Hearthstone Popioły Rubieży: Druid - dobra talia poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2020
W niniejszym rozdziale poradnika przedstawiono proponowane talie dostosowane do rozszerzenia Popioły Rubieży dla Druida - klasy postaci w Hearthstone. Znajdziesz tutaj przeważnie talie agresywne i kontrolne, które pozwalają na wyrządzanie ogromnych obrażeń lub znakomite kontrolowanie przebiegu pojedynku w Hearthstone. Opis każdej talii został dodatkowo wzbogacony o specjalny kod, który wystarczy skopiować znajdując się wewnątrz gry Hearthstone, w trakcie tworzenia nowej talii, a gra sama dobierze odpowiednie karty.
Druidzi to niezwykli mędrcy, którzy od zawsze żyli w zgodzie z naturą, dlatego w trakcie walki Druidzi mogą liczyć na jej pomoc i wykorzystywać wiele potężnych zaklęć przyzywających, wyrządzających obszarowe obrażenia, wzmacniających, a nawet leczących. W Druidzkiej armii znajdziesz wiele dzikich bestii, żywiołaków, a nawet drzewców. Cechą charakterystyczną Druidów jest zmiennokształtność dzięki czemu mają dostęp do stronników i zaklęć ze słowem kluczowym Wybierz Jedno. Co więcej, Drudzi jako jedyni mają dostęp do potężnych zaklęć i jednostek, które zwiększają ilość kryształów Many.
Druid - Malfurion Strażnik Ścieżki Snów
Przedstawiona poniżej talia dla klasy Druida z gry Hearthstone została specjalnie dopasowana do najnowszego rozszerzenia - Popioły Rubieży. Talia zalicza się do kategorii agresywnej dzięki czemu w krótkim czasie będziesz mógł zbudować solidną armię i w jednej turze wyrządzić ogromną ilość obrażeń na portret przeciwnika. W proponowanej talii znalazło się kilka zupełnie nowych kart, jak Grzybowy Los i Rój Błyskomuch.
Prezentowana talia Druida bazuje na jednostkach o niskim koszcie Many, a także potężnych zaklęciach przyzywających i wzmacniających, które pozwolą na zbudowanie ogromnej przewagi na planszy.
Karty neutralne | Karty klasowe |
(1)Płomienna Magini x2 (4)Arcymag Vargoth x1 | (1)Leśne Wsparcie x2 (1)Zbieraczka Żołędzi x2 (2)Grzybowy Los x2 (2)Moc Dziczy x2 (2)Opiekun Stalladris x1 (2)Strażniczki Ścieżki Snów x2 (2)Wzbierający Wiatr x2 (3)Dar Pradrzewców x2 (3)Dziki Ryk x2 (3)PSZCZOŁY!!! x2 (4)Dusza Kniei x2 (4)Zamaszysty Cios x2 (5)Rój Błyskomuch x2 (8)Leśna Odsiecz x2 |
Kod talii, który należy skopiować wewnątrz gry Hearthstone, w trakcie tworzenia nowego decku:
AAECAaa4AwLWmQPJnAMOQP0C9wPmBcOUA86UA8qcA9OcA6+iA/+tA/muA/m1A+W6A++6AwA=
- Opiekun Stalladris - jak używać tego Legendarnego stronnika?
- Arcymag Vargoth - jak używać tego Legendarnego stronnika?
- Mulligan - odpowiednia selekcja kart
- Defensywa
- Ofensywa
Opiekun Stalladris - jak używać tego Legendarnego stronnika?
Opiekun Stalladris to Legendarny stronnik Druida, który pojawił się w grze Hearthstone w rozszerzeniu Wyjście z Cienia. Stronnik ten kosztuje 2 punkty Many, posiada statystyki 2/3 oraz niezwykle przydatną zdolność pasywną, która pozwala na odwrócenie losów pojedynku.
Gdy Opiekun Stalladris przebywa na planszy, wszystkie zaklęcia ze słowem kluczowym Wybierz Jedno dodają kopie obu wyborów do ręki Gracza, dlatego bardzo ważne jest, aby nie zagrywać tego stronnika na pusty stół. W prezentowanej talii znalazło się kilka zaklęć, które tworzą świetną kombinację z Opiekunem Stalladris'em.
- Leśne Wsparcie - po zagraniu tej karty, gdy Opiekun Stalladris jest na planszy wybrany stronnik zyska +2 do zdrowia oraz Prowokację, a do tego Gracz będzie mógł przyzwać drzewca 2/2;
- Moc Dziczy - po zagraniu tej karty, gdy Opiekun Stalladris jest na planszy najpierw przyzwiesz panterę 3/2, a następnie wzmocnisz wszystkich stronników o +1/+1;
- Wzbierający Wiatr - po zagraniu tej karty, gdy Opiekun Stalladris jest na planszy dobierzesz jedną kartę oraz przyzwiesz orła 3/2.
