Druid w Hearthstone - dobra talia - Rozróba Rastakana poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Poniżej przedstawiono proponowane talie dostosowaną do Rozróby Rastakana dla Druida - klasy postaci Hearthstone. Znajdziesz tutaj przeważnie talie kontrolne i combo, które pozwalają na znakomite kontrolowanie pojedynku w Hearthstone. Opis każdej talii został dodatkowo wzbogacony o specjalny kod, który wystarczy skopiować znajdując się wewnątrz gry Hearthstone, w trakcie tworzenia nowej talii, a gra sama dobierze odpowiednie karty.
Druid - Malfurion, Księżycowy Ogień
Przedstawiona poniżej talia dla klasy Druida z gry Hearthstone została specjalnie dopasowana do najnowszego rozszerzenia - Rozróba Rastakana. Deck zalicza się do kategorii kontrolnej z elementami combo i został zbudowany ze sporej ilości zaklęć oraz kilku kluczowych stronników, jak Alexstraza i Malygos. Wśród wyselekcjonowanych kart nie zabrakło potężnego, dodatkowego Bohatera - Malfuriona, Zarazy Wcielonej. W prezentowanej talii znajdziesz mechanizmy pozwalające na szybki dobór kart, zwiększanie ilości kryształów many, a także karty pozwalające na wyrządzanie bezpośrednich i obszarowych obrażeń. Poniżej zamieszczamy wykaz potrzebnych kart, specjalny kod do szybkiego zbudowania talii oraz garść porad, które pomogą w trakcie rozgrywki.
Karty neutralne | Karty klasowe |
(3)Technik Kontroli Umysłu x1 (5)Tajemny Kolos x2 (9)Alexstraza x1 (9)Malygos x1 | (0)Księżycowy Ogień x2 (0)Orzeźwienie x2 (1)Jaspisowy Odłamek Mocy x2 (1)Naturalizacja x2 (3)Gwałtowny Wzrost x1 (3)Szaleńczy Skowyt x2 (4)Fluś Farmiglut x1 (4)Gałązka z Drzewa Życia x1 (4)Rozdroże x2 (4)Zamaszysty Cios x2 (6)Nasycenie x2 (6)Posiew Zarazy x2 (7)Gnomka Florystka x1 (7)Malfurion, Zaraza Wcielona x1 (10)Wielki Pomór x2 |
Kod talii, który należy skopiować wewnątrz gry Hearthstone, w trakcie tworzenia nowego decku:
AAECAbSKAwi0A8UE3gXkCJnTApvoAuT7AvX8AgtAX+kB/gHTA6DNAofOApjSAp7SAtvTAr/yAgA=
- Malfurion, Zaraza Wcielona - jak używać dodatkowego Bohatera?
- Fluś Farmiglut - jak i kiedy zagrywać tę kartę?
- Gałązka z Drzewa Życia - jak używać broni?
- Gnomka Florystka - zasady działania karty
- Wzrost kryształów many
- Mulligan - odpowiednia selekcja kart
- Dobór kart
- Defensywa
- Ofensywa - combo
Malfurion, Zaraza Wcielona - jak używać dodatkowego Bohatera?
Malfuriona, Zaraza Wcielona to dodatkowy grywalny Bohater, który daje ogromną przewagę nad przeciwnikiem. Po zagraniu, otrzymujesz 5 punktów pancerza i dodatkowo masz możliwość przyzwania 2 Skarabeuszy z Prowokacją lub dwój Pająków z Trucizną. Co więcej, zmieni się także moc specjalna Bohatera i teraz będziesz w stanie wyrządzać po 3 punkty obrażeń lub zyskiwać 3 punkty pancerza.
- Pan Zarazy - Aktywna umiejętność Malfuriona, Zarazy Wcielonej. Za 2 punkty many możesz teraz zyskać 3 punkty ataku lub 3 punkty pancerza. Umiejętność ta może przyczynić się do przetrwania na polu walki.
- Skarabeusze i Pająki - W zależności od sytuacji, po zagraniu Malfuriona, Zarazy Wcielonej, możesz przyzwać Skarabeusze lub Pająki. Jeśli na planszy nie ma żadnych stronników warto zastanowić się nad Pająkami z Trucizną, aby utrudnić przeciwnikowi rozegranie następnej tury. Skarabeusze przydają się w trakcie walki z taliami agresywnymi lub w momencie, gdy przeciwnik zyskał przewagę na planszy i musisz zablokować nieco obrażeń.
Fluś Farmiglut - jak i kiedy zagrywać tę kartę?
Fluś Farmiglut to unikatowy stronnik Druida, który może przeobrazić się w kopię ostatnio zagranego stronnika jednak zawsze będzie posiadał statystyki 3/4. W niniejszej talii znalazł się ze względu na swoją wszechstronność.
