Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szaman w Hearthstone | Gotowe talie poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz polecane gotowe talie dla szamana - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

W tym rozdziale znajdziesz polecane gotowe talie dla szamana. Są w nich talie do trybu Standard, Dzicz, a także talia oparta na podstawowych kartach.

Standard - Mroźny Tron

Thrall, Prorok Śmierci

Karty Neutralne (10) - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty Neutralne (10)

Karty Klasowe (20)

Kaprawe Oczko (1) x1

Przekształcenie (1) x2

Korsarz Krwawych Żagli (1) x2

Degeneracja (2) x1

Świetlik (1) x2

Nefrytowe Pazury (2) x2

Skazani na Saronit (4) x2

Portal Malstromu (2) x2

Doppelgangster (5) x2

Totem Ognistego Języka (2) x2

Aya Czarny Pazur (6) x1

Totem Pierwopłetwów (2) x2

 

Totem Przypływu Many (3) x2

 

Nefrytowa Błyskawica (4) x2

 

Thrall, Prorok Śmierci (5) x1

 

Żądza Krwi (5) x2

 

Istota z Otchłani (6) x2

OPIS KART

Kaprawe Oczko

Kaprawe Oczko to karta, która powinna być zagrywana bezpośrednio z talii poprzez zagranie pirackiej jednostki na planszę (Korsarz Krwawych Żagli). W ten sposób będziesz dysponować dodatkową jednostką 1/1 z Szarżą, a ponadto skrócisz talię.

Korsarz Krwawych Żagli

Jednostka o statystykach 1/2, która dodatkowo ma możliwość zniszczenia jednego ładunku broni. Co więcej, wyciąga z talii Kaprawe Oczko.

Świetlik

Bardzo dobry stronnik na pierwszą turę. Posiada statystyki 1/2 i dodatkowo, po zagraniu dodaje do Twojej ręki kolejną jednostkę 1/2.

Przekształcenie

W talii znalazło się dużo jednostek o małym koszcie many właśnie ze względu na to zaklęcie. Po zagraniu, przekształcasz wszystkie jednostki na planszy na nowe o zwiększonym koszcie many o 1.

Degeneracja

Degeneracja zmienia wszystkich wrogich stronników w innych o zmniejszonym koszcie many. Przykładowo, stronnik o koszcie many 4 zostanie zamieniony na losowego o koszcie many 3.

Nefrytowe Pazury

Broń o statystykach 2/2, która dodatkowo przyzywa Nefrytowego Golema. Nefrytowe Pazury przydają się do likwidowania stronników przeciwnika.

Portal Malstromu

Zaklęcie, które zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim wrogim stronnikom i dodatkowo przyzywa losową jednostkę o koszcie many 1. Siła tego zaklęcia może zostać wzmocniona poprzez wylosowanie odpowiedniego podstawowego totemu.

Totem Ognistego Języka

Totem 0/3, który zwiększa siłę ataku przyległych jednostek o 2 punkty. Totem Ognistego Języka świetnie sprawdza się przy prowadzeniu wymian z jednostkami przeciwnika.

Totem Pierwopłetwów

Kolejny Totem o statystykach 0/3, który tym razem po zakończeniu Twojej tury przyzywa dodatkową jednostkę 1/1. Totem Pierwopłetwów wykorzystywany jest do zapełnienia planszy stronnikami o niskim koszcie, aby później Przekształcić je w inne jednostki.

Totem Przypływu Many

Totem, który zapewni dodatkowy dobór kart. Po zakończeniu tury będziesz dobierać dodatkową kartę dopóki Totem pozostanie w grze.

Nefrytowa Błyskawica

Zaklęcie, które wyrządza 4 punkty obrażeń i dodatkowo przyzywa Nefrytowego Golema. Nefrytowa Błyskawica przydaje się do eliminowania stronników przeciwnika lub do bezpośredniego ataku na portret wroga.

Skazani na Saronit

Za 4 punkty many otrzymujesz 2 jednostki 2/3 z Prowokacją. Skazani na Saronit przydają się w starciu z agresywnymi taliami. Poza tym, zyskujesz dwie jednostki, które będziesz w stanie Przekształcić.

