Potworne Łowy - nowa przygoda Heartstone poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2018
Potworne Łowy to kolejna przygoda w Hearthstone w której jako jeden z czworga wyjątkowych Bohaterów będziesz musiał stawić czoła potwornym istotom. Potworne Łowy bazują na zasadach rozgrywki znanej z innego dodatku do Hearthstone, Koboldy i Katakumby - Podziemne Wyprawy. Każdy z 4 dostępnych Łowców Potworów został oparty na bieżącej klasie z Hearthstone dzięki czemu do dyspozycji masz Łotrzyka, Łowcę, Maga i Wojownika.
Tropicielka
Tropicielka reprezentuje styl Łotrzyka, który jest jedną z klas dostępnych w Hearthstone. Jej umiejętność specjalna pozwala za 2 punkty many Odkryć maksymalnie 3 zaklęcia klasowe zagrane w danej rozgrywce. Należy pamiętać o tym, że jeżeli w trakcie rozgrywki zostało zagranych wiele zaklęć to nie zawsze uda Ci się Odkryć to, którego właśnie szukasz. Szabrowanie to bardzo przydatna umiejętność ponieważ możesz dzięki temu korzystać z dodatkowych kopii tak przydatnych zaklęć, jak np. Krok w Cień, jeśli chcesz zagrać ponownie któregoś ze stronników lub Zabójczej Trucizny jeśli dysponujesz bronią Zguba Królów. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że jeśli użyjesz Szabrowania w momencie, gdy nie zostało wcześniej zagrane żadne zaklęcie, otrzymasz zaklęcie za 0 punktów many, które wyrządza 1 punkt obrażeń. Zaklęcie to może być wykorzystane do zagrania stronnika z Kombinacją.
- Jedną ze strategii Tropicielki, która spisuje się bardzo dobrze w pojedynku z każdym przeciwnikiem jest wybór kart pozwalających na tworzenie Nefrytowych Golemów. Będziesz do tego potrzebować takich kart, jak Nefrytowy Duch, Aya Czarny Pazur, Nefrytowy Rojnik, Nefrytowy Shuriken. Co więcej, niezbędne będzie zaklęcie Krok w Cień dzięki czemu będziesz w stanie cofać do ręki Nefrytowego Ducha i Aye Czarny Pazur, aby tworzyć kolejne Nefrytowe Golemy. Korzystając z mocy specjalnej Bohatera będziesz w stanie znaleźć kolejne kopie Kroku w Cień.
- Drugą strategią jest oparcie własnej talii na broni Zguba Królów i zaklęciach/stronnikach, które ją wzmocnią, jak np. Zabójcza Trucizna, Gębacz z Południowych Mórz, Gobliński Fryzuromat. Co więcej, niezwykle przydatne będą takie zaklęcia, jak Trucizna Pijawki dzięki której dasz swojej broni umiejętność Kradzieży Życia i Gromirang za pomocą którego możesz rzucić bronią, wyrządzić odpowiednią ilość obrażeń stronnikowi i użyć jej ponownie odzyskując wszystkie ładunki. W połączeniu z Szabrowaniem będziesz w stanie bezustannie wzmacniać swoją broń i ponownie jej używać. Nie zapomnij jednak o wybraniu kilku innych stronników, którzy pomogą Ci w trakcie walki z przeciwnikami.
- Jeżeli często korzystasz z mocy specjalnej Bohatera możesz pokusić się o wybór Skarbu dzięki któremu wszystkie karty, które nie znalazły się w Twojej talii startowej będą mieć zmniejszony koszt many o 1 punkt.
- Jeśli w trakcie rozgrywki nie zostało użyte żadne zaklęcie, po użyciu Szabrowania otrzymasz zaklęcie za 0 punktów many, które jest w stanie wyrządzić 1 punkt obrażeń. Zaklęcie to jest bardzo pomocne w momencie, gdy posiadasz na ręce stronnika lub inne zaklęcie, które może zostać zagrane w Kombinacji.
