Paladyn | Bohaterowie w Hearthstone poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Paladyn
Bohater: Uther Lightbringer
Moc specjalna: Wsparcie - Przyzwij rekruta Srebrnej Dłoni 1/1
Wyjątkowy atut: Wzmacnianie jednostek
Klasa Paladyna, jest swoistym połączeniem Kleryka z Wojownikiem. Posiada nie tylko dostęp do stosunkowo mocnych broni i zdolności uzdrawiających, ale również do szerokiego asortymentu kart wzmacniających jednostki pod względem ataku i życia, czyniąc z Paladyna postać równie dobrą na obronie i ataku.
Specjalna mocą klasy jest Wsparcie. Podobnie jak w mocy Szamana, pozwala ona na przyzwanie specjalnej jednostki, którą jest Rekrut Srebrnej Dłoni (2), posiadający Atak i Życie o wartości 1. Jednostka ta może wydawać się dosyć słaba, to w połączeniu z wieloma kartami wzmacniającymi, jakie posiada Paladyn, może zostać wykorzystana jako wygodny środek do zadawania niewielkich obrażeń. Dodatkowo, zdolność okazuje się nieoceniona, gdy graczowi wyczerpią się karty w dłoni. Dzięki możliwości przyzwania jednostki, nigdy nie skończy z kompletnie pustym stołem. Rekruci mają bardzo szerokie możliwości, jeśli przeciwnik pozostawi je na stole. Za sprawą karty Werbunek (3) możesz przyzwać aż 3 takie jednostki + broń 1/4. Każdy rekrut może zostać wzmocniony do statystyk 3/3 przy pomocy jednej karty, Kwatermistrz (5) przez co niezbyt znaczące jednostki stają się solidnym zagrożeniem. Inną kartą, która może wzmocnić ich atak o 1 pkt. to Treser Rumaków (3).
Podstawowym atutem Paladyna, są potężne zaklęcia wzmocnień. Dzięki takim kartom jak np. Dar mocy (1) czy Dar Królów (4), gracz może w jednej turze znacznie wzmocnić współczynnik ataku swoich jednostek i zaatakować, zadając olbrzymie obrażenia. Czyni to z Paladyna świetną klasę do agresywnej strategii, skupiającej się wyłącznie na zadawaniu obrażeń wrogiemu bohaterowi.
Kolejnym atutem Paladyna jest szeroka gama oręża. W swoim asortymencie posiada aż 5 typów broni (+1 dodatkowa z karty Tyrion Fordring (8)), a część z nich posiada unikatowe dodatkowe właściwości. Za pomocą broni, Paladyn jest w stanie kontrolować sytuację na stole nie poświęcając przy tym życia własnych jednostek.
Paladyn jest również kolejną klasą z dostępem do kart Sekretu. Posiada on ich całkiem sporo, a każdy kosztuje tylko 1 pkt. many dzięki czemu niskim kosztem może zapewnić sobie dodatkową obronę lub wzmocnienie własnych jednostek.
Zalety | Wady |
+ Bardzo potężne zaklęcia wzmacniające + Dobry w ataku i obronie + Przyzwoite zaklęcia uzdrawiające + Dostęp do dobrych kart broni | - Jednostki z wysokim atakiem, ale niskim życiem - Bardzo podatny na wyciszenie |
Przykładowe karty: Młot gniewu (4), Czempion Srebrytu (4), Protektor Argentu (2).