Thrall, Prorok Śmierci

Mroczna wersja Bohatera. Po zagraniu zyskujesz 5 punktów Pancerza i Przekształcasz wszystkie sojusznicze jednostki w inne o zwiększonym koszcie many o 1. Co więcej, zmienia się także moc specjalna Bohatera, która teraz za 2 punkty many Przekształca wybraną jednostkę.

Doppelgangster

Za 5 many przywołujesz 3 stronników 2/2. Karta przeważnie zagrywana w kombinacji z Przekształceniem lub Thrallem, Prorokiem Śmierci. W rezultacie otrzymujesz 3 stronników o koszcie many 5, których później zamieniasz na zdecydowanie lepsze jednostki.

Żądza Krwi

Zaklęcie, które świetnie zgrywa się z dużą ilością stronników na planszy. Po zagraniu, zwiększasz siłę własnych jednostek aż o 3 punkty.

Istota z Otchłani

Stronnik o statystykach 5/5 z Prowokacją. Koszt Istoty z Otchłani zostaje zmniejszony o 1 punkt za każdym razem gdy zagrasz Totem. W późniejszej fazie rozgrywki możesz przywołać te jednostki zupełnie za darmo.

Aya Czarny Pazur

Karta o statystykach 5/3 z Okrzykiem Bojowym i Agonią. Po zagraniu, jak i po likwidacji przyzywa Nefrytowego Golema. Aya Czarny Pazur to karta z którą ciężko sobie poradzić. Przeciwnik musi zużyć jakiś rodzaj polimorfii lub wyciszenia, aby nie dać Ci zbyt dużej wartości z zagrania tej karty. W innym przypadku będzie musiał stawić czoła dodatkowego Nefrytowemu Golemowi, który pojawi się po likwidacji tej karty.

Porady ogólne dotyczące rozgrywki

  1. Zawsze staraj się znaleźć zagranie na 1 turę, aby od samego początku zacząć budować solidną ilość stronników na planszy, których później będziesz w stanie Przekształcić.
  2. Wykorzystuj Totem Ognistego Języka do wyprowadzania korzystnych wymian z jednostkami przeciwnika.
  3. Za każdym razem, gdy przywołasz Totem, obniżysz koszt jednostki Istota z Otchłani.
  4. Jeśli to możliwe staraj się utrzymywać przy życiu Totem Przypływu Many, aby dobierać dodatkowe karty.
  5. Wykorzystuj Nefrytowe Pazury do likwidowania wczesnego zagrożenia ze strony przeciwnika. Pamiętaj jednak, że po zagraniu tej karty przeciążysz 1 kryształ many na następną turę. Upewnij się, że po zagraniu Nefrytowych Pazurów nie stracisz za dużo tempa.
  6. Staraj się wykorzystywać moc specjalną Bohatera gdy tylko to możliwe, aby obniżać koszt Istoty z Otchłani. W późniejszej fazie rozgrywki moc specjalna zostanie zmieniona za sprawą karty Thrall, Prorok Śmierci.
  7. Doppelgangsterzy posiadają statystyki 2/2 co sprawia, że bardzo łatwo ich unicestwić. Staraj się zagrywać tę kartę w kombinacji z Przekształceniem lub Thrallem, Prorokiem Śmierci.
  8. Nefrytowa Błyskawica poradzi sobie z większością jednostek przeciwnika, które pojawią się w początkowej i środkowej fazie rozgrywki.
  9. Żądza Krwi to świetny sposób na wykończenie przeciwnika. Gdy dysponujesz kilkoma jednostkami na planszy, zagranie tej karty może sprawić, że nagle siła Twoich stronników znacznie wzrośnie.
  10. Portal Malstromu to doskonała karta w starciu z agresywnymi taliami.
  11. Pamiętaj, że po zagraniu Thralla, Proroka Śmierci, wszystkie Twoje jednostki na planszy zostaną przekształcone. Upewnij się, że zanim do tego dojdzie wykonasz wszystkie możliwe czynności dostępnymi jednostkami.

