Tryb rzemiosła | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Paladyn
Paladyn - Podstawowa talia
Karty neutralne (18) | Karty paladyna (12) |
Znachor (1) x2 | Dar mocy (1) x2 |
Młodsza inżynier (2) x2 | Ręka ochrony (1) x2 |
Rzeczny krokoliszek (2) x2 | Czampion Srebrytu (4) x2 |
Kapłanka Straceńczego Słońca (3) x2 | Konsekracja (4) x2 |
Ogrzy mag (4) x2 | Młot gniewu (4) x2 |
Taczowy z Sen'jinu (4) x2 | Strażnik królów (7) x2 |
Uzdrawiaczka Mrocznołuskich (5) x2 | |
Wódz Mroźnych Wilków (5) x2 | |
Czempion Wichrogrodu (7) x2 |
Stabilna talia Paladyna, skupiająca się głównie na kartach wzmacniających i silnych minionach. Dodatkowo, posiada kilka przydatnych zaklęć ofensywnych, dobre karty uzdrawiające i karty broni. Dzięki temu, gracz z tą talią może odnaleźć się niemal w każdej sytuacji, chodź raczej z preferencją ofensywną, a nie obronną.
Początkowy etap: Używaj tańszych jednostek to utrzymania kontroli nad polem walki. Pamiętaj również o przyzywaniu rekrutów mocą specjalną.
Środkowy etap: Wzmacniaj jednostki takie jak Uzdrawiaczka Mrocznołuskich (5) czy Wódz Mroźnych Wilków (5), by wyprowadzić potężne ataki. Pamiętaj również o swoich broniach, by pozbyć się niektórych jednostek.
Końcowy etap: Kontynuuj swój atak wzmocnionymi jednostkami. Jeśli potrzebujesz kart, użyj zaklęcia Młot gniewu (3), a w przypadku silnego uleczenia - Strażnik królów (7). Warto również wykorzystać Rękę ochrony (1) na wzmocnionych jednostkach, by uchronić je od ewentualnej zagłady.
Zalety | Wady |
+ Duży potencjał ofensywny dzięki kartom wzmacniającym + Przyzwoite opcje uzdrawiania + Dobra obrona | - Mała ilość tanich jednostek - Pole w dużej mierze na wzmocnionych jednostkach |
Standard
N'Zoth Paladyn
Karty neutralne (11) | Karty paladyna (18) |
Prorok Zagłady (2) x2 | Zakazane Uzdrowienie (0) x2 |
Żrący Bagienny Szlam (2) x1 | Pokora (1) x1 |
Dziki Piromanta (2) x2 | Równość (2) x2 |
Akolita Bólu (3) x1 | Rozjemca Aldorów (3) x2 |
Przywoływacz Zmierzchu (4) x2 | Srebrytowy Czempion (4) x2 |
Wypaczony Medibot (5) x1 | Konsekracja (4) x2 |
Sylvana Bieżywiatr (6) x1 | Strażniczka Uldamanu (4) x1 |
Ragnaros, Władca Ognia (8) x1 | Uroczyste Czuwanie (5) x2 |
N'Zoth Skaziciel (10) x1 | Eadric Czysty (7) x1 |
Nakładanie Rąk (8) x1 | |
Tyrion Fordring (8) x1 | |
Ragnaros, Władca Światła (8) x1 |
Talia oparta w większej mierze na zdolności specjalnej Agonia. W decku znajduje się dużo minionów z którymi ciężko sobie poradzić ponieważ zapewniają dodatkowy efekt. Co więcej, wszystkie zabite jednostki z Agonia można wskrzesić przy pomocy N'Zotha Skaziciela (10).
Początkowy etap: W początkowej dłoni postaraj się o Proroka Zagłady (2) , który może skutecznie opóźnić rozgrywkę lub wymusić na przeciwniku wykorzystanie removali. Akolita Bólu (3) zapewni dodatkowy dobór kart. Dobrym wyborem jest również zatrzymanie Strażniczki Uldamanu (4) i Srebrytowego Czempiona (4).
Środkowy etap: Wyposaż się w Srebrytowego Czempiona (4) i zacznij eliminować co większe zagrożenia. Pamiętaj, że przy pomocy Strażniczki Uldamanu (4) możesz zmienić stronnika przeciwnika na 3/3 i spokojnie go wyeliminować. Jeśli masz możliwość to zagraj Uroczyste Czuwanie (5), aby dobrać kolejne karty. Wrzucaj do gry stronników z Agonią.
