5.11 [ROZDZIAŁ 2] Southern Windwalls cz.1 | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Uwaga! Plansza ta nie jest rozbudowana, do celu prowadzi przeważnie jedna ścieżka. Celowo nie podaję więc lokalizacji wszystkich skrzyń albowiem nie ma możliwości aby je przegapić :-) Zaznaczam tylko te miejsca, w których ukryto ważne skarby (np. niezbędne do wykonania zadania). Biegnij na południe. Po drodze miniesz Bindstone, który oczywiście uaktywnij, korzystając z okazji warto również zapisać stan gry. Kawałek dalej wpadniesz na pojedynczego wroga - Fulgrota. To bardzo słaby przeciwnik (6 level). Nie zapomnij też zniszczyć chatki, której pilnował (jest na płd-wsch). |
Dojdziesz w końcu do monumentu, przyzwij pozostałych bohaterów (czterech), złącz wszystkich w jedną drużynę i ruszaj dalej. Dojdziesz do ścieżki pilnowanej przez krasnoludów. Jeśli chcesz możesz porozmawiać z Ragnarem, ale nic konkretnego się od niego nie dowiesz. Wybierz drogę pomiędzy pilarami, udaj się na południowy-wschód. Po dotarciu do skrzyżowania skręć na południe, do miasta krasnoludów.
Zgodnie z tym co zostało napisane w oknie zadań musisz porozmawiać z Skarvigiem. Na początek warto go przekonać, aby wstawił się za Tobą. Ułatwi Ci to znacznie kontakty z pozostałymi krasnoludami. Następnie spytaj go możliwość otwarcia przejścia do Greyshade Valley. Dowiesz się, że strażnik, który pilnuje dostępu do wschodniej części planszy (Coldmark) wykonuje polecenia Thane'a Skelda. Musisz poprosić go o zezwolenie na przejście. |
QUEST (OBOWIĄZKOWY): Into The Greydusk Vale
Idź więc porozmawiać ze Skeldem. Znajdziesz go przy konstrukcjach wysuniętych najbardziej na wschód. Na początek powiedz, że masz wstawienie Skarviga, inaczej krasnolud nie będzie w ogóle chciał z Tobą rozmawiać. Wysłuchaj historii Thane'a. Dowiesz się, że przez tchórzostwo człowieka o imieniu Joshua zginął syn Skelda - Herger. Zabił go smok zamieszkujący Coldmark. Będziesz musiał przekonać Joshuę do naprawienia swych błędów a sam otrzymasz zadanie zgładzenia smoka. Jako dowód będziesz musiał przynieść hełm, który był w posiadaniu Hergera. | |
Korzystając z tego, że jesteś w mieście warto trochę pohandlować. Możesz też pozbierać kilka dodatkowych questów. Na początek udaj się do Cronviga Gimlisona (stoi niedaleko Skelda). Dowiesz się, iż zgubił swoje okulary, na szczęście Ty je masz (zdobyte w Liannon), oczywiście o ile ich jeszcze nie sprzedałeś :-) W ramach podziękowania otrzymasz krasnoludzkie brandy, które w dalszej części gry będziesz mógł podarować Hinrikowi z Greyfell. Korzystając z okazji Cronvig poprosi Cię też o drugą przysługę, ale tym zadaniem zajmiemy się znacznie później. |
QUEST (DODATKOWY): Dwarf Services
Kolejna ważna osobistość to Lorderic Svatlar. W trakcie rozmowy spytaj go o cięższe gatunki trunków a dowiesz się o tym, że wytwarza trucizny. Jedną z nich może dla Ciebie przygotować, użyjesz jej do otrucia giganta, którego spotkasz za kilka minut. Środek ten nazywa się Green Sleep. Niestety, aby go przygotować Lorderic będzie potrzebował aż pięciu składników. Na szczęście znajdziesz je wszystkie na tej mapie, w odpowiednich momentach będę zwracał na nie Twoją uwagę. |
Wracając ponownie zagdaj do Skarviga. Wybieraj jedyne możliwe opcje dialogowe, rozmowa skoncentruje się w końcu wokół możliwości wykucia specjalnej broni. Do jej produkcji Skarvig będzie jednak potrzebował bardzo nietypowy składnika (earthblade). Tym questem zajmiemy się później.
QUEST (DODATKOWY): The Bigger They Are...
QUEST (DODATKOWY): Earthblade
Zanim opuścisz miasto koniecznie zapisz stan gry. Wracaj do głównej ścieżki i ruszaj na południe. Po drodze wpadniesz na kilka minotaurów, ominiesz też farmę, którą chwilowo zignoruj. Uwaga! Jeśli jest dzień to po okolicy krąży gigant Horgr, musisz go za wszelką cenę unikać! Trzymaj się zachodniej ściany. Skieruj się do wzniesienia i zniszcz znajdujący się tu obóz. O wiele ważniejszy jest wilk, który stoi obok (Tinara's Cub). Spróbuj się z nim zaprzyjaźnić, bestia jest ciężko ranna, będziesz musiał zdobyć dla niej trochę mięsa. |