- Ofensywa - Fluś Farmiglut jest niezwykle przydatny w przygotowywaniu kończącego combo. Po zagraniu Malygosa możesz zagrać kolejną kopię tego stronnika za jedyne 4 punkty many. Co ważne, jeśli uda Ci się obniżyć koszt Malygosa do 2 punktów, będziesz mógł zagrać dwie kopie smoczego stronnika w jednej turze!
- Defensywa - Jeśli zostałeś zepchnięty do defensywy i musisz walczyć o przetrwanie, Fluś Farmiglut może zostać zagrany w celu umieszczenia kolejnego Tajemnego Kolosa na planszę. Zyskasz w ten sposób dodatkowe body, które przejmie na siebie część obrażeń. Co więcej, za pomocą tego stronnika możesz skopiować Alexstrazę i przywrócić zdrowie Bohatera do 15 punktów.
Gałązka z Drzewa Życia - jak używać broni?
Gałązka z Drzewa Życia to unikatowa broń Druida. Wprawdzie nie dysponuje porażającymi statystykami pod względem ataku, ale za to otrzymała potężną zdolność Agonii. Poniżej znajdziesz informacje, jak wykorzystywać unikatową broń Druida.
- Agonia - Po wykorzystaniu ostatniego ładunku broni, Twój bohater zyskujesz aż 10 dodatkowych kryształów many do natychmiastowego wykorzystania.
- Ataki - Główną zasadą korzystania z Gałązki z Drzewa Życia jest odpowiednie wykorzystywanie jej ładunków. Pamiętaj, że po wykorzystaniu ostatniego ładunku otrzymujesz 10 kryształów many, które w większości przypadków wystarczą do wykonania combo i wykończenia przeciwnika.
- Malfurion, Zaraza Wcielona - Co ciekawe, przy wykorzystaniu broni i mocy specjalnej Malfuriona, Zarazy Wcielonej możesz uzyskać aż 4 punkty ataku przy jednym ataku.
- Niszczenie broni - Co ciekawe, jeśli użyjesz Gałązki z Drzewa Życia w 4 turze i przeciwnik natychmiast zlikwiduje Twoją broń, zyskasz pełną pulę kryształów many do wykorzystania w następnej turze własnej.
Gnomka Florystka - zasady działania karty
Gnomka Florystka w dużej mierze przyczyni się do wykonania efektywnego combo i wykończenia przeciwnika w jednej turze. Zanim zaczniesz używać tej karty, warto dobrze poznać jej mechanizm.
- Przygotowanie - Przed zagraniem Gnomki Florystki musisz odpowiednio przygotować rękę z kartami. Co bardzo istotne, Gnomka Florystka obniża koszt losowego stronnika z Twojej ręki więc warto ograniczyć element RNG do minimum. Zazwyczaj zagrywa się ją w momencie, gdy Malygos jest Twoim jedynym stronnikiem na ręce, aby obniżyć jego koszt do zaledwie 2 punktów many.
- Fluś Farmiglut - Jeśli podejmiesz ryzyko zagrania Gnomki Florystki w momencie, gdy na ręce posiadasz Malygosa i Flusia Farmigluta musisz liczyć się z tym, że traktowany jest on tak samo, jak każdy inny stronnik. Może więc dojść do sytuacji w której Fluś Farmiglut przyjmie formę Gnomki Florystki i to właśnie jego koszt zostanie obniżony.
Wzrost kryształów many
Druid to jedyna klasa w grze Hearthstone, która ma możliwość tak szybkiego zyskiwania dodatkowych kryształów many. Przy odpowiednim doborze kart może dojść do sytuacji w której będziesz posiadać 10 kryształów many w momencie, gdy przeciwnik będzie posiadał ich zaledwie 6. Daje Ci to ogromną przewagę w trakcie rozgrywki i pozwala na zagrywanie potężnych kart (Wielki Pomór) we wczesnej fazie pojedynku.
- Gwałtowny Wzrost - Za 3 punkty many otrzymujesz dodatkowy pusty kryształ many. Zagranie dość powolne jak na początek rozgrywki, ale pozwoli Ci na wykorzystanie aż 5 kryształów many w 4 turze.
- Nasycenie - Zaklęcie za 6 many, które może przydzielić Twojego Bohaterowi 2 pełne kryształy many (do natychmiastowego wykorzystania) lub dobrać 3 karty. Gdy uda Ci się zagrać Nasycenie w kombinacji z Tajemnym Kolosem, zyskasz niesamowite tempo.
