5.17 [ROZDZIAŁ 2] Mulandir cz.1 | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Nie powinno zdziwić Cię to, że jest to zdecydowanie najtrudniejsza plansza, która spokojnie bije na głowę te, z którymi do tej pory miałeś do czynienia. O podstawowym utrudnieniu opowie Ci Vintus, który przejdzie z Tobą przez portal. Jeżeli zostaniesz zauważony przez jedną z okolicznych meduz ożywi ona znajdujące się na planszy gargoyle. To bardzo wymagający przeciwnicy.
Ruszaj na północ. Zapisz stan gry i uaktywnij Bindstone'a. Skorzystaj z monumentu, aby przyzwać pozostałych członków drużyny. Zanim ruszysz dalej warto zadbać o odpowiedni ekwipunek dla nich. Twój główny bohater powinien być na co najmniej 18-19 poziomie doświadczenia, w przeciwnym przypadku cofnij się do poprzednich lokacji w celu zabicia dodatkowych potworów czy pokończenia bardziej wartościowych questów. |
QUEST (OBOWIĄZKOWY): The Phoenix
Kieruj się na północ, po drodze zabijesz kilka pomniejszych potworków. Kluczową rolę odgrywają tu wspomniane już meduzy (Cursed Guardian). Walka z nimi wymaga posunięcia się do kilku nietypowych zagrań, nieprzygotowana drużyna zginie w przeciągu kilku sekund. Po pierwsze, zaatakowana meduza (Cursed Guardian, tylko ta!) budzi wszystkie znajdujące się na planszy gargoyle (oznaczane na niebiesko). Po drugie, gargoyle atakują znajdujących się nieopodal bohaterów a jeśli na nikogo nie natrafią ponownie zasypiają. I wreszcie po trzecie, sama meduza jest wyjątkowo silna przez co wymaga błyskawicznego ukatrupienia. | |
Pierwsze meduzy staraj się omijać kierując się przy tym na wschód. Ostrzegam Cię, że zbytni pośpiech będzie Cię słono kosztował. Jeśli planujesz wybić wszystkie potwory znajdujące się na planszy, to jej ukończenie zajmie Ci nawet 3-4 godziny. Najlepsza taktyka jaką udało mi się wypracować polega na wysuwania jednego z członków drużyny w roli przynęty. Po zbliżeniu się do meduzy niemal od razu zginie (osobiście polecam wystawić do tego celu jakiegoś maga lub łucznika). |
O wiele ważniejsze jest to, aby reszta drużyny znajdowała się przy gargoyle'ach (w dowolnym miejscu na planszy). Gdy tylko potwory zbudzą się wydaj rozkaz do ataku. Mając pod ręką 3-4 dobrych wojowników wspieranych kapłanem powinieneś poradzić sobie z 2-3 gargoyle'ami przy każdym takim podejściu. Walki z większymi grupami są raczej skazane na porażkę. Poległych bohaterów błyskawicznie przyzywaj i dołączaj do właściwej drużyny.
Samymi meduzami możesz, ale nie musisz się zajmować. Są one wyjątkowo ciężkie do ukatrupienia. Zaatakowany członek drużyny najpierw jest zamieniany w kamień (na kilkanaście sekund) a następnie atakowany przy użyciu łuku. Powinieneś już więc wpaść na to, że meduzy należy atakować całą drużyną.
Oprócz tego musisz zadbać o to, aby dwóch najsilniejszych wojowników pozostało nieco z tyłu. NIE MOŻESZ dopuścić do tego, aby byli zatrzymani przez meduzę. Gdy tylko podbiegną do potwora uaktywnij ich umiejętności, np. War Cry, tak aby zadawali jak największe obrażenia. Nie przejmuj się ginącymi członkami drużyny (uważaj tylko na głównego bohatera), skup się na obijaniu potwora. Powtarzam, muszą to być naprawdę dobrzy wojownicy gdyż meduza na bieżąco regeneruje swe siły. Ewentualnie możesz skorzystać z trucizny. |
Zbadaj cały teren na południowym-wschodzie. Znajdziesz tu mnóstwo skrzyń ze skarbami. Dokonywanie możliwie jak najczęstszych zapisów gry powinno Ci już wejść w nawyk, szczególnie na tak ciężkiej planszy.
Kieruj się na północ trzymając jednocześnie wschodniej części planszy. Nie zbliżaj się zbytnio do centralnej części mapy a to dlatego, że są tu dwie meduzy i mnóstwo gargoyle'ów. Teren ten w przyszłości będziesz mógł stopniowo próbować oczyszczać. Na północy natrafisz na drugi monument bohaterów, koniecznie musisz go uaktywnić. Zbadaj teren na północy, natrafisz tu na kilku mocniejszych przeciwników, zwróć też uwagę na zamkniętą bramę. Jeden z wrogów pozostawi po sobie run robotników dla rasy orków, koniecznie zabierz go ze sobą. | |
Wracaj do punktu startu, tym razem skieruj się na zachód. Jeżeli dobrze pokierujesz drużyną, to powinieneś wyminąć znajdujące się tu meduzy. Dokładnie zbadaj całą zachodnią część planszy. Kieruj się na północ, po kilku chwilach dotrzesz do portalu wiodacego do Farlorn's Hope. Jest on broniony przez kilku przeciwników, z którymi jednak nie powinineś mieć większych problemów. Nie korzystaj jeszcze z portalu, zapamiętaj natomiast to miejsce gdyż wrócisz tu w przyszłości. Zbadaj znajdujące się przy portalu skrzynie i ciała mocniejszych wrogów. |