Podstawowa talia

Karty neutralne (16)

Karty szamana (14)

Znachor (1) x2

Pradawne uzdrowienie (0) x2

Murlok brzegowiec (2) x2

Kruszyskalny oręż (1) x2

Łowczyni z Brzytwoskórych (3) x2

Totem ognistego języka (2) x2

Kapłanka Straceńczego Słońca (3) x2

Zły urok (3) x2

Monterka smokorów (4) x2

Mówca wiatru (4) x2

Tarczownik z Sen'jinu (4) x2

Żądza krwi (5) x2

Wódz Mroźnych Wilków (5) x2

Żywiołak ognia (6) x2

Czempion Wichrogrodu (7) x2

 

Podstawowa talia Szamana, która opiera się przede wszystkim na wzmocnieniach ataku jednostek i silnych uderzeniach. Najlepszą taktyką w przypadku tej tali, jest wystawienie dużej ilości jednostek na pole walki, a następnie użycie kart wzmacniających i zaatakowanie bezpośrednio bohatera przeciwnika.

Początkowy etap: Używaj kart jak Murlok brzegowiec (2) czy Łowczyni z Brzytwoskórych (3), by zapełnić stół minionami. Dobrym zagraniem jest wzmocnienie ich Totemem ognistego języka (2), dla bardzo wysokich obrażeń w pierwszych turach.

Środkowy etap: Kontynuuj walkę eliminując zagrażające Ci jednostki swoimi zaklęciami i słabszymi jednostkami.

Końcowy etap: Jeśli uda Ci się ustawić odpowiednią ilość jednostek, możesz spróbować zagrać dwoma kartami Żądza krwi (5), by dodać wszystkim jednostkom 6 pkt. ataku i zmiażdżyć wroga w jednym ataku. Jeśli przeszkadza Ci w tym jednostka z Prowokacją, możesz spróbować pozbyć się jej zaklęciem ofensywnym lub użyć Złego uroku (3) i wyeliminować przemienioną jednostkę czymś słabszym.

Zalety

Wady

+ Duża ilość minionów

+ Ogromny potencjał ofensywny

+ dobre karty uzdrawiające

- Nie nadaje się na długie gry

- Słaba obrona

Dzicz (Wild)

Rajd murloków

Karty neutralne (19)

Karty szamana (11)

Murlok grabieżca (1) x2

Wstrząs ziemi (1) x2

Poskramiacz fal (1) x2

Duch przodków (2) x2

Wyrocznia Burych Łusek (1) x2

Totem ognistego języka (2) x2

Murlok brzegowiec (2) x2

Totem przypływu many (3)

Wojownik Błękitnoskrzelich (2) x2

Zły urok (3) x2

Nadmurlok (3) x2

Żądza krwi (5) x2

Prorok Światłociemnych (3) x2

 

Wyrocznia Światłociemnych (3) x2

 

Stary Mętnooki (4)

 

Beztwarzowy manipulator (5) x2

 

Kolejna sprawna talia oparta na murlokach. Tak jak każda tego typu talia, jest niesamowicie wydajna w początkowych etapach, ale to się zmienia z każdą kolejną turą. Podstawową taktyką jest zawalenie pola walki dużą ilością murloków i bezpośrednie atakowanie przeciwnika. Do usuwania wrogich jednostek najlepiej wykorzystać zaklęcia.

Początkowy etap: Najważniejszy moment dla tej talii. Zacznij od wystawienia najtańszych jednostek, jak np. Poskramiacz fal (1), który wzmocni przyszłe murloki. Kontynuuj rozstawianie swoich jednostek i bezpośrednią szarżę na wroga.

Środkowy etap: Na tym etapie przeciwnik powinien być już mocno obity. Staraj się nie poświęcać swoich jednostek do eliminacji innych minionów. Zamiast tego, użyj swoich zaklęć i pamiętaj o przyzywaniu totemów, gdy tylko masz trochę many.

Końcowy etap: Nie jest najlepszy dla tej talii. Jeśli jednak do tego dojdzie, używaj zaklęć jak Zły urok (3), by pozbyć się zagrożeń i Beztwarzowego manipulatora (5), by skopiować potężniejsze jednostki lub swoje własne. Skup się przede wszystkim na atakowaniu wrogiego bohatera.

