Dying Light 2: X13 - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego X13 – eksploracja X13, pojedynek z Waltzem (finałowy boss), zakończenia.
Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2023
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu X13. Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak odnaleźć wejście do tunelu, jak dotrzeć do X13, gdzie odnaleźć Waltza i jak go doścignąć, jak pokonać Waltza - finałowego bossa oraz jak dokonać wyboru zakończenia gry.
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 5500
- PD - parkour: 5500
- Broń biała (Heavy Duty)
- talizman broni (E3 2019 Biomarker)
Odnalezienie wejścia do tunelu (Find the tunnel entrance)
Pierwszy cel misji otrzymacie dopiero po obejrzeniu scenek przerywnikowych wyświetlanych po rozpoczęciu misji.
Musicie wyruszyć do zachodniej części dzielnicy Garrison. Oznaczany przez grę obszar jest strefą poszukiwań, przy czym nie musicie martwić się o odnalezienie drogi. Aiden po pewnym czasie zacznie przemieniać się i na ekranie zaczną pojawiać się czerwone ślady, za którymi możecie po prostu podążać.
Ślady doprowadzą Was do pokazanego na obrazku wejścia do tunelu - skorzystajcie z niego. Po drodze doświadczycie nowych retrospekcji.
Dotarcie do X13 (Get to X13)
Kontrolę nad bohaterem odzyskacie w innej części mapy. Musicie rozpocząć podróż w stronę oznaczonego wejścia do X13. Po drodze możecie obrać dowolną trasę przemarszu, przy czym uważajcie przy zeskoku z uszkodzonej autostrady, bo łatwo można stracić dużo punktów zdrowia lub zginąć.
Po dotarciu do częściowo podniesionej bramy przeciśnijcie się pod nią. W tunelu możecie eliminować potwory w oparciu o tryb potwora lub skupiać się na dalszej podróży.
Wejście do X13 jest dobrze widoczne i pokazuje je obrazek. Przeskoczcie nad zniszczonym fragmentem wiaduktu, ponownie przeciśnijcie się pod bramą i dotrzyjcie do oznaczonej przez grę windy.
Dołączenie do Lawan (Join Lawan)
Po obejrzeniu wszystkich cut-scenek zaczekajcie na odpowiedź ze strony Lawan - dopiero wtedy powinno odblokować się boczne przejście w tunelu, które trzeba zacząć badać.
Będziecie świadkami walk zarażonych z renegatami i po dołączeniu do walk możecie zająć się atakowaniem tych wrogów, którzy w danym momencie bardziej Wam zagrażają. Po walkach wyruszcie dalej, a natraficie na Lawan.
Zabicie renegatów (Kill the renegades)
Do walk przystąpicie po tym jak Lawan zostanie trafiona strzałą. Sporym ułatwieniem jest to, że niedługo po rozpoczęciu walk załączy się tryb bestii, który umożliwi Wam bezstresowe rozprawianie się z kolejnymi renegatami z dość licznej grupy.
Po walkach powróćcie do rannej Lawan żeby sprawdzić jej stan zdrowia.
Odnalezienie Waltza (Find Waltz)
W okolicy pojawią się Przemieńcy i jako że Aiden nie ma "załączonego" trybu potwora nie możecie ich w łatwy sposób eliminować. Zamiast tego zacznijcie skradać się i koniecznie wykorzystujcie zmysł przetrwania żeby śledzić poczynania potworów i nie dać się im zauważyć. Musicie przekraść się do przejścia z powyższego obrazka (B02 Medical).
Przeprawa przez sekcję medyczną wypełniona jest retrospekcjami, które jednak pozbawione są interaktywnych elementów. Możecie też odnajdywać dużo znajdziek powiązanych z przeszłością Aidena i Waltzem, ale kolekcjonowanie ich jest opcjonalne.
Po tym jak Aiden dozna kolejnej przemiany możecie wznowić podążanie za czerwonymi śladami pozostawianymi przez Waltza.
Spodziewajcie się napotkania po drodze jeszcze jednej grupy renegatów i musicie rozprawić się z nimi polegając na (dowolnych) konwencjonalnych metodach.