Mulligan - odpowiednia selekcja kart
Każdy pojedynek zaczyna się fazą tzw. Mulliganu, czyli selekcji kart. W tym czasie możesz zadecydować, które karty zostawić na ręce, a które lepiej odrzucić w celu znalezienia innych. Tasowanie kart zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ale niekiedy trzeba je podjąć, aby mieć szansę na wygraną.
- Wysoki priorytet - Gwałtowny Wzrost, Nasycenie, Gałązka z Drzewa Życia i/lub Szaleńczy Skowyt. Twoim celem jest jak najszybsze zyskanie dodatkowych kryształów many i dobieranie dodatkowych kart.
- Średni priorytet - Warto zastanowić się nad pozostawieniem na ręce Tajemnego Kolosa, jeśli od samego początku dysponujesz Nasyceniem. W trakcie starcia z taliami agresywnymi możesz pokusić się o zatrzymanie Posiewu Zarazy.
Dobór kart
Dobór kart to niezwykle istotna kwestia w każdej talii nastawionej na wykonanie combo. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanej talii Kapłana. Na szczęście, w decku znajdziesz wiele mechanizmów, które pozwolą na zdobycie dodatkowych kart lub losowych zaklęć.
- Nasycenie i Gwałtowny Wzrost - Obydwa zaklęcia posiadają możliwość doboru kart. Zagrywając Nasycenie od razu możesz zdecydować o tym, że chcesz dobrać 3 dodatkowe karty. W przypadku Gwałtownego Wzrostu musisz dysponować 10 kryształami many, aby zyskać dodatkowe zaklęcie za 0 many pozwalające na dobór dodatkowej karty.
- Szaleńczy Skowyt - Zaklęcie, które za 3 punkt many pozwala na dobranie jednej karty z talii. Co więcej, otrzymujesz 1 punkt pancerza za kartą kartę w ręce.
- Rozdroże - Zaklęcie z kategorii Wybierz Jedno. Co bardzo istotne, efekt Rozdroża aktywuje się podwójnie więc w zależności od sytuacji możesz zdecydować, czy dobrać dwie karty, a może tylko jedną i wywołać jakiś inny efekt.
- Wielki Pomór - Niezwykle potężne zaklęcie za 10 many. Po zagraniu, wyrządzasz 5 punktów bezpośrednich obrażeń, zyskujesz 5 punktów pancerza, dobierasz aż 5 kart i przyzywasz Ghula 5/5.
Defensywa
Defensywa to bardzo mocna strona prezentowanej talii Druida. W decku znalazło się wiele zaklęć pozwalających na zablokowanie bardzo dużej ilości obrażeń. Dzięki kartom umożliwiającym zyskiwanie dużej ilości pancerza (Szaleńczy Skowyt, Rozdroże) możesz być spokojny o przeżycie do momentu wykonania combo.
- Jaspisowy Odłamek - Zaklęcie, które wzmacnia się za każdym razem, gdy zyskasz 3 punkty pancerza. Za pomocą Jaspisowego Odłamka możesz wyrządzić minimum 2 punkty obrażeń wybranemu celowi, a maksymalnie aż 6.
- Naturalizacja - Za 1 punkt many możesz natychmiast zlikwidować niewygodnego stronnika przeciwnika. Pamiętaj jednak, że przeciwnik dobierze za to aż 2 karty.
- Posiew Zarazy - Niezwykle silne zaklęcie, które przyzywa Skarabeusz 1/5 z Prowokacją. Jeśli przeciwnik dysponuje większą ilością stronników od Ciebie, zaklęcie rzuca się ponownie, aż do momentu wyrównania liczby stronników.
Ofensywa - combo
W celu wyeliminowania przeciwnika musisz zebrać potrzebne karty do wykonania określonego combo. Zanim tego dokonasz może minąć wiele tur dlatego też przez cały czas trwania pojedynku musisz kontrolować jego przebieg i oszczędzać istotne karty.
- Zamaszysty Cios i Księżycowy Ogień - Zaklęcia, które użyjesz do wykończenia przeciwnika w momencie, gdy chociaż jeden Malygos znajdzie się na planszy. Po pojedynczym wzmocnieniu, Księżycowy Ogień zadaje 6 punktów obrażeń, a Zamaszysty Cios aż 9.
- Alexstraza - Jednostka, która natychmiast obniża poziom zdrowia przeciwnika do 15 punktów, czyli pozostawia go mniej więcej w zasięgu pojedynczego combo.
- Dodatkowe Obrażenia - Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie wykonać odpowiedniej kombinacji, możesz szukać lethala przy użyciu własnych jednostek. Pamiętaj, że Rozdroże może dwukrotnie wzmocnić każdego stronnika na planszy o 1 punkt ataku.