Zalety

Wady

+ Zapewnia wielką przewagę na początku gry

+ Szybki i agresywny styl gry

+ Dobre zaklęcia ofensywne

- Opiera się przede wszystkim na walce w pierwszych turach

- Słaba obrona i brak mocnych jednostek

Totemiczny Szaman

Karty neutralne (10)

Karty szamana (20)

Zombiak (1) x2

Kruszyskalny oręż (1) x2

Upiorny pajęczak (2) x2

Wstrząs ziemi (1) x2

Obrońca Argusa (4) x1

Totemiczny golem (2) x2

Załogowy szatkownik (4) x2

Totem ognistego języka (2) x2

Lazurowy smokowiec (5) x2

Zły urok (3) x2

Doktor Huk (7) x1

Burza z piorunami (3) x2

 

Kiełzar totemistrz (3) x2

 

Totem przypływu many (3) x1

 

Żądza krwi (5) x1

 

Śmiałek z gromowych urwisk (5) x2

 

Żywiołak ognia (6) x2

Talia do której będziesz potrzebować kart z dodatku Wielki Turniej. Karty dobrane są w taki sposób, aby sprawnie kontrolować przebieg rozgrywki. Dzięki niskiemu kosztowi many i możliwości przyzywania i buffowania totemów będziesz w stanie wywierać presję na przeciwniku i czyścić stół.

Początkowy etap: Staraj się wylosować takie karty jak Zombiak (1), Upiorny pajęczak (2), czy Totemiczny golem (3), aby mieć możliwość zagrania minionów w pierwszych turach. Dobrym zagraniem jest wzmocnienie ich Totemem ognistego języka (2), dla bardzo wysokich obrażeń w pierwszych turach.

Środkowy etap: Staraj się prowadzić wymiany na własną korzyść w taki sposób, aby zawsze mieć na planszy zasób minionów. Dzięki karcie Kiełzar totemistrz (3) możesz przyzywać dodatkowe totemy, a za sprawą Śmiałka z gromowych urwisk (5) jesteś w stanie zbuffować je na +2 do ataku.

Końcowy etap: Jeśli uda Ci się ustawić odpowiednią ilość jednostek, możesz spróbować zagrać kartą Żądza krwi (5) co powinno wystarczyć, aby wygrać pojedynek. Jeśli przeszkadza Ci w tym jednostka z Prowokacją, możesz spróbować pozbyć się jej zaklęciem ofensywnym lub użyć Złego uroku (3) i wyeliminować przemienioną jednostkę czymś słabszym. Jeśli przeciwnik ma nad Tobą przewagę i zapełnił stół minionami zawsze możesz skorzystać z Burzy z piorunami (3) jednak zawsze warto przedtem spróbować wylosować totem, który wzmocni ten czar.

Zalety

Wady

+ Duża ilość minionów

+ Olbrzymia możliwość kontrolowania pojedynku

+ Możliwość buffowania i przyzywania dodatkowych totemów

- Deck może nie przynieść oczekiwanych rezultatów w starciach z bohaterami, którzy korzystają z dużego tempa, aby wywierać presję na przeciwniku.

 

Aggro Szaman

Karty neutralne (9)

Karty szamana (21)

Grubiański Sierżant (1) x2

Kruszyskalny oręż (1) x2

Trędowaty Gnom (1) x2

Wstrząs ziemi (1) x1

Nożownik (2) x2

Błyskawica (1) x2

Wilczy Jeździec (3) x1

Trogg Tunelarz (1) x2

Konny Argentu (3) x2

Wstrząs Lawy (2) x2

 

Trzask (2) x2

 

Totemiczny Golem (2) x2

 

Pradawna Wiedza (2) x2

 

Dziki Duch (3) x2

 

Eksplozja Lawy (3) x2

 

Zgładziciel (5) x2

Talia bardzo agresywna. Karty nastawione są na robienie jak największych obrażeń przy małym koszcie many. W decku znajdziesz dużo czarów, a także jednostki z Szarżą. Z racji tego, że wiele kart obciąża manę u Szamana, Wstrząs Lawy (2) warto wykorzystać, aby odblokować kryształy do zadania burstu.

Początkowy etap: Staraj się wylosować takie karty jak Trogg Tunelarz (1), Totemiczny Golem (2), czy Trędowaty Gnom (1), aby mieć możliwość zagrania minionów w pierwszych turach. Dobrym zagraniem jest wzmocnienie ich Grubiańskim Sierżantem (1) dla bardzo wysokich obrażeń w pierwszych turach.

