14 - Atak Świętych | Wyzwania Hitman Rozgrzeszenie Hitman Rozgrzeszenie poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
14: Atak Świętych
Kameleon
Ogólne założenia wyzwania: Musisz skorzystać ze wszystkich trzech przebrań dostępnych w czternastej misji gry.
Przebranie stracha na wróble jest przebraniem ukrytym i jedyna okazja do jego pozyskania to etap Pole kukurydzy. Zbadaj część pola kukurydzy zlokalizowaną najbliżej miejsca rozpoczęcia etapu, docierając do miejsca pokazanego na screenie 1. Samo przebranie nie powinno być na szczęście przez nikogo pilnowane.
Przebranie żołnierza Agencji możesz pozyskać w każdym z trzech etapów czternastej misji. Najlepiej jest je zdobyć na początku etapu Parking.
Garnitur Agenta 47 odnajduje się na samym początku misji (etap Parking), a konkretnie tuż po przedostaniu się przez zniszczone motelowe pomieszczenia.
Zbieracz dowodów
Ogólne założenia wyzwania: Musisz odnaleźć trzy dowody.
Pierwszy dowód możesz pozyskać w trakcie rozgrywania etapu Parking. Jest on na głównym placu przed motelem. Wskazane jest skorzystanie z przebrania żołnierza Agencji i odwrócenie uwagi wrogów, np. załączając alarm samochodowy.
Drugi dowód możesz pozyskać w trakcie rozgrywania etapu Recepcja. Także i ten sekret pozostawiono na placu pilnowanym przez wrogów, tyle że tym razem musisz rozejrzeć się w pobliżu stacji benzynowej.
Trzeci dowód możesz pozyskać w trakcie rozgrywania etapu Pole kukurydzy. Poszukiwany przedmiot leży na skrzyniach niedaleko przyczepy kempingowej, czyli w obszarze patrolowanym przez Jaqueline Moorhead.
Infiltrator
Ogólne założenia wyzwania: Nie możesz dać się zauważyć. W celu zaliczenia tego wyzwania w 100 procentach musisz tego dokonać w każdym z trzech etapów czternastej misji. Staraj się oczywiście korzystać z przebrań i eliminować Święte w taki sposób, by nie wywołać zbyt dużego poruszenia. Warto też wiedzieć, że możesz zostać zauważony jeśli zdecydujesz się uratować cywilów w etapach Parking i Recepcja, tak więc bezpieczniej jest pozwolić im umrzeć.
Tylko garnitur
Ogólne założenia wyzwania: Nie możesz korzystać z przebrań i w celu zaliczenia wyzwania w 100 procentach musisz tego dokonać w każdym z trzech etapów czternastej misji. Wyzwanie to polecam zaliczyć na jednym z niższych poziomów trudności, bo szczególnie w etapie Recepcja nie jest łatwo pozostawać w ukryciu bez odpowiedniego przebrania.
Interweniuj
Ogólne założenia wyzwania: Musisz uratować dwóch cywilów zanim zostaną rozstrzelani przez żołnierzy Agencji.
Pierwszego cywila odnajdziesz tuż po opuszczeniu terenu parkingu w etapie Parking.
Drugiego cywila odnajdziesz niedaleko budynku recepcji w etapie Recepcja. W obu przypadkach dobrze jest użyć garoty na żołnierzach Agencji, choć równie dobrze możesz ich zastrzelić. Warto też wiedzieć, że gra zalicza uratowanie danego cywila dopiero po ukończeniu powiązanego z nim poziomu. Nie zdziw się więc jeśli od razu po ocaleniu danej osoby nie otrzymasz informacji o zmianie statusu wyzwania.
Czarny wdowiec
Ogólne założenia wyzwania: Musisz otruć jedną z zakonnic.
Okazja do zaliczenia tego wyzwania pojawia się w trakcie rozgrywania etapu Parking. Zbadaj tytułowy parking, odnajdując pod balkonikiem trutkę na szczury.
Trutki możesz użyć dopiero po dotarciu do parku rozrywki. Wybierz się mianowicie do prawego baru i wsyp ją do kawy, nie dając się przy tym nikomu zauważyć. Pozostało ci już tylko zaczekać na pojawienie się w tym miejscu Heather McCarthy.
Elektryzująca laska
Ogólne założenia wyzwania: Musisz doprowadzić do śmierci jednej z zakonnic w wyniku porażenia prądem.
Wyzwanie to możesz zaliczyć w początkowej fazie etapu Pole kukurydzy, a konkretnie w trakcie polowania na Louisę 'Candy' Cain. Skieruj się do chatki, którą regularnie odwiedza wspomniana zakonnica (powyższy screen).
Zbadaj chatkę ze wszystkich stron, odnajdując generator. Podłącz kabel zasilający do przewodu z wodą, pociągnij za dźwignię i zaczekaj aż Candy wejdzie do chatki (możesz się w tym czasie oddalić od budynku). Zakonnica zostanie po chwili śmiertelnie porażona prądem.
