Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mulligan | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019

Mulligan

Mulligan, czyli inaczej selekcja kart przed rozpoczęciem rozgrywki. Jest to bardzo ważny moment, który może zaważyć na całym pojedynku. Umiejętność odpowiedniego żonglowania kartami przed rozpoczęciem meczu może zapewnić przewagę na samym starcie rozgrywki. Każdy z graczy dostaje losową startową rękę, a na niej 3 lub 4 karty (w zależności od tego, czy zaczynasz z monetą, czy też nie). Każdy z graczy może zatrzymać te karty, lub dowolnie je wymienić, np. wyrzucić wszystkie i otrzymać nowe, albo zatrzymać 2 i wymienić tylko jedną itd. Proces ten może zostać przeprowadzony tylko raz więc wymaga rozwagi. To właśnie w tym momencie musisz się zastanowić nad tym z którym przeciwnikiem przyjdzie Ci się zmierzyć, a ponad to trzeba również przemyśleć strategię na każdy wariant talii kart, którymi przeciwnik może grać. W trakcie tego procesu szuka się przede wszystkim mocnego rozpoczęcia, czyli kart z minionami, którymi można grać od pierwszych tur kosztujących 1, 2 lub 3 many. W startowej ręce warto również czasem zostawić wczesne removale, które pomogą w eliminowaniu minionów przeciwnika. Aby skutecznie wymieniać karty niezbędna jest bardzo dobra znajomość własnej talii. Faza ta trwa jedynie 65 sekund więc decyzję trzeba podjąć szybko, a zaraz po tym zaczyna się prawdziwy pojedynek.

Przykładowa selekcja kart

Za przykład weźmy talię Paladyna. Jest to talia Midrange, czyli taka, która skupia się na kontroli planszy i najlepiej radzi sobie w środkowej/końcowej fazie rozgrywki. Znajdują się w niej naprawdę dobre karty do grania we wczesnych turach. Lista kart znajduje się poniżej.

Karty neutralne (12)

Karty paladyna (18)

Zombiak (1) x1

Równość (2) x1

Nożownik (2) x2

Ekranowany minibot (2) x2

Sowa Żelaznodzioba(2) x1

Rozjemca Aldorów (3) x2

Łowca Grubego Zwierza (3) x1

Werbunek (3) x2

Załogowy szatkownik (4) x2

Trybomłot (3) x1

Antyczny Medibot (5) x1

Konsekracja (4) x2

Śluzożer (5) x2

Srebrytowy Czempion (4) x2

Ohydziaż (5) x1

Strażniczka Uldamanu (4) x2

Doktor Huk (7) x1

Kwatermistrz (5) x2

 

Nakładanie rąk (8) x1

 

Tyrion Fordring (8) x1

 

Gdy znamy już naszą talię możemy przejść do fazy wymiany kart przed rozpoczęciem pojedynku. Zaczynamy z monetą więc mamy do rozważenia propozycję złożoną z 4 kart. Piątą z nich będzie moneta dzięki której będziemy w stanie nieco przyśpieszyć rozgrywkę w wybranej turze.

Nasza ręka startowa nie wygląda zbyt dobrze - Mulligan | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Nasza ręka startowa nie wygląda zbyt dobrze. Otrzymaliśmy karty o koszcie 3, 4 i 5 many czyli nic, czym moglibyśmy zagrać na samym początku. Co więcej, biorąc pod uwagę efekty tych kart, na samym początku mogą okazać się zupełnie bezużyteczne. Łowca Grubego Zwierza (3) zabija natychmiast cel o ataku 7 lub większym, a na starcie rozgrywki przeciwnik na pewno takim dysponować nie będzie. Łowcę Grubego Zwierza (3) warto zostawić na późniejszy etap ponieważ przeciwnik może mieć w talii takie karty, jak np. Doktor Huk (7). Kwatermistrz (5) może zbuffować Rekrutów Srebrnej Dłoni do 3/3 więc lepiej skorzystać z tej karty, gdy mamy na stole jakieś jednostki tego typu. Dobrą kombinację stanowi połączenie kart Werbunek (3) + Kwatermistrz (5) dzięki czemu zyskujemy 3 jednostki o statystykach 3/3 więc na pewno nie chcemy wyrzucać tej karty na pusty stół. Biorąc pod uwagę, że za przeciwnika mamy Druida, to Konsekracja (4) może również okazać się zbyt wolna. Owszem, możemy trafić na Aggro Druida, ale jeśli nie, to zatrzymanie Konsekracji (4) na ręce może okazać się fatalne w skutkach. Tym bardziej, że będziemy mieć jeszcze 3 tury, aby znowu ją dobrać. Jedyną kartą, którą można by zostawić jest Srebrytowy Czempion (4). Broń może być dobrym wyborem, aby w 4 turze (lub w trzeciej przy wykorzystaniu monety) wyeliminować miniony przeciwnika ze zdrowiem 4 lub mniej, jak np. Załogowy Szatkownik (4). Zaryzykujemy jednak i wymieńmy wszystkie karty ponieważ w naszej talii znajdują się świetne karty do zagrania w pierwszych turach, jak np. Zombiak (1), Ekranowany Minibot (2), Nożownik (2) lub Werbunek (3).

Po wymianie nasza ręką wygląda znacznie lepiej - Mulligan | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Po wymianie nasza ręką wygląda znacznie lepiej! Udało się trafić na wyżej wspomniane karty, którymi można zagrać od samego początku, czyli Zombiak (1) i Ekranowany minibot (2). Pierwszy z nich w większości przypadków nie zginie w 1 turze, a może pójść na wymianę z minionami o zdrowiu 1 lub 2. Drugi z nich posiada specjalną zdolność Boska Tarcza dzięki czemu znacznie trudniej będzie go zlikwidować. Biorąc pod uwagę, że Druid ma możliwość Wzrostu Many, może we wczesnej fazie wrzucić na stół jednostkę z dużą ilością punktów ataku, np. 4, 5 a nawet więcej! Dlatego też Rozjemca Aldorów (3) może być bardzo przydatny. Nie dość, że zmniejszy atak takiego stronnika do 1 pkt. to dodatkowo zapewnia nam na planszy body o statystykach 3/3, a to znacznie spowolni przeciwnika. Po przeanalizowaniu sytuacji udało nam się wymienić niezbyt dobrą rękę na bardzo dobrą, dzięki czemu będziemy w stanie rozpocząć pojedynek z lepszej pozycji.