Środkowy etap: Aggro Szaman nie przejmuje się wymianą ze stronnikami przeciwnika więc wywieraj jak największą presję przy minimalnym kontrolowaniu planszy. W razie potrzeby można zagrać Dzikie Duchy (3), aby przyzwać 2 Taunty 2/3.

Końcowy etap: Na tym etapie na pewno masz na ręce sporo czarów, którymi będziesz w stanie zadać bardzo duży burst. Bardzo dobrą kombinacją jest również Zgładziciel (5) + Kruszyskalny oręż (1) dzięki czemu w 2 uderzeniach bronią możesz zadać 10 obrażeń.

Zalety

Wady

+ Duża ilość minionów do zagrania w początkowych turach

+ Bardzo duże obrażenia

+ Szybkość rozgrywki

- Deck może mieć problemy w starciu z Control Warriorem

- Jeśli przeciwnik dysponuje dużą ilością Tauntów ciężko będzie się przez nie przebić nie tracąc czarów ofensywnych

 

Archiwum - poprzednie dodatki

Szaman, Władca Żywiołaków - Rok Mamuta

Karty Klasowe (19)

Karty Neutralne (11)

Herold z Ognistej Smugi x2 (2)

Świetlik x2 (1)

Totem Ognistego Języka x2 (2)

Mag Krwi Thalnos x1 (2)

Portal Malstromu x2 (2)

Pełzający w Smole x2 (3)

Zły Urok x2 (3)

Tolvirski Kamieniarz x2 (4)

Strażnik Gorącego Źródła x2 (3)

Sługa Kalimosa x2 (5)

Burza z Piorunami x2 (3)

Pożogowiec x2 (7)

Totem Przypływu Many x2 (3)

 

Żywiołak Ognia x2 (6)

 

Kamienny Wartownik x2 (7)

 

Kalimos, Pierwotny Władca x1 (8)

 

Opis kart

Świetlik x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Świetlik x2

Po zagraniu otrzymujesz na planszy stronnika 1/2 i dodatkowo otrzymujesz do ręki kolejnego stronnika 1/2. Świetliki mogą być przydatne we wczesnej fazie gry, tym bardziej gdy zostaną wzmocnione przez Totem Ognistego Języka. Kolejnym plusem tej jednostki jest to, że należy do grupy Żywiołaków na których opiera się ta talia.

Mag Krwi Thalnos x1 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Mag Krwi Thalnos x1

Za 2 punkty many otrzymujesz stronnika o statystykach 1/1, który dodatkowo zwiększą moc zaklęć o +1 i po likwidacji dobiera kartę z talii. Karta wykorzystywana przeważnie w kombinacji z Portalem Malstromu lub Burzą z Piorunami.

Herold z Ognistej Smugi x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Herold z Ognistej Smugi x2

Kolejny stronnik o statystykach 1/1, ale za to zmniejsza koszt wszystkich Żywiołaków w Twojej ręce o 1. Zagranie dość wolne jak na 2 turę, ale za to będziesz w stanie wprowadzić mocniejsze jednostki do gry nieco wcześniej.

Totem Ognistego Języka x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Totem Ognistego Języka x2

Totem o statystykach 0/3, który wzmacnia atak sąsiadujących jednostek o 2 punkty. Przydaje się do prowadzenia korzystnych wymian ze stronnikami przeciwnika. Totem przeważnie brany jest za pierwszy cel ataku więc warto postawić go za stronnikiem z Prowokacją.

Portal Malstromu x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Portal Malstromu x2

Karta, która po zagraniu zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim wrogim stronnikom i dodatkowo przywołuje losowego stronnika o koszcie 1 many. Zagrana w kombinacji z Magiem Krwi Thalnosem lub podstawowym totemem zwiększającym moc zaklęć jest w stanie zadać aż 2 punkty obrażeń co często wystarczy do wyczyszczenia stołu z jednostek o mniejszej ilości punktów zdrowia.

Zły Urok x1 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Zły Urok x1

Karta przydatna do neutralizowania niewygodnych stronników przeciwnika. Za 3 many zamieniasz wybraną jednostkę w Żabę o statystykach 0/1 z Prowokacją.

