Opis klasy | Podstawy | Hearthstone poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Szamani sa uduchowionymi przewodnikami plemion hordy. Mogą wejrzeć do świata duchów by porozumieć się z istotami niewidzialnymi dla innych. Ich dalekowzroczność pozwala im spojrzeć w przyszłość by prowadzić swój klan. Odkryli potęgę żywiołów ognia, ziemi, powietrza i wody , która pomaga im czuwać nad równowagą w świecie. Z natury są spokojnymi przywódcami lecz gdy ich plemionom zagraża niebezpieczeństwo nie zawahają się ani chwili by zlikwidować zagrożenie za pomocą mocy żywiołów. Ich zdolność porozumiewania się ze światem duchów pozwala im przywrócić poległych towarzyszy do życia.
Talia Szamana posiada wszelakie wzmocnienia, czary ofensywne, zaklęcia uzdrawiające oraz potężnych stronników. Jest to klasa specjalizującą się głównie na kontroli wczesnej fazy gry by później mieć czysty stół do wystawiania większych minionów. Pomagają w tym tanie remove spells jak np. Zły urok który zamienia każdą , nawet najsilniejszą kartę w żabę. Moc specjalna - wezwanie totemu - przywołuje jeden losowy totem : leczący , blokujący , wzmacniający moc zaklęć bądź zadający obrażenia. Totemy te można dodatkowo wzmocnić innymi kartami. Zdolność klasowa - Przeciążenie - polega na zapożyczaniu naszych kryształów many z następnej tury . Jeżeli w opisie karty jest napis Przeciążenie:(X) oznacza to że w następnej turze będziemy dysponować o X mniej kryształów many. Dlatego należy dokładnie planować zagrywanie kart.
Porady ogólne
- Totem płonącego języka wystawiać jeżeli mamy na stole chociaż jednego stronnika
- Planować użycie kart z Przeciążeniem żeby nie zablokować karty którą chcieliśmy zagrać w następnej turze.
- Nie zagrywać burzy z piorunami na jednego wrogiego stronnik
- Zawsze zwracać uwagę na liczbę kryształów many przeciwnika co pomoże przewidzieć jego następny ruch
- Zły urok lepiej zostawić na większych wrogich stronników np. Ragnarosa
- Wstrząsu ziemi lepiej używac na stronników wymagających wyciszenia
- Wyzwolonego żywiołaka lepiej zagrywać gdy mamy kontrolę na stole bądź jesteśmy w stanie go powiększyć w tej samej turze zagrywając karty z Przeciążeniem
- Okrzyku wojennego żywiołaka ognia lepiej używać do niszczenia wrogich minionów
- Przed zagraniem błyskawicy, eksplozji lawy lub burzy z piorunami warto spróbować przyłować totem dający +1 do mocy zaklęć
- Totem przypłytu many lepiej wystawiać mając na stole miniony z Prowokacją
- Każdy totem może zostać ulepszony innymi kartami np. Obrońcą Argusa
Mulligan
Mulligan - czyli możliwość jednokrotnej wymiany kart naszej ręki startowej. Bardzo ważny moment każdego pojedynku który ma duży wpływ na pierwsze tury. Powinniśmy polować na karty o koszcie od 1 do 3 kryształów many. Przykladowo - załóżmy że w naszej ręce startowej znajdują sie : 2x żywiołak ognia(6) oraz błyskawica(1). W takiej sytuacji wymieniamy żywioaki ponieważ nie będziemy mieli możliwosci zagrania ich przed 6 turą. Błyskawica , której koszt wynosi 1 many , zabezpieczy nas przed wczesną agresją przeciwnika dlatego zostaje. Ręka startowa która nie wymaga wymiany wygląda np. tak : 1x błyskawica(1) ,1x wyzwolony żywiołak(3), kruszyskalny oręż(1). Dwa zaklęcia o niskim koszcie zniszczą mniejsze minion robiąc miejce na stole żywiołakowi którego dodatkowo będziemy mogli wzmocnić naszą błyskawicą.