- W trakcie doboru kolejnych kart do talii napotkasz wiele rodzajów broni i zaklęć do ich wzmacniania. Pamiętaj jednak, że opierając się na samych broniach nie wygrasz z każdym przeciwnikiem. Postaraj się zbilansować własną talię i posiadać w niej także stronników o różnym koszcie many.
- W trakcie walki z finałowym Bossem, Captain Shivers musisz mieć się na baczności ponieważ posiada talię opartą na broni Zguba Królów oraz moc specjalną, która na początku jego tury automatycznie wyciąga broń z talii przez co bezustannie może z niej korzystać. Co więcej, Captain Shivers posiada w swoim asortymencie takie zaklęcia, jak Zabójcza Trucizna, Trucizna Pijawki, Gromirang, Zatrucie Broni i Nawałnica Ostrzy za pomocą których może w znacznym stopniu zwiększyć możliwości własnej broni. W większości przypadków w okolicach 6 tury broń Twojego przeciwnika będzie posiadać około 8 punktów obrażeń i Kradzież Życia. Aby pokonać tego przeciwnika będziesz musiał skupić się na kontroli planszy i poczekać, aż przeciwnik wprowadzi do gry Grabieżcę Spaczenia. Od tego momentu każda zagrana przez Ciebie karta sprawi, że przeciwnik odrzuci z własnej talii aż 3 karty. Bardzo ważne jest, aby wyczekać odpowiedni moment, aż Zguba Królów przeciwnika wyląduje w talii i postarać się zagrać w jednej turze jak najwięcej kart, aby przeciwnik stracił swoją broń. Gdy tak się stanie, wygranie pojedynku będzie tylko formalnością.
Artylerzysta
Artylerzysta reprezentuje styl Wojownika, który jest jedną z klas dostępnych w Hearthstone. Jego umiejętność specjalna, Ognia!, pozwala za 2 punkty many oddać strzał z Działa. Jeśli po strzale zginie jakiś stronnik, odnawiasz moc specjalną Bohatera i będziesz w stanie użyć jej ponownie. W trakcie budowania talii Artylerzysty będziesz mógł wybrać specjalne Skarby, które będą w stanie wzmocnić efekt Działa.
- W trakcie rozgrywki staraj się pozycjonować Działo w taki sposób, aby swoim działaniem objęło jak największą ilość wrogich jednostek. Działo możesz przesuwać poprzez umieszczanie dodatkowych stronników z jego lewej lub z prawej strony.
- Jeśli na planszy nie występuję żaden stronnik przeciwnika, pocisk wystrzelony przez Działo trafi w portret przeciwnika.
- Budując swoją talię możesz wybierać pomiędzy stronnikami z Prowokacją i ze Zrywem. Ci pierwsi będą w stanie uchronić resztę stronników przed szybką śmiercią i odpowiednio pozycjonować działo, a drudzy będą w stanie szybko eliminować jednostki przeciwnika.
- Karty posiadające efekt Młyńca, jak np. Opętany Ghul będą świetnie współdziałać z umiejętnością specjalną Artylerzysty co pozwoli na efektywne czyszczenie planszy z jednostek przeciwnika.
- Lord Godfrey jest finałowym Bossem dla Artylerzysty. Posiada moc specjalną, która za 1 punkt many wyrządza 2 punkty szkód wybranej jednostce i jednostkom z nią sąsiadującym. W swojej talii posiada Przywoływaczy Zmierzchu, którzy mają statystyki 1/1 i po śmierci przyzywają stronnika 5/5. Z tego względu musisz uważać przy korzystaniu z Działa, aby nie pozostawić na planszy jednostki z którą nie będziesz w stanie sobie poradzić. Równie niewygodnym stronnikiem będzie Ponury Klient, który posiada 3 punkty zdrowia i za każdym razem gdy przetrwa otrzymane obrażenia, przyzwie swoją kopię. Aby poradzić sobie z Lord'em Godfre'yem warto posiadać w talii kartę Zdziczałe Posiłki, która przyzwie dodatkowe Działo i wprowadzać na planszę jednostki w taki sposób, aby były od siebie rozdzielone Działami dzięki czemu zniwelujesz efekt mocy specjalnej przeciwnika. Co więcej, wielce pomocne będą karty z Inspiracją za pomocą których będziesz w stanie przyzywać dodatkowe jednostki lub wzmacniać te, które aktualnie znajdują się na planszy. Lord Godfrey dysponuje zaklęciem, które za 7 punktów many niszczy najdalej wysunięte jednostki znajdujące się z lewej i z prawej strony.