Strażnik Gorącego Źródła x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Strażnik Gorącego Źródła x2

Bardzo dobra jednostka dysponująca statystykami 2/4 i Prowokacją, a dodatkowo jest w stanie przywrócić 3 punkty zdrowia wybranemu stronnikowi lub Twojego Bohaterowi. Co więcej, jest to kolejny Żywiołak dzięki czemu po wprowadzeniu go do gry w następnej turze będziesz w stanie zagrać kolejną kartę Żywiołaków z dodatkową zdolnością specjalną.

Burza z Piorunami x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Burza z Piorunami x2

Czar, który zadaje od 2-3 obrażeń wszystkim wrogim stronnikom. Przeważnie wykorzystuje się tę kartę w połączeniu z Magiem Krwi Thalnosem lub/i podstawowym totemem zwiększającym moc zaklęć, aby zwiększyć obrażenia Burzy z Piorunami. Pamiętaj, że po zagraniu tej karty przeciążysz 2 kryształy many na kolejną turę.

Totem Przypływu Many x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Totem Przypływu Many x2

Kolejny przydatny totem o statystykach 0/3, który po skończonej własnej turze dobiera jedną kartę z talii.

Pełzający w Smole x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pełzający w Smole x2

Kolejny Żywiołak z Prowokacją. W trakcie Twojej tury posiada statystyki 1/5, a w turze przeciwnika zmienia się w stronnika 3/5. Pełzający w Smole bardziej wykorzystywany jest do powstrzymywania jednostek przeciwnika niż wyprowadzania wymian, chyba że z jednostkami posiadającymi małą ilość punktów ataku i 1 punkt zdrowia.

Tolvirski Kamieniarz x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Tolvirski Kamieniarz x2

Karta o statystykach 3/4, która dodatkowo może zyskać zdolność Prowokacji i Boskiej Tarczy gdy we wcześniejszej turze został zagrany jakiś Żywiołak. Należy tutaj zaznaczyć, że Tolvirski Kamieniarz nie należy do grupy Żywiołaków.

Sługa Kalimosa x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Sługa Kalimosa x2

Solidny stronnik o statystykach 4/5, który dodatkowo ma możliwość Odkrycia 3 losowych kart Żywiołaków z których 1 będziesz w stanie dobrać na rękę. Należy tutaj zaznaczyć, że zdolność ta jest możliwa jedynie w przypadku gdy we wcześniejszej turze został zagrany jakiś Żywiołak.

Żywiołak Ognia x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Żywiołak Ognia x2

Stronnik, który posiada statystyki 6/5 i dodatkowo zadaje 3 punkty obrażeń wybranemu celowi gdy zostaje wprowadzony do gry. Żywiołaki Ognia wywierają nie lada presję na przeciwniku i przeważnie obierane są natychmiast za cel ataku dlatego warto schować je za stronnikami z Prowokacją.

Pożogowiec x2 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pożogowiec x2

Kolejny ognisty Żywiołak, który posiada statystyki 6/6 i dodatkowo zadaje aż 5 punktów obrażeń wybranemu celowi gdy we wcześniejszej turze został zagrany jakiś Żywiołak.

Kamienny Wartownik x1 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Kamienny Wartownik x1

Stronnik o statystykach 4/4, który dodatkowo może przyzwać 2 Żywiołaki 2/3 z Prowokacją jeśli w poprzedniej turze udało Ci się zagrać jakiegoś Żywiołaka. Karta ta ma ogromne znaczenie i często pozwala odmienić sytuację na planszy.

Kalimos, Pierwotny Władca x1 - Szaman w Hearthstone | Gotowe talie - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Kalimos, Pierwotny Władca x1

Karta o statystykach 7/7, która dodatkowo ma możliwość użycia Inwokacji, gdy w poprzedniej turze udało Ci się zagrać jakiegoś Żywiołaka. Możliwości Inwokacji prezentują się następująco:

  • Zadaj 3 punkty obrażeń wszystkim wrogim stronnikom
  • Zadaj 6 punktów obrażeń wrogiemu Bohaterowi
  • Przywróć 12 punktów zdrowia Twojemu Bohaterowi

