Rodzaje talii w Hearthstone | Gotowe talie poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
W Hearthstone kombinacji kart w talii może być mnóstwo jednak niektóre z nich spisują się lepiej od innych. Wyróżnia się parę solidnych zestawień, ale każde z nich ma zarówno plusy, jak i minusy.
Aggro deck
Idea tego decku jest bardzo prosta ponieważ polega na sprowadzeniu zdrowia przeciwnika do 0 jak najszybciej bez zawracania sobie głowy kontrolowaniem tego co dzieje się na planszy. Taki deck składa się przede wszystkim z jednostek o małym koszcie posiadających zdolność Szarżowania, a także takich, które dodają sojuszniczym stronnikom punkty ataku. W aggro decku znajdą się też różnego rodzaju bronie.
Control deck
Jak sama nazwa wskazuje, deck ten skupia się na kontrolowaniu pojedynku i sytuacji na planszy. Karty dobrane są w taki sposób, aby nie pozwolić przeciwnikowi na uzyskanie przewagi dzięki czemu będzie można wprowadzać na plansze własne miniony i utrzymywać je przy życiu za pomocą czarów lub umiejętności/kart leczących. Deck nastawiony na późną fazę rozgrywki.
Midrange deck
Podobny do Control decka z tą różnicą, że znajdują się w niej karty z kosztem 6 lub mniejszym. Karty zestawione w taki sposób mają za zadanie uzyskanie przewagi we wczesnej i środkowej fazie gry nie doprowadzając do późnej fazy rozgrywki.
Ramp deck
W deckach tego typu chodzi o to, aby wrzucać na planszę miniony o dużym koszcie i z dużymi statystykami we wczesnej fazie rozgrywki. Przykładowo Druid może korzystać z Gwałtownego Wzrostu, aby zyskać dodatkowe kryształy many lub użyć Orzeźwienia, aby rzucić do walki miniona, którego normalnie w tej turze by nie zagrał ze względu na ograniczoną ilość many. Czarnoksiężnik z kolei korzysta ze swojej mocy specjalnej, aby stracić sporo zdrowia i dobierać karty przez co może skorzystać z jednostek ze statystykami 8/8 o obniżonym koszcie many (Górski Olbrzym, Ognisty Olbrzym).
Combo deck
Deck, który opiera się na synergii kart przez co ciężko się nim gra. W talii znajdzie się wiele kart z mechanizmem dobierania, aby maksymalnie zwiększyć prawdopodobieństwo szybkiego zebrania określonych kart potrzebnych do wykonania kombinacji. W takim decku znajduje się przeważnie Alexsztraza za pomocą której można obniżyć zdrowie przeciwnika do 15 i wykończyć go w następnej turze.
OTK deck
One Turn Kill deck bazuje na określonej kombinacji, która gwarantuje zabicie przeciwnika w jednej turze, który posiada 30 zdrowia. Aby tego dokonać potrzebnych jest wiele kart przez co w decku znajdzie się sporo dobierajek (kart, które zapewniają dobór kolejnych). W trakcie gry można natknąć się na różne wariacje tego decku, ale najpopularniejsze opierają się na Szalejącym Worgenie (deck Wojownika) lub na Panie Śmierci (Kapłan ma możliwość podwajania zdrowia stronnika przez co z 2/8 może zrobić się 2/16 albo 2/32 po czym zamienia atak stronnika na równy jego zdrowiu).
Tempo deck
Idea tego decka to kontrolowanie planszy we wczesnej fazie rozgrywki poprzez wrzucenie sporej ilości stronników o małym koszcie. Popularny przykład takiego decka to Zoo - miniony o małym koszcie, które mogą być wzmacniane przez kolejne, aby zwiększyć ich siłę dzięki czemu można prowadzić wymianę z "większymi" stronnikami przeciwnika lub atakować bezpośrednio na wrogiego bohatera.