Dying Light 2: Nowy dom - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Nowy dom (A Place To Call Home) – paralotnia, elektryczna podstacja, obrona Rybiego Oka.
Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Nowy dom (A Place To Call Home). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak odblokować paralotnię i szybką podróż, jak rozwiązać zagadkę z załączeniem podstacji elektrycznej, jak obronić Rybie Oko i jak niszczyć działa renegatów.
- Nagrody za ukończenie questu
- Podążanie za Lawan (Follow Lawan)
- Aktywowanie podstacji elektrycznej (Activate the electrical substation) - zagadka z kablami
- Spotkanie się z Lawan w Rybim Oku (Meet Lawan at the Fish Eye)
- Pójście za Lawan (Go after Lawan)
- Obrona Rybiego Oka (Defend the Fish Eye)
- Jack Matt - ważny wybór
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 2000
- PD - parkour: 2000
- paralotnia - to nowy bardzo ważny element wyposażenia, który pozwala (w ograniczonym zakresie) latać po mapie świata
- broń biała (Walking Stick)
- talizman broni (Master of Onion)
- wojskowa apteczka - są to przedmioty, które potrafią znacznie skuteczniej leczyć od używanych do tej pory leków
- strzały porażające - są one pomocne w paraliżowaniu atakowanych przeciwników
- odblokowanie swobodnego podróżowania po centrum Villedor - jest to zupełnie nowa część mapy