Koboldy i Katakumby - dodatek w Hearthstone poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft
Podziemne wyprawy, kamienie mocy, legendarne bronie i rekrutacja.
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz dokładny opis nowości wprowadzonych w dodatku Koboldy i Katakumby.
Kamienie Mocy
Kamienie Mocy pozwalają na uzyskanie dodatkowych, bardzo ciekawych efektów. Przykładowo, Czarnoksiężnik może zadać 3 punkty obrażeń i uleczyć się o taką samą wartość punktów. Kapłan natomiast jest w stanie wskrzesić 2 różne jednostki.
Porady:
- Kamienie Mocy mogą zostać wzmocnione po wykonaniu odpowiednich akcji, jak np. zagrania odpowiedniej ilości czarów.
- Kamienie Mocy mogą zostać zniwelowane poprzez sekret Kontr-zaklęcie - uważaj na sekrety w starciu z Magami.
Legendarne bronie
Legendarne bronie pozwalają na wyposarzenie każdego Bohatera w broń, a więc takie klasy, jak np. Mag lub Druid także mogą dzierżyć oręż w swojej dłoni. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że Legendarne bronie dla takich klas, jak Czarnoksiężnik, Mag i Kapłan nie posiadają punktów ataku. Bronie, które posiadają dodatkową zdolność, jak np. w przypadku Czarnoksiężnika, nie będą tracić wytrzymałości po aktywacji swojej zdolności.
Porady:
- Nie staraj się na siłę umieszczać Legendarnych broni w każdej talii. Twój wybór musi być przemyślany, a karty odpowiednio dobrane.
- Gdy Legendarne bronie staną się popularnym dodatkiem w większości talii na pewno można spodziewać się kontry w postaci takich kart, jak Żrący Bagienny Szlam lub Harrison Jones.
Podziemne Wyprawy
Podziemne Wyprawy to w pełni darmowy tryb do którego Gracz może przystąpić z menu Przygód dla jednego gracza. Przed przystąpieniem do rozgrywki Gracz musi wybrać klasę Bohatera, którym będzie starał się wygrać 8 pojedynków z rzędu. Raz wybranej klasy nie można zmienić przez całą Podziemną Wyprawę także dobrze się zastanów przed dokonaniem wyboru. Po wybraniu Bohatera Gracz otrzyma talię składającą się z 10 kart, którą będzie w stanie rozbudowywać po wygraniu pojedynków z Bossami.
Po pokonaniu 1,3,5 i 7 Bossa, Gracz ma do wyboru jeden z 3 potężnych Skarbów. Skarby zapewniają dodatkową umiejętność pasywną, np. Zwiększają pulę many z którą Bohater zaczyna pojedynek bądź sprawiają, że moc specjalna Bohatera kosztuje zaledwie 1 punkt many. Innym przykładem Skarbu może być potężna karta, którą Gracz będzie w stanie zagrać z ręki.
Po każdym Bossie, Gracz ma także możliwość wyboru dodatkowych 3 kart do swojego decka. W ten sposób rozwijasz talię i dostosowujesz ją do własnych potrzeb. Dodatkowe karty zawsze występują w określonych zestawieniach, a daną paczkę możesz otrzymać tylko jeden raz.
Celem Podziemnej Wyprawy jest pokonanie 8 losowych Bossów każdym dostępnym Bohaterem, aby otrzymać dodatkowy rewers kart. Należy także zaznaczyć fakt, że o ile 1 Boss nie sprawi żadnych problemów to ostatni potrafi nieźle narozrabiać.
Porady:
- Dobierając Skarby i dodatkowe karty do swojej talii zawsze staraj się wybrać najbardziej optymalne zestawienie z którego Twoja talia będzie czerpać korzyści.
- Pamiętaj, że gdy wybierzesz permanentne ukrycie dla swoich stronników, zdolności takie jak Prowokacja przestaną spełniać swoje zadanie.
- Staraj się zbalansować ilość zaklęć i stronników we własnej talii.
- Występowanie Bossów w Podziemnej Wyprawie jest losowe więc za każdym razem gdy przystąpisz do rozgrywki możesz walczyć z innymi przeciwnikami.
- Wraz ze wzrostem trudności Bossów wzrasta także pula zdrowia Twojego Bohatera.
- Niektóre Skarby mogą okazać się bardzo pomocne, jak np. Gloves of Mugging. Dzięki karcie za 1 punkt many możesz od razu ukraść przeciwnikowi 3 karty z ręki i znacznie opóźnić jego start w danym pojedynku.
- Przed przystąpieniem do pojedynku zawsze sprawdź z jakim przeciwnikiem przyjdzie Ci walczyć i jaką mocą specjalną dysponuje. Swoją taktykę dostosowuj do aktualnej sytuacji na planszy.
Rekrutacja
Karty posiadające zdolność Rekrutacji sprawią, że po ich zagraniu Gracz będzie mógł uzyskać dwa efekty. Przykładowo, karta druida zapewni 6 punktów Pancerza i dodatkowo sprawi, że Gracz będzie miał możliwość zrekrutowania z Twojej talii dodatkowego stronnika o koszcie many 4 lub mniejszym.
Porady:
- Karty z Rekrutacją mogą być wielce pomocne w wielu taliach. Najsilniejsze są te, które po zagraniu stronnika pozwalają na przyzwanie kolejnego, a nawet dodatkowych dwóch stronników.
- Pamiętaj, że Rekrutacja odbywa się z Twojej talii, a nie z losowych stronników.