Dying Light 2: Nocni biegacze - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Nocni biegacze (Nightrunners)– wspinaczka do anteny, konfrontacja z Hakonem.
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Nocni biegacze (Nightrunners). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak zaliczyć wspinaczkę na dach wieżowca z anteną wojskową, jak dotrzeć do drugiej anteny, gdzie spotkać się z Hakonem oraz jak pokonać Hakona.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Frankiem w Rybim Oku (Meet Frank at the Fish Eye)
- Dotarcie do anteny wojskowej (Go to the military antenna)
- Załącznie anteny (Activate the antenna)
- Podróż do drugiej anteny (Go to the second antenna)
- Dotarcie do starych biur w Garrison Boulevard (Go to the old offices on Garrison Boulevard)
- Spotkanie się z Hakonem (Meet with Hakon)
- Pokonanie renegatów (Defeat the Renegades)
- Pokonanie Hakona (Defeat Hakon)
- Zdanie raportu Frankowi (Report to Frank)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 3000
- PD - parkour: 3000
- Waluta Starego Świata: 720
- odblokowanie głównego questu Veronika
Spotkanie się z Frankiem w Rybim Oku (Meet Frank at the Fish Eye)
Musicie odbyć podróż do Rybiego Oka. Franka znajdziecie w pomieszczeniu z radiostacją, której od questu Audycja używa jako rozgłośni. Możecie zadać mu opcjonalne pytania lub od razu zgodzić się na jego plan.
Dotarcie do anteny wojskowej (Go to the military antenna)
Cel podróży znajduje się w dzielnicy The Wharf. Jest to antena wieży radiowej znajdująca się na dachu jednego z wieżowców. Oznacza to niestety koniecznej odbycia długiej wspinaczki na dach. Nie możecie polegać na paralotni do wylądowania na dachu, gdyż z opisywanym celem misji powiązany jest najwyższy budynek w okolicy.
Możecie rozpocząć na poziomie ulicy i rozpocząć wspinaczkę korzystając z pierwszej windy (powyższy obrazek).
Podczas wspinaczki na dach możecie odnajdywać dużo pomocnych obiektów:
- balkoniki i rusztowania,
- drążki, do których można doskakiwać,
- zaczepy do używania haka (przykładowy na obrazku) - pamiętajcie żeby mieć go ustawiony jako aktywny gadżet.
Po drodze możecie pomagać sobie bieganiem po ścianach oraz zaglądać do małych pomieszczeń na wybranych piętrach - znajdziecie dzięki temu m.in. skrzynię z inhibitorami.
Część wspinaczki ma też miejsce wewnątrz budynku i zakłada m.in. wdrapanie się na szczyt nieczynnego szybu windy. Te fragmenty paradoksalnie mogą być łatwiejsze, bo w przypadku popełnienia błędu nie zawsze musicie spodziewać się śmierci bohatera.
Załącznie anteny (Activate the antenna)
Na dachu znajduje się nowa wieża radiowa i tak samo jak w przypadku questu Audycja musicie przedostać się na jej szczyt. Wspinaczka tym razem jest niestety bardziej wymagająca.
Pamiętajcie o możliwości chwytania się pionowych elementów wieży, a także dalszego wspinania się na nich. Z pomocą przyjdzie tu też ponownie hak - w miejscu z obrazka możecie złapać się górnego zaczepu i rozbujać na linie żeby wylądować na przeciwległym balkoniku.
Podczas wspinaczki powinniście doprowadzać do opuszczania drabin, dzięki czemu w razie błędu będzie szansa na wznowienie wspinaczki od ostatniej dużej platformy, a nie od samego początku.
Zaliczcie zjazd na linie. W kolejnej sekcji niektóre pionowe elementy będą ruchome i musicie w odpowiednich momentach chwytać się kolejnych - zwracajcie się w ich stronę i czekajcie na idealny moment do wciśnięcia przycisku skoku. Nie wspinajcie się jednak zbyt wolno, bo może Wam nie wystarczyć wytrzymałości i spadniecie.
W górnej części wspinaczki ponownie pomóżcie sobie hakiem żeby dotrzeć na oddalony okrągły balkonik. Dokończcie wspinaczkę na szczyt żeby otworzyć skrzynkę. Musicie dodatkowo użyć przełącznika obok skrzynki żeby przyczynić się do ustalenia prawidłowej częstotliwości.
