Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kapłan | Bohaterowie w Hearthstone poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019

Kapłan

Bohater: Anduin Wrynn - Kapłan | Bohaterowie w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Bohater: Anduin Wrynn

Moc specjalna: Pomniejsze uzdrowienie - Przywróć 2 pkt. zdrowia

Wyjątkowy atut: Leczenie i wzmacnianie życia.

Kapłan jest bardzo mocną klasą defensywną, specjalizującą się w kartach leczących i wzmacniających życie przywołanych minionów. Posiada również wiele kart do kontroli lub eliminacji wrogich jednostek, czyniąc go solidnym przeciwnikiem. Niestety, nie jest to klasa, która jest w stanie zadawać spore obrażenia w każdej rundzie więc często może się zdarzyć tak, że będziesz mieć problemy z dobiciem stronnika przeciwnika, który dysponuje jedynie 1 pkt. zdrowia.

Mocą Kapłana, jest Pomniejsze uzdrowienie. Dzięki tej mocy, Kleryk może wyleczyć 2 pkt. zdrowia sobie lub swoim jednostkom. W połączeniu z wieloma kartami uzdrawiającymi czy też wzmacniającymi życie, jak np. Słowo mocy: Tarcza (2) lub Boski duch (2), pozwala to klerykowi na utrzymanie przy życiu nawet najmocniej zranione jednostki. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że za sprawą karty Kapłanka Auchenaiów (4), można zamienić moc specjalną z uzdrawiającej na taką, która będzie zadawać 2 pkt. obrażeń przez co Kapłan staje się nieco bardziej ofensywną postacią.

Warto wspomnieć również o tym, że Kapłan otrzymał chyba najlepszą mechanikę doboru kart w grze! Przy pomocy miniona o koszcie 1 many, Gorliwa Kapłanka (1), jest w stanie dobrać po jednej karcie za każdą uleczoną jednostkę. Gorliwa Kapłanka (1) jest również strasznie denerwującym minionem, jeśli Kapłan wrzuci ją na stół w pierwszej turze gry ponieważ posiada statystyki 1/3 i gdy przeciwnik będzie mógł jedynie odpowiedzieć minionem z atakiem 2 to na 100% Kapłan dobierze kartę za darmo.

Klasa posiada również silne zdolności kontroli pola walki. Dzięki takim kartom jak Słowo cienia: Ból (2) czy Słowo cienia: Śmierć (3), gracz może wyeliminować wszystkie jednostki ze współczynnikiem ataku innym niż 4. Natomiast dzięki drogim kartom jak Kontrola umysłu (10) czy Szaleństwo cienia (4), kleryk może przejąć kontrolę nad dowolną jednostką przeciwnika i obrócić ją przeciwko niemu. Kolejnym tzw. Removalem jest Pogrzebanie (6) za pomocą którego możesz ściągnąć wrogiego stronnika ze stołu i wrzucić go do własnej talii! Dzięki takiemu zagraniu możesz zyskać potężnego stronnika, a swojego przeciwnika pozbawić przewagi. Kapłan dysponuje również dobrym masowym removalem, jak Rozbłysk Świętości (5) za pomocą którego zadasz 2 punkty obrażeń, a dodatkowo uleczysz siebie i sojusznicze jednostki na 2 pkt. Zupełnie inaczej działa Bomba Światła (6), która zadaje wszystkim stronnikom (także sojuszniczym!) obrażenia równe jej punktom ataku więc użycie tej karty czasem może wydawać się po prostu złe. Dodając do tego zaklęcie takie jak Postać cienia (3), gracz może zamienić zdolności lecznicze klasy na zadające bezpośrednie obrażenia, zmieniając tym samym styl gry. To wszystko czyni Kapłana klasą bardzo elastyczną, potrafiącą równie dobrze utrzymywać przy życiu własne jednostki, jak i eliminować karty przeciwnika.

Zalety

Wady

+ Świetne zdolności lecznicze i wzmacniające życie

+ Dobre zdolności defensywne

+ Duża kontrola i możliwości eliminacji jednostek

+ Elastyczność

- Słabsze umiejętności ofensywne

- Brak możliwości natychmiastowej eliminacji kart z atakiem o wartości 4

- Czasem ciężko Kapłanowi zlikwidować jednostki przeciwnika, którym został 1 pkt. zdrowia

Przykładowe karty: Wewnętrzny żar (1), Masowe rozproszenie (4), Świątynny nadzorca (6).