Końcowy etap: Jeśli przeciwnik wprowadzi dużo stronników do gry wyczyść planszę za pomocą jednej z kombinacji: Równość (2) + Konsekracja (4), czy Dziki Piromanta (2) + Równość (2). W ostudzeniu przeciwnika świetnie sprawdza się również Eadric Czysty (7), który jest w stanie zmienić atak wszystkich wrogich stronników na 1. Postaraj się zagrać Tyriona (8) i wykorzystać broń, aby móc przywrócić go do gry za pomocą N'Zotha Skaziciela (10).
Zalety | Wady |
+ Świetna kontrola rozgrywki + Bardzo dobrze leczenie + Deck, który może poradzić sobie praktycznie z każdą talią | - Bardzo wolna talia - Nie jest to talia ofensywna i wymaga cierpliwości - Talia kosztuje mnóstwo pyłu |
Wild (Dzicz)
Level 60 Paladin
Karty neutralne (14) | Karty paladyna (16) |
Dziki piromanta (2) x2 | Pokora (1) |
Protektorka Słonecznej Furii (2) | Równość (2) x2 |
Sowa żelaznodzioba (2) | Rozjemca Aldorów (3) x2 |
Akolita bólu (3) x2 | Czempion Srebrytu (4) x2 |
Krwawy rycerz (3) | Konsekracja (4) x2 |
Łowca grubego zwierza (3) | Młot gniewu (4) x2 |
Widzący z Kręgu Ziemi (3) | Gniew zemsty (6) x2 |
Tarczowy z Sen'jinu (4) x2 | Strażnik królów (7) |
Harrison Jones (5) | Nakładanie rąk (8) |
Pędzący kodo (5) | Tyrion Fordring (8) |
Kairn Krwawe Kopyto (6) |
Talia paladyna koncentrująca się na kontroli przy pomocy zaklęć i kilku minionów. Jest to talia przeznaczona dla bardziej zaawansowanych graczy, ponieważ wymaga dobrej znajomości kombinacji poszczególnych kart, jak również dosyć rzadkich minionów, w tym kilku legendarnych.
Początkowy etap: Jak w większości przypadków, chodzi tu o zdobycie kontroli. Używaj kart jak Konsekracja (4), Czempion Srebrytu (4) oraz Młot gniewu (4), by pozbyć się słabszych minionów i ochraniać swoje własne jednostki.
Środkowy etap: Sytuacja wygląda podobnie jak w początkowym etapie. Kontroluj przebieg walki przy pomocy kart ofensywnych i osłabiających, jak np. Rozjemca Aldorów (4) i Pokora (1). Jeśli przeciwnik utworzył bardzo mocny szereg minionów, możesz użyć świetnej kombinacji kart Równość (2) oraz Konsekracja (4) lub Dziki piromanta (2) i Równość (2), aby oczyścić ich stronę planszy. Uważaj jednak, żeby nie zniszczyć własnych jednostek.
Końcowy etap: Możesz zacząć grać swoimi legendarnymi minionami. Kairn Krwawe Kopyto (6) jest idealny do eliminowania wrogich jednostek, a Tyrion Fordring (8) jest jedną z najlepszych legendarnych jednostek w grze. Stanowi nie tylko świetną kartę z Prowokacją i Boską tarczą, ale również zapewnia broń 5/3 po swojej śmierci. Jeśli potrzebujesz leczenia, użyj Strażnika królów (7) lub Nakładanie rąk (8) dla dodatkowych kart.
Zalety | Wady |
+ Dobra równowaga między atakiem i obroną + Silna kontrola pola walki + Solidne karty minionów + Dobra na każdą okazję | - Duży koszt złożenia talii - Przeznaczona dla bardziej zaawansowanych graczy |
Quartermaster
Karty neutralne (10) | Karty paladyna (20) |
Regentka Srebrnej Dłoni (3) x2 | Równość (2) x2 |
Załogowy szatkownik (4) x2 | Ekranowany minibot (2) x2 |
Śluzożer (5) x2 | Rozjemca Aldorów (3) x2 |
Ohydziaż (5) x1 | Werbunek (3) x2 |
Sylwana Bieżyświat (6) x1 | Treser rumaków (3) x2 |
Justycjariuszka Mariel (6) x1 | Konsekracja (4) x2 |
Doktor Huk (7) x1 | Srebrytowy Czempion (4) x2 |
Murlock rycerz (5) x2 | |
Kwatermistrz (5) x2 | |
Nakładanie rąk (8) x1 | |
Tyrion Fordring (8) x1 |
Talia paladyna skupiająca się na kontroli. Najlepiej sprawdza się w środkowym i końcowym etapie gry, ale posiada też kilka kart pozwalających na solidną grę w pierwszych turach. Łączy w sobie dobrą ilość zaklęć ofensywnych, wartościowych stronników oraz broni.