Podróż do drugiej anteny (Go to the second antenna)
Druga antena znajduje się na południe stąd (nie jest to na szczęście kolejna wieża na dachu wysokiego budynku) i możecie tam poszybować z pomocą paralotni.
Jeżeli wylądujecie niżej od anteny, to musicie zaliczyć krótką wspinaczkę na dach. Jeśli poprawnie wylądowaliście, to możecie od razu rozprawić się z grupą renegatów (jest to też jedna ze skrzyń powiązanych ze zrzutami), których warto próbować zrzucać z dachu. Po walkach znajdźcie nowy interaktywny panel.
Dotarcie do starych biur w Garrison Boulevard (Go to the old offices on Garrison Boulevard)
Celem podróży są drzwi wewnątrz jednego z biurowców i możecie tam łatwo dotrzeć od strony zewnętrznych balkonów.
W dużym pomieszczeniu spotkacie grupę renegatów, na czele których stoi większy przeciwnik. Podczas rozgrywanych walk dobrym pomysłem może być spychanie renegatów na liczne kolce (kopniaki, szarże) po to żeby mogli bardzo szybko ginąć. Warto też polegać na koktajlach Mołotowa do podpalania grup przeciwników. W przypadku przywódcy skupiajcie się na wykonywaniu poprawnych uników.
Nowi renegaci będą ciągle przybywali w to miejsce, ale jest to uzasadnione fabularnie. Aiden prędzej czy później zostanie powalony na ziemię, ale nie będzie to oznaczało przegranej, tylko kolejną przemianę w potwora. Wykorzystajcie "tryb bestii" żeby bezproblemowo rozprawić się z resztą przeciwników.
Po walkach pojawi się Frank. Możecie zadać mu dodatkowe pytanie lub od razu zgodzić się wyruszyć na spotkanie z Hakonem.
Spotkanie się z Hakonem (Meet with Hakon)
Wyruszcie do dzielnicy Lower Dam Ayre. Znajduje się tam kościół (Church of Saint John of God) i musicie przedostać się do środka.
Po wejściu do kościoła dotrzyjcie do desek, które można przesunąć i zeskoczyć do głównej sali.
Załączy się rozmowa z Hakonem, w trakcie której pojawi się wybór pod presją czasu - możecie wyrazić chęć lub jej brak do stoczenia pojedynku z mężczyzną.
Pokonanie renegatów (Defeat the Renegades)
Najpierw musicie stoczyć walkę z większą grupą renegatów. Problematyczni mogą być wrogowie wyposażeni z łuki, którzy okupują balkoniki na wyższym poziomie. Możesz skrywać się przed ich ostrzałem lub potraktować zabicie ich priorytetowo. Wykorzystajcie też okazję żeby pozbierać cenne zapasy (w tym apteczki) z okolicy.
Pokonanie Hakona (Defeat Hakon)
Hakon nie jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, gdyż nie dysponuje żadnymi "mocami" ani unikalnymi umiejętnościami. Możecie osłabiać go atakami dystansowymi (łuk, koktajle Mołotowa i inne) lub w walce wręcz. W tym drugim przypadku musicie mieć na uwadze to, że jest w stanie skutecznie blokować ataki. Stosujcie parowania lub uniki dla jego ciosów po to żeby móc sprawnie przejść do kontrataku.
Nie możecie od razu pokonać Hakona, bo Aiden w pewnym momencie zacznie się ponownie przemieniać. Po odzyskaniu pełnej kontroli nad nim otrzymanie zadanie odnalezienia w kościele ukrywającego się Hakona. Zlokalizujcie drzwi z obrazka, których otwarcie załączy nową rozmowę z Hakonem.
Bohater zostanie zrzucony na dół i rozpocznie się drugi pojedynek z Hakonem. Nie wyróżnia się on niczym nowym i możecie polegać na tych samych technikach.
Przeszukajcie ciało Hakona i spróbujcie opuścić kościół. Przed Wami kolejny wybór - możecie raz jeszcze wyrazić chęć odstąpienia od walki lub ostrzec Hakona, że go zabijecie.
Do zaliczenia jest jeszcze jedna część pojedynku z Hakonem i tym razem zakończy się ona śmiercią mężczyzny.
Zdanie raportu Frankowi (Report to Frank)
Po obejrzeniu sceny spotkania z Lawan musicie wyruszyć do Rybiego Oka i spotkać się w kantynie z Frankiem. Zakończycie aktualny quest i rozpocznie się kolejna główna misja Veronika.