Zapełnij Twoją planszę Żywiołakami 1/1

Porady ogólne dotyczące rozgrywki

  • Staraj się tak wymieniać karty na ręce, aby zacząć pojedynek z takimi kartami, jak np.: Świetlik, Herold Ognistej Smugi, Strażnik Gorącego Źródła. W starciu z agresywnymi taliami można pokusić się o pozostawienie na ręce Portalu Malstromu.
  • Staraj się prowadzić korzystne wymiany ze stronnikami przeciwnika. Jeśli to konieczne lub możliwe, wykorzystaj Totem Ognistego Języka do wzmocnienia słabszych jednostek.
  • Pamiętaj, że w tej talii bardzo ważna jest synergia pomiędzy Żywiołakami. Zagranie Żywiołaka w jednej turze skutkuje możliwością wykorzystania dodatkowej zdolności innego w turze kolejnej. Planuj swoje zagrania w ten sposób, aby umożliwić sobie jak najlepsze wykorzystywanie kart Żywiołaków.
  • Portal Malstormu zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim wrogim stronnikom. Pamiętaj, że czasem warto zaryzykować wylosowanie odpowiedniego podstawowego totemu, aby wzmocnić efekt tego czaru i wyczyścić planszę z wrogich jednostek.
  • Burza z Piorunami to bardzo losowe zaklęcie, które zadaje od 2 do 3 obrażeń wszystkim wrogim jednostkom. Jeśli potrzebne jest Ci wzmocnienie tego czaru, aby zapewnić sobie wyczyszczenie planszy, warto zaryzykować wylosowanie odpowiedniego podstawowego totemu lub wykorzystać Maga Krwi Thalnosa.
  • Pamiętaj, że Tolvirski Kamieniarz nie jest Żywiołakiem. Zagrany w 4 turze nie zapewni odpowiedniego efektu dla Żywiołaków zagrywanych w turze kolejnej.
  • Wykorzystuj moc specjalną Bohatera do przywoływania totemów, jeśli został Ci zasób many z którym nie wiele jesteś w stanie zrobić. Czasem możesz wylosować przydatny totem, który zwiększy moc magiczną zaklęć na kolejną turę lub zapewni stronnika z Prowokacją.
  • Golakkański Pełzacz znalazł się w talii ze względu na bardzo dużą popularność Pirackich jednostek. Jeśli nie grasz przeciwko takiej talii, wykorzystaj tę kartę jako zwykłego stronnika o solidnych statystykach 2/3.
  • Żywiołaki Ognia i Pożogowce są w stanie zlikwidować wrogą jednostkę w trakcie zagrywania ich na stół. Pamiętaj, że zawsze możesz wykorzystać te jednostki do zadania obrażeń bezpośrednio na portret wrogiego Bohatera.
  • Sługa Kalimosa jest w stanie wylosować każdego Żywiołaka. Pamiętaj jednak, że wybór zawsze jest losowy i nie zawsze będziesz z niego zadowolony/na.
  • Staraj się ustawiać Totem Przypływu Many za stronnikiem z Prowokacją, aby nie został od razu zlikwidowany.
  • Strażnik Gorącego Źródła i Kalimos, Pierwotny Władca to jedyne opcje na uleczenie własnego Bohatera.

Piracki Szaman

Karty neutralne (6)

Karty szamana (24)

Pomniejszy Bukanier (1) x2

Trogg Tunelarz (1) x2

Kaprawe Oczko (1) x1

Błyskawica (1) x2

Mag Krwi Thalnos (2) x1

Widmowe Pazury (1) x2

Konny Argentu (3) x2

Kruszyskalny Oręż (2) x2

 

Totem Ognistego Języka (2) x2

 

Portal Malstromu (2) x2

 

Totemiczny Golem (2) x2

 

Dziki Duch (3) x2

 

Eksplozja Lawy (3) x2

 

Beztwarzowy Płomieniec (4) x2

 

Zgładziciel (5) x2

 

Istota z Otchłani (6) x2

Bardzo agresywna talia oparta w większej mierze na klasowych kartach Szamana, ale znajdziesz tutaj również paru Piratów, którzy świetnie wpasowują się do tego agresywnego decka. Kaprawe Oczko (1) to karta, która automatycznie znajdzie się na mapie po zagraniu pierwszego a piratów. Talia skonstruowana jest do uderzania na portret przeciwnika więc prowadź wymiany ze stronnikami tylko gdy zostaniesz do tego zmuszony/na.