Po walkach zauważycie oddalającego się Waltza, który naśle na bohatera kolejnych zbirów. Ich również należy zabić.
Pościg za Waltzem (Chase Waltz)
Wyruszcie nowymi korytarzami. Po tym jak zauważycie Waltza w sąsiedniej sali skorzystajcie ze schodów prowadzących na niższy poziom. Rozsuńcie drzwi żeby doścignąć Waltza.
Opcje dialogowe wybieranie w trakcie spotkania z Waltzem nie mają znaczenia dla dalszego przebiegu wydarzeń. Niezależnie od wybieranych odpowiedzi czeka Was starcie z Waltzem, który jest końcowym bossem gry.
Waltz: finałowy boss - pierwsza faza pojedynku
Przygotujcie się na bardzo długą finałową konfrontację. Pojedynek z Waltzem składa się z aż czterech części i oznacza to, że musicie cztery razy pozbawić finałowego bossa jego paska zdrowia (niemal całego, nie w 100 procentach).
Pierwsza faza pojedynku rozgrywana jest domyślnie na okrągłej arenie. Możecie:
- Doprowadzić do zepchnięcia bossa z areny poprzez użycie umiejętności Walnięcie.
- Sami zostać zrzuceni z areny po tym jak Waltz pomyślnie trafi Was jednym ze swoich silnych ataków. Aiden może odnieść obrażenia po upadku z wysokości, przy czym sam powrót na arenę nie jest kłopotliwy. Musicie wspiąć się po konstrukcji obok areny i w międzyczasie Waltz będzie na Was "czekał".
Ataki Waltza można podzielić na trzy główne grupy. Pierwsza to zwykłe ciosy w walce wręcz. Możecie na nie reagować blokami, parowaniami lub unikami.
Drugi rodzaj ataków to silne ataki obszarowe. Mogą to być uderzenia w ziemię z wyskoku lub ataki obrotowe. Niezależnie od rodzaju ataku musicie odpowiednio zareagować na sygnalizowanie go przez grę i wyraźnie odskoczyć do tyłu żeby nie znaleźć się w jego zasięgu.
Trzeci główny typ ataków bossa to fale uderzeniowe, które biegną po ziemi w linii prostej. W tym przypadku musicie w odpowiednich momentach odskakiwać na bok. Spodziewajcie się jednak, że Waltz może stosować serie tego typu ataków - zazwyczaj od 4 do 6 fal uderzeniowych. Wypracujcie sobie dobry rytm przy odskakiwaniu w bok.
Bossa najprościej możecie zaatakować po tym jak spudłuje z falami uderzeniowymi, bo przez krótką chwilę będzie wtedy odpoczywał. Okazji do innych ataków warto też jednak szukać przez całą bitwę.
Waltza możecie atakować dowolną bronią, przy czym im silniejsza broń i z dodatkowymi cechami (np. podpalanie, zatruwanie), tym lepiej dla Was. W przypadku ataków dystansowych (np. łuk, kusza) musicie mieć świadomość tego, że Waltz może pomyślnie ich unikać. Nie spodziewajcie się tego, że każdy dobrze wymierzony atak go trafi.
Waltz: finałowy boss - druga faza pojedynku
Wszystkie części pojedynku z Waltzem przedzielają rozmowy/cut-scenki. Boss ponownie będzie miał pełny pasek zdrowia.
Najpoważniejszą różnicą jest to, że druga część rozgrywa się na dolnym poziomie (tym, na który mogliście spadać w pierwszej części walki). Dodatkowo w okolicy unosi się para utrudniająca widoczność.
Waltz w drugiej części pojedynku będzie próbował ataków z zaskoczenia - są to szarże rozpoczynane w dużej odległości od bohatera. Chcąc unikać obrażeń musicie wykonywać perfekcyjne uniki w bok tuż przed tym jak dosięgnie Was uderzenie bossa.
Pozostałe ataki Waltza są bardzo podobne do tych z pierwszej części pojedynku. Starajcie się sprawnie rozróżniać ataki możliwe do blokowania lub parowania oraz silne, w przypadku których jedynym rozwiązaniem jest poprawnie wykonany unik do tyłu lub w bok.
