić drzewka. To samo tyczy się zresztą innych budynków, logiczne jest na przykład to, że chatka rybaka powinna znajdować się niedaleko wody :-)
Przyzywane jednostki możesz od razu odsyłać do obrony bazy a to dlatego, że niemal zawsze do dyspozycji jest kapłan lub inna jednostka lecząca. Wyjątkiem są misje, w których wrogie ataki są wyjątkowo zaciekłe. W tym przypadku musisz postawić możliwie jak najwięcej wieżyczek strzelniczych. Nie zapomnij pozostawić przy nich kilku robotników, tak aby mogli je możliwie jak najszybciej reperować. Pamiętaj też o tym, aby zawsze dokładnie badać mapę, dzięki czemu będziesz miał pewność, że wykorzystałeś wszystkie znajdujące się na niej surowce.
4.1 Rasy
Poniżej odnajdziesz kilka wskazówek odnośnie najlepszych jednostek dla danej rasy. Podpowiadam, które warto przyzywać a które są praktycznie bezużyteczne. W przypadku budynków sprawa jest prostsza. Po pierwsze, jeśli jest to koniecznie to bezpośrednio w solucji opisuję co należy postawić. Po drugie, jeśli ma się sporo surowców to nie ma co oszczędzać i warto postawić wszystkie dostępne konstrukcje.
LUDZIE
1) w początkowej fazie gry korzystaj na przemian z rekrutów i skautów | |
2) gdy tylko będziesz mógł przerzuć się na mocniejsze jednostki, strzelcy są niezwykle przydatni na polu bitwy a dodatkowo można zakupić dla nich upgrade, dzięki któremu ich kusze będą mogły jednocześnie wypuszczać aż dwa bełty | |
3) obecność kleryków w armii jest wręcz obowiązkowa, nie warto jednak przesadzać z ich ilością, kilku w zupełności wystarczy, moim zdaniem nie warto ich upgrade'ować | |
4) pozostałych magów możesz sobie odpuścić, dobrzy strzelcy wsparci klerykami niemal przez całą grę w zupełności wystarczają | |
5) proces przyzwania dwóch najmocniejszych jednostek ludzi jest długotrwały, o ile na Armsmanów można się zdecydować to paladynów w ogóle nie warto przyzywać |
ELFY
1) z najsłabszych jednostek w ogóle powinieneś zrezygnować, warto jest odczekać chwilę aż powstaną potrzebne konstrukcje i zdecydować się na coś lepszego | |
2) elfie łuczniczki powinny stanowić podstawę Twojej armii, musi być ich możliwie jak najwięcej, powinny też mieć upgrade, dzięki któremu chwilowo będą mogły zamrażać wrogów; koniecznie muszą otrzymać wsparcie w postaci magów (Healerów), tak aby mogły być na bieżąco leczone | |
3) dwie najmocniejsze jednostki elfów, podobnie jak w przypadku ludzi, nie są absolutnie obowiązkowe, przez niemal całą grę kombinacja łuczniczek i Healerów w zupełności wystarczy | |
4) warto przyzwać tytana elfów, jest wytrzymały i zadaje silne ciosy |
KRASNOLUDY
1) podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich ras, ZDECYDOWANIE nie warto przyzywać najsłabszych jednostek, którymi i tak nic nie zdziałasz a stracisz tylko niepotrzebnie surowce | |
2) podstawę armii powinni stanowić wojownicy, masz kilka jednostek do wyboru, dobre efekty daje zbudowanie armii złożonej z kilku typów wojowników, koniecznie musi wspierać ich kapłan | |
3) najmocniejsze jednostki krasnoludów są stosunkowo przydatne, ale przyzywaj je tylko wtedy gdy masz wystarczająco dużo czasu na spokojne rozbudowanie bazy do maksimum | |
4) koniecznie przyzwij tytana krasnoludów, dorównuje on siłą temu, którym dysponują elfy |
ORKI
1) w przypadku orków spokojnie możesz zdecydować się na przyzwanie nawet najsłabszych jednostek a to dlatego, iż są one tylko nieznacznie słabsze od pozostałych | |
2) podstawę armii powinny stanowić jednostki Totem, których podstawowym atutem jest możliwość ataku na odległość, są też dość wytrzymałe, koniecznie muszą one jednak otrzymać wsparcie w postaci kilku(nastu) wojowników | |
3) z najmocniejszych jednostek orków praktycznie w ogóle się nie korzysta, ale jeśli chcesz możesz spróbować je przyzwać, warto też zdecydować się na tytana |
TROLLE
1) z pomocy trolli tak naprawdę korzysta się tylko w jednej misji, w tym przypadku nie warto przyzywać najsłabszych jednostek, no, chyba, że przeciwnik ostro napiera | |
2) dobrze byłoby gdyby armia trolli składała się z kilku typów jednostek | |
3) zdecycowanie nie warto marnować czasu na przyzwanie tytana czy najmocniejszych jednostek, z tymi średnimi spokojnie sobie poradzisz |
MROCZNE ELFY
1) dysponują one najsilniejszymi jednostkami, spokojnie możesz więc przyzywać nawet te podstawowe nie obawiając się tego, że zginą po kilku wrogich atakach | |
2) właściwa armia powinna natomiast składać się z nekromantów i zabójców przy czym tych drugich powinno być znacznie więcej |