Początkowy etap: We wszystkich meczach musisz szukać takich kart, jak Trogg Tunelarz (1), Totemiczny Golem (2), Pomniejszy Bukanier (1), a także Widmowe Pazury (1). Dzięki broni 1/3 będziesz w stanie zbuffować Bukaniera do 3/2. Co więcej, Widmowe Pazury (1) zwiększają swój atak do 3 punktów gdy na mapie znajdzie się jakieś źródło dodatkowych obrażeń magicznych, jak np. podstawowy Totem Szamana. Pamiętaj, że po zagraniu pierwszego pirata na mapie pojawi się Kaprawe Oczko (1) z szarżą.

Środkowy etap: Na tym etapie przeciwnik powinien być już mocno osłabiony. Staraj się utrzymywać własne jednostki przy życiu, a już szczególnie zbuffowanego Trogga Tunelarza (1), który potrafi wywierać nie małą presję na przeciwniku. Wrogich stronników eliminuj za pomocą zaklęć lub kompletnie ich ignoruj zmuszając przeciwnika do prowadzenia wymian. Wprowadź do gry Beztwarzowego Płomieńca (4). Jeśli sytuacja tego wymaga, schowaj własne jednostki za tauntem: Dziki Duch (3) lub Istota z Otchłani (6).

Końcowy etap: Wyposaż się w Zgładziciela (5) i atakuj portret przeciwnika. Pamiętaj, że za pomocą Kruszyskalnego Oręża (2) jesteś w stanie zwiększyć obrażenia Zgładziciela do 5 punktów za jedno uderzenie! W połączeniu z czarami ofensywnymi i jednostkami na planszy będziesz dysponować śmiertelnym źródłem obrażeń.

Zalety

Wady

+ Bardzo agresywna i szybka talia

+ Bardzo duże obrażenia

+ Dobre zaklęcia ofensywne

- Wymaga dobrego doboru kart na starcie

- Słaba obrona

- Brak możliwości powrotu do rozgrywki

 Agresywny Szaman

Karty neutralne (9)

Karty szamana (21)

Grubiański Sierżant (1) x2

Kruszyskalny Oręż (1) x2

Worgen Dywersant (1) x2

Błyskawica (1) x2

Sir Płetwin Mrrgglton (1) x1

Trogg Tunelarz (1) x2

Żongler Płomieni (2) x2

Pradawna Wiedza (2) x2

Konny Argentu (3) x2

Wstrząs Lawy (2) x1

 

Wieczny Wartownik (2) x1

 

Totemiczny Golem (2) x2

 

Dziki Duch (3) x2

 

Eksplozja Lawy (3) x2

 

Beztwarzowy Płomieniec (4) x2

 

Mistrz Ewolucji (4) x1

 

Zgładziciel (5) x2

Bardzo agresywna talia, którą można bezustannie wywierać presję na przeciwniku. Talia w dużej mierze bazuje na karcie Trogg Tunelarz (1), którą można buffować każdą kolejną kartą z Przeciążeniem.

Początkowy etap: We wszystkich meczach musisz szukać takich kart, jak Trogg Tunelarz (1), Totemiczny Golem (2), Sir Płetwin Mrrgglton (1), a jeśli uda Ci się złapać Trogga i dodatkowo zaczynasz z monetą to warto poszukać bądź zatrzymać Dzikiego Ducha (3) lub Beztwarzowego Płomieńca (4).

Środkowy etap: Na tym etapie przeciwnik powinien być już mocno osłabiony. Staraj się utrzymywać własne jednostki przy życiu, a już szczególnie zbuffowanego Trogga Tunelarza (1), który potrafi wywierać nie małą presję na przeciwniku. Wrogich stronników eliminuj za pomocą zaklęć.

Końcowy etap: Jeśli dobrnąłeś/łaś do późnej fazy rozgrywki to może zacząć brakować Ci obrażeń, aby wykończyć przeciwnika (szczególnie Wojownika). Jeśli tylko nadarzy się ku temu okazja, nadrabiaj obrażenia przy pomocy Zgładziciela (5) (w kombinacji z Kruszyskalnym Orężem (1) możesz zadać nawet 10 obrażeń w turze!).

Zalety

Wady

+ Bardzo agresywna i szybka talia

+ Bardzo duże obrażenia

+ Dobre zaklęcia ofensywne

- Musisz zyskać przewagę na początku rozgrywki

- Słaba obrona

- Brak możliwości powrotu do rozgrywki