Treser Ogarów
Treser Ogarów reprezentuje styl Łowcy, który jest jedną z klas dostępnych w Hearthstone. Jego umiejętność specjalna, Psi Gwizdek, przyzywa Posokowca 1/1 ze Zrywem. Posokowce są przydatne w momencie, gdy masz możliwość natychmiastowego wyeliminowania stronnika przeciwnika, który posiada mało punktów zdrowia. Co więcej, Posokowiec należy do grupy Bestii więc będzie mógł go wzmacniać przy pomocy innych jednostek lub używać takich zaklęć, jak np. Rozkaz Zabicia.
- Pamiętaj, że Posokowiec przywołany przy pomocy Psiego Gwizdka nie może w pierwszej turze zaatakować portretu przeciwnika.
- Staraj się dodać do swojej talii jak najwięcej stronników posiadających synergię z Bestiami lub zdecyduj się na budowanie talii na bazie kart z Agonią.
- Jednym z najlepszych Skarbów dostępnych dla Tresera Ogarów jest ten, który zwiększa atak przyzywanych Posokowców o 2 punkty. Dzięki temu za 2 punkty many możesz przyzwać Bestię ze Zrywem posiadającą 3 punkty ataku co w większości przypadków umożliwi Ci dokonanie korzystnej wymiany ze stronnikiem przeciwnika.
- Karta, którą na pewno warto umieścić w swojej talii to Bubba. Za 7 punktów many otrzymujesz stronnika 9/9, który dodatkowo przyzywa 6 stronników 1/1.
- Sztylet Szawa to bardzo przydatna broń, która otrzymuje +1 punkt ataku za każdego stronnika, którego kontrolujesz. Sztylet Szawa świetnie spisuje się w kombinacji z kartą Spuścić Psy lub Tropiącym Mastifem ze zdolnością Echo.
- Glinda Crowskin to finałowy przeciwnik Tresera Ogarów. Dysponuje pasywną mocą specjalną, która sprawia, że gdy kontroluje jakiegoś stronnika jego portret staje się niewrażliwy na ataki. Glinda Crowskin dysponuje bardzo niewygodnymi jednostkami, które za 3 punkty many posiadają statystyki 6/3 i dodatkowo dobierają kartę po śmierci po czymi wtasowują się ponownie do talii. Malo tego, przeciwnik dysponuje Chochlikozą i Gehennalem Nadzorcą więc uważaj, aby w 7 turze nie stracić wszystkich stronników znajdujących się na planszy. Pojedynek z tym przeciwnikiem będzie długi i na pewno dojdzie do fazy fatygi. Aby nieco przyśpieszyć proces agonii Glindy Crowskin możesz poczekać, aż wystawi na planszę Przywódczynię Kultu i zacząć likwidować pomniejszych stronników, aby spalić karty przeciwnika. Gdy przekopiesz się przez cały deck przeciwnika będziesz potrzebować tylko kilku rund, aby go wyeliminować.
Toki Czasokrętka
Toki Czasokrętka reprezentuje styl Maga, który jest jedną z klas dostępnych w Hearthstone. Jej umiejętność specjalna, Pętla Czasu, która za 0 punktów many pozwala na rozpoczęcie własnej tury od nowa dzięki czemu będziesz mieć możliwość skorygowania jakiegoś błędu lub sprawdzenia innego rozwiązania danej tury. Przykładowo, jeśli chcesz w danej turze skorzystać z zaklęcia o losowym rezultacie, jak np. Pierwotny Glif i nie będziesz zadowolony z rezultatu możesz ponownie spróbować Odkryć lepsze zaklęcie.