Kobieciarz
Ogólne założenia wyzwania: Musisz zaliczyć oba wyzwania dotyczące wyeliminowania wybranych zakonnic w zaaranżowanych wypadkach, czyli Czarny wdowiec i Elektryzująca laska.
Strach na wróble
Ogólne założenia wyzwania: Musisz założyć przebranie stracha na wróble i zabić dziesięciu przeciwników, pozostając przez cały czas niezauważonym.
Wyzwanie to zalicza się w trakcie rozgrywania etapu Pole kukurydzy. Zacznij od pozyskania przebrania stracha na wróble. Gwoli przypomnienia, znajduje się ono niedaleko miejsca startu (powyższy screen).
Przystąp teraz do eliminowania wrogich jednostek. Najlepiej jest namierzać przeciwników patrolujących pole kukurydzy, używając do pozbawiania ich życia garoty. Warto przy okazji dodać, że gra wlicza do puli zarówno standardowych żołnierzy Agencji, jak i zakonnice. W celu pomyślnego zaliczenia wyzwania nie możesz zostać zauważony.
Cisza przed burzą
Ogólne założenia wyzwania: Wyzwanie to odblokowywane jest automatycznie w momencie zakończenia misji Atak Świętych.
Anioł śmierci - cz. 1
Ogólne założenia wyzwania: Musisz zabić dwie zakonnice w wyniku pojedynczego ataku.
Wyzwanie to można zaliczyć trakcie rozgrywania etapu Recepcja. Zacznij od przedostania się w pobliże stacji benzynowej, najlepiej dzięki wykorzystaniu przebrania żołnierza Agencji. Podejdź do pokazanego na powyższym screenie dystrybutora paliwa i wejdź z nim w interakcję.
Wycofaj się w bezpieczne miejsce i zaczekaj aż w pobliżu stacji benzynowej pojawią się obie zakonnice. Oddaj strzał w stronę kałuży benzyny, doprowadzając do eksplozji stacji benzynowej i pozbawiając życia obie zakonnice.
Anioł śmierci - cz. 2
Ogólne założenia wyzwania: Musisz zabić wszystkich pracowników Agencji, używając wyłącznie broni białej i pozostając przez cały czas niezauważonym.
To jedno z najtrudniejszych wyzwań dostępnych w grze. Jego główne założenia przedstawiają się następująco:
- Musisz ukończyć całą czternastą misję (wszystkie trzy etapy) za jednym podejściem i bez korzystania z punktów kontrolnych.
- Musisz zabić wszystkie napotkane postacie, czyli wszystkie zakonnice i wszystkich żołnierzy Agencji.
- Nie możesz zostać zauważony i nie możesz doprowadzić do sytuacji odnalezienia ciała zamordowanej osoby.
- Nie możesz używać broni palnej ani materiałów wybuchowych. Dozwolone są w rezultacie wyłącznie ataki wręcz oraz broń biała.
Poniżej kilka wskazówek pomocnych w osiągnięciu końcowego celu:
- Zdecydowanie radzę obniżyć poziom trudności na normalny, dzięki czemu łatwiej będzie ci pozostawać w ukryciu i będziesz musiał radzić z mniejszą liczbą wrogów.
- Zauważ, że gra nie zabrania korzystania z przebrań oraz instynktu, tak więc niemal obowiązkowe jest zaopatrzenie się w przebranie żołnierza Agencji.
- W etapach Parking oraz Recepcja pozwól żołnierzom Agencji na zamordowanie cywilów, bo w przeciwnym wypadku zostaniesz przez nich zauważony.
- Do zabijania wrogów najlepiej jest używać garoty (powyższy screen), szczególnie że noże i inne ostre bronie pozostawiają ślady krwi.
- Sporo problemów sprawią ci zapewne bardziej liczne grupy przeciwników. Gra na szczęście pozwala na odwracanie ich uwagi rzucanymi przedmiotami, tak więc odciągaj pojedynczych wrogów od głównych grup i eliminuj ich w bardziej ustronnych miejscach.
- Pamiętaj o chowaniu ciał poległych przeciwników w skrzyniach i szafkach lub przynajmniej o pozostawianiu ich w nie odwiedzanych przez nikogo miejscach.
- Przed opuszczeniem każdej lokacji upewnij się, że pozbyłeś się wszystkich wrogów i że zostali oni zamordowani, a nie jedynie ogłuszeni.
Anioł śmierci - cz. 3
Ogólne założenia wyzwania: Musisz zabić siedem zakonnic. To dla odmiany banalnie proste wyzwanie, szczególnie że gra zezwala na powtórne zabijanie tych samych Świętych. Możesz w rezultacie łatwo "nabijać" sobie zabójstwa powracając do ostatniego punktu kontrolnego po każdej udanej akcji.