Początkowy etap: W początkowej dłoni postaraj się o Ekranowego minibota (2), które dzięki zdolności Boska tarcza idealnie radzą sobie z przeciwnikami 3/2. Karty, które warto zatrzymać na dłoni to również Werbunek (3), Treser rumaków (3) i Regentka Srebrnej Dłoni (3). Przeciwko agresywnej talii warto poszukać Konsekracji (4).
Środkowy etap: Wyposaż się w Srebrytowego Czempiona (4) i zacznij eliminować co większe zagrożenia. Konsekrację (4) postaraj się zachować na kombinację z Równością (2), która pozwoli Ci wyeliminować prawie każde zagrożenie. Użyj zaklęcia Werbunek (3), aby przywołać na pole walki trzech Rekrutów Srebrnej Dłoni (1) 1/1 i wyposażyć broń 1/4. Następnie zagraj Kwatermistrzem (5), który da wszystkim Rekrutom Srebrnej Dłoni (1) +2/+2 robiąc z nich solidne miniony 3/3. Jednostki te możesz dodatkowo wzmocnić na +1 ataku za sprawą Tresera rumaków (3).
Końcowy etap: Jeśli potrzebujesz leczenia lub dodatkowych kart, użyj Nakładania rąk (8). Przy pomocy Rozjemcy Aldorów (3) możesz unieszkodliwić większe jednostki przeciwnika. W tym etapie rozgrywki na stole powinien znaleźć się Tyrion Fordring (8), jak i Doktor Huk (7). Sylwana Bieżyświat (6) potrafi solidnie przystopować przeciwnika więc zawsze warto wrzucić ją w późniejszej fazie rozgrywki, aby przeciwnik zastanowił się nad wystawieniem swoich najlepszych jednostek, które mogą zostać przez nią przejęte.
Zalety | Wady |
+ Bardzo dobra na każdym etapie rozgrywki + Dobre połączenie solidnych minionów, zaklęć oraz broni + Sprawdza się przeciwko większości rodzajów talii | - Spora część sukcesu polega na kombinacjach między kartami - Brak mocnych, czysto ofensywnych zaklęć |
Sekretny Paladyn
Karty neutralne (10) | Karty paladyna (20) |
Giermek Argentu (1) x1 | Skrucha (1) x1 |
Powierniczka tajemnic (1) x2 | Szlachetne poświęcenie (1) x2 |
Nożownik (2) x2 | Odkupienie (2) x2 |
Upiorny pajęczak (2) x2 | Duch rywalizacji (1) x1 |
Załogowy szatkownik (4) x2 | Pomsta (1) x2 |
Doktor Huk (7) x1 | Ekranowy minibot (2) x2 |
Boska Łaska (3) x1 | |
Trybomłot (3) x1 | |
Werbunek (3) x2 | |
Dar Królów (4) x2 | |
Srebrytowy Czempion (4) x1 | |
Tajemniczy Pretendent (6) x2 | |
Tyrion Fordring (8) x1 |
Talia, w której znajduje się sporo sekretów. Dobre, tanie miniony w połączeniu z sekretami tworzą zabójczą kombinacje! Najważniejszym minionem w decku jest Tajemniczy Pretendent, który wprowadzony w 6 rundzie natychmiast uaktywnia po 1 sekrecie z każdego rodzaju, który znajduje się w talii (nie na ręce!).
Początkowy etap: W początkowej dłoni postaraj się o Ekranowego minibota (2), które dzięki zdolności Boska tarcza idealnie radzą sobie z przeciwnikami 3/2. Karty, które warto zatrzymać na dłoni to również Giermek Argentu (1), Nożownik (2) i Werbunek (3).
Środkowy etap: Wyposaż się w Srebrytowego Czempiona (4) i zacznij eliminować co większe zagrożenia. Staraj się utrzymywać własne miniony przy życiu za pomocą sekretów i korzystnych wymian. Jeśli zabraknie Ci kart, możesz skorzystać z Boskiej Łaski (3) jeśli przeciwnik posiada na ręce parę kart.
Końcowy etap: W tym etapie rozgrywki na stole powinien znaleźć się Tajemniczy Pretendent (6) dzięki któremu umieścisz natychmiast na planszy body 6/6, a dodatkowo uaktywnisz sekrety. Tyrion Fordring (8) potrafi skutecznie zatrzymać przeciwnika, a Doktor Huk (7) wprowadzony w 7 rundzie będzie trudnym przeciwnikiem.
Zalety | Wady |
+ Talia, która potrafi skutecznie namieszać w głowie przeciwnika, jeśli nie rozgryzie sekretów Paladyna + Dobre połączenie solidnych minionów, zaklęć oraz broni + Sprawdza się przeciwko większości rodzajów talii | - Spora część sukcesu polega na kombinacjach między sekretami - Brak mocnych, czysto ofensywnych zaklęć |