- W talii Toki Czasokrętki znajdziesz wiele kart o losowym działaniu. Na szczęście Pętla Czasu sprawia, że możesz spróbować otrzymać lepszy rezultat danego zagrania. Pętla Czasu przydaje się np. w momencie gdy chcesz sprawdzić efekt działania Sekretów przeciwnika. Co więcej, jeśli skorzystasz z zaklęcia, które wyrządza obrażenia losowym przeciwnikom, jak np. Tajemne Pociski lub Większe Tajemne Pociski i część pocisków trafi tam, gdzie nie trzeba możesz spróbować szczęścia jeszcze raz.
- Jedną ze strategii dla Toki Czasokrętki jest oparcie własnej talii na mocnych zaklęciach i wybór Skarbu, który na początku rozgrywki wzmacnia wszystkie posiadane zaklęcia o 3 punkty, czyli np. Tajemne pociski będą wystrzeliwać 6 pocisków zamiast 3.
- Pamiętaj, aby w Twojej talii znalazły się zaklęcia pozwalające na zadanie obrażeń obszarowych, jak Zamieć lub Fala Płomieni.
- Pamiętaj, że użycie Pętli Czasu nie wpływa na dobór karty przy rozpoczęciu tury.
- W trakcie walki z finałowym Bossem, Infinite Toki, masz dwie możliwości: wykończyć go przed 10 turą lub zdecydować się na długi pojedynek. Infinite Toki posiada umiejętność specjalną, która przydziela wybranemu stronnikowi zdolność Furii Wichru, ale na koniec tury ten stronnik zginie. Postaraj się kontrolować sytuację na planszy i likwidować każdego zagranego przez przeciwnika stronnika. Jeśli nie uda Ci się zakończyć rozgrywki przed 10 turą, przeciwnik skorzysta z zaklęcia, które rozpocznie cały pojedynek od nowa, ale zdrowie Twojego Bohatera pozostanie na tym samym pułapie.
Finałowy Boss Złagata i nowy rewers kart
Gdy uda Ci się pokonać wszystkich przeciwników każdym z 4 dostępnych Bohaterów w nowej przygodzie Hearthstone, będziesz musiał stawić czoła swojemu ostatniemu przeciwnikowi, Wiedźmie Złagata, aby otrzymać nowy rewers kart. Złagata dysponuje aż 100 punktami zdrowia, a jej moc specjalna sprawia, że za 2 punkty many otrzymuje do ręki losowy czar z klasy Szamana. Pojedynek ze Złagatą jest zupełnie inny pod pozostałych ponieważ w trakcie rozgrywki będziesz mieć możliwość przełączania się pomiędzy Łowcami Potworów.
- Gdy przełączasz się pomiędzy poszczególnymi Łowcami Potworów, Twoja talia zostaje uzupełniona o dodatkowe karty. Dlatego też w trakcie dobierania kolejnych Skarbów musisz mieć na uwadze fakt, że będzie on oddziaływał na resztę pojedynku i na wszystkie karty, którymi będziesz dysponować.
- Złagata dysponuje Rytualnym Nożem, który za 2 punkty many posiada statystyki 3/4 i Kradzież Życia. Co więcej, broń zyskuje 1 punkt wytrzymałości za każdym razem, gdy Złagata użyje zaklęcia. Aby pozbawić przeciwnika broni możesz skorzystać z Błyskotrona 3000, który znajduje się w talii Toki Czasokrętki.
- Pamiętaj, aby w czasie walki wykorzystać wszystkich dostępnych Łowców Potworów ponieważ każdy z nich może przydać się w innej sytuacji. Przykładowo, Tropicielka może wykorzystywać zaklęcia zagrane przez przeciwnika dzięki swojej umiejętności pasywnej, a Toki Czasokrętka może sprawić, że ponownie użyjesz zaklęć z losowym efektem, aby wyjść z tego starcia zwycięsko.
- Pamiętaj, że Złagata dysponuje zaklęciem, które natychmiast niszczy wszystkich stronników znajdujących się na planszy i przyzywa jednego dla przeciwnika, który wydaje się być połączeniem wszystkich tych, które zginęły. Postaraj się zatrzymać na ręku jakąś odpowiedź na taką ewentualność.