Waltz: finałowy boss - trzecia faza pojedynku
Trzecia część pojedynku z Waltzem rozpocznie się po wymianie zdań z bossem. W tym przypadku Waltz będzie oddalał się od Aidena i czekał w wyznaczonych lokacjach na jego przybycie.
Opisywana część starcia wystawi na próbę Wasze zdolności parkourowe. Musicie polegać na elementach otoczenia (np. drążki, żółte krawędzie) żeby docierać do kolejnych półek, na których zatrzymał się Waltz. Zawsze priorytetowo traktujcie wykonywanie precyzyjnych skoków i chwytów.
Waltz będzie doskakiwał do kolejnych półek za każdym razem gdy otrzyma trochę obrażeń lub gdy minie dostatecznie dużo czasu.
Podczas walk z Waltzem przywiązujcie większą uwagę do unikania silnych ataków bossa, czyli tych, które mogą zrzucić Aidena z półki. Wasz bohater może stracić dużo punktów zdrowia lub od razu zginąć. Ponadto każda kolejna wspinaczka wydłuży tę fazę walki, a musicie obserwować pasek odporności i reagować jeśli osiągnie niski poziom.
Waltz: finałowy boss - czwarta faza pojedynku
Czwarta część starcia jest paradoksalnie najprostszą. Aiden jest przemieniony w potwora i oznacza to przede wszystkim możliwość wykonywania bardzo dalekich skoków w stronę miejsc, do których dotarł Waltz. Nie próbujcie używać parkouru, tylko po rozpoczęciu skoku skupcie się na dobrym lądowaniu.
Po każdym lądowaniu starajcie się szybko zaatakować bossa, tzn. zanim wykona skok w inne miejsce. Pozwoli to Wam szybciej pozbawiać go punktów zdrowia oraz jednocześnie szybciej zakończyć cały pojedynek.
Wybór zakończenia
Po pokonaniu Waltza załączy się długa scenka z konfrontacji nim, Mią oraz Lawan planującą zdetonować bomby. Wyczekujcie momentu załączenia się ważnego wyboru, który będzie miał wpływ na zakończenie:
- Zakończenie 1: Pozwolenie Lawan na zdetonowanie bomb - lewa opcja dialogowa.
- Zakończenie 2: Uratowanie Lawan - prawa opcja dialogowa.
Zakończenie 1 - Pozwolenie Lawan na zdetonowanie bomb (Let Lawan detonate the bombs)
Pierwsze zakończenie gry Dying Light 2 rozpocznie się w momencie, gdy zgodzicie się na samobójczą misję Lawan - kobieta podłoży ładunki wybuchowe pod bomby i zdetonuje je, aby nie dopuścić do zniszczenia miasta.
Podejdźcie do łóżka, na którym leży Mia i weźcie ją na ręce. Aktywujecie w ten sposób dłuższy przerywnik filmowy z zakończenia gry Dying Light 2.
Zakończenie 2 - Uratowanie Lawan (Save Lawan)
Zakończenie 2 zakłada powstrzymanie Lawan przed samobójczą misją zdetonowania bomb. Jest ono jednocześnie równoznaczne z przyczynieniem się do zniszczenia miasta w wyniku ataku rakietowego.
Jeśli chcecie wybrać ten wariant, to musicie go potwierdzić ponownie wybierając prawą opcję dialogową.
Załączy się licznik upływu czasu - macie niecałe 2 minuty na dotarcie do miejsca, w którym Lawan przygotowuje się do zdetonowania bomb. Rozpocznijcie bieg połączony z parkourem - doskakiwaniem do żółtych elementów otoczenia.
Po dotarciu do silosu rakietowego musicie rozpocząć wspinaczkę na górne balkoniki. Jej początkową część narysowaliśmy na powyższym obrazku - musicie zacząć od złapania się pionowej żółtej rury, doskoczyć do pierwszej rakiety, z niej na środkową półkę, następnie do drugiej rakiety i docelowo na wyższy balkonik.
W końcowej części wspinaczki pomóżcie sobie doskakiwaniem do wystających ze ścian silosu drążków.
Wystarczy już tylko podbiec do Lawan żeby odpalić pierwszą spośród wielu cut-scenek kończących grę.