Arcymag Vargoth - jak używać tego Legendarnego stronnika?
Arcymag Vargoth to Legendarny neutralny stronnik, który pojawił się w grze Hearthstone w rozszerzeniu Wyjście z Cienia. Stronnik ten kosztuje 4 punkty Many i posiada statystyki 2/6 prze co ciężko go wyeliminować. Co więcej, ten szalony mag posiada nadzwyczajną zdolność, która w większości przypadków jest niezwykle przydatna, ale czasem może się pomylić!
Arcymag Vargoth na koniec tury rzuca ponownie zaklęcie rzucone przez Gracza w tej turze. Warto tutaj zaznaczyć fakt, że jeśli Gracz rzuci większą ilość zaklęć, Arcymag Vargoth rzuci ponownie jedno z nich, ale wcale nie musi to być to ostatnie. Należy także pamiętać, że cele tych zaklęć wybierane są losowo. Oznacza to, że po użyciu zaklęcia Leśne Wsparcie na jednym stronniku, Arcymag Vargoth wcale nie musi ponownie wybrać tego samego celu. Arcymag Vargoth zdecydowanie lepiej wypada przy rzucaniu obszarowych zaklęć wzmacniających, jak np. Dar Pradrzewców, bo nie ma tutaj żadnego marginesu błędu i nie może wzmocnić jednostek przeciwnika. Arcymag Vargoth to potężna jednostka, ale jest niezwykle wrażliwa na wszelkie efekty Wyciszenia.
Mulligan - odpowiednia selekcja kart
Każdy pojedynek w Hearthstone zaczyna się fazą tzw. Mulliganu, czyli selekcji kart. W tym czasie możesz zadecydować, które karty zostawić na ręce, a które lepiej odrzucić w celu znalezienia innych. Tasowanie kart zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ale niekiedy trzeba je podjąć, aby mieć szansę na wygraną.
- Wysoki priorytet - Płomienna Magini, Zbieraczka Żołędzi, PSZCZOŁY!!!. Na początku może przydać się także Leśne Wsparcie, aby wykonać korzystną wymianę ze stronnikiem przeciwnika;
- Średni priorytet - Warto zastanowić się nad pozostawieniem na ręce Opiekuna Stalladrisa, jeśli od samego początku trafiłeś na jakieś przydatne zaklęcie ze słowem kluczowym Wybierz Jedno, jak np. Moc Dziczy. W 4 turze (lub w 3, jeśli dysponujesz Monetą) będziesz mógł zagrać bardzo mocną kombinację.
Defensywa
Pomimo tego, że prezentowana talia Druida jest talią agresywną, posiada w swoim zestawieniu kilka kart, które mogą przydać się w defensywie. Szczególnie istotne są zaklęcia Leśne Wsparcie oraz Dusza Kniei.
- Leśne Wsparcie - za pomocą tego zaklęcia możesz dodać stronnikowi +2 punkty zdrowia oraz Prowokację. Taki stronnik będzie mógł przyjąć na siebie nieco obrażeń i skupi na sobie uwagę przeciwnika;
- Dusza Kniei - niezwykle przydatne zaklęcie, które dodaje wszystkim stronnikom efekt Agonii. Po zlikwidowaniu takiego stronnika na jego miejsce pojawia się drzewiec 2/2. Stronnicy z efektem Duszy Kniei przydają się do eliminowania stronników przeciwnika, ponieważ nawet po ich zniszczeniu dysponujesz dodatkową jednostką na planszy w kolejnej turze.
Ofensywa
Ofensywa jest bez wątpienia najmocniejszą stroną omawianej talii Druida. Jednostki o niskim koszcie Many można wprowadzać do gry od samego początku pojedynku i od razu zacząć atakować na portret przeciwnika.
Niezwykle pomocne są także zaklęcia przyzywające (Rój Błyskomuch i Leśna Odsiecz), a także zaklęcia wzmacniające (Moc Dziczy, Dar Pradrzewców). Łącząc te zaklęcia ze zdolnością Arcymaga Vargotha można uzyskać świetne rezultaty.
- Rój Błyskomuch - zaklęcie za 5 punktów Many, które przyzywa jednostkę 2/2 za każde zaklęcie, które znajduje się na ręce Gracza;
- Leśna Odsiecz - zaklęcie za 8 punktów Many, które przyzywa 5 drzewców 2/2. Co więcej, Leśna Odsiecz posiada efekt Dwuczaru, czyli można użyć go dwukrotnie.
- Moc Dziczy - Zaklęcie Wybierz Jedno, które może przyzwać panterę 3/2 lub wzmocnić wszystkich stronników na planszy na +1/+1.
- Dar Pradrzewców - zaklęcie za 3 punkty Many, które wzmacnia wszystkich stronników na +1/+1. Dar Pradrzewców to kolejne zaklęcie Dwuczaru, czyli może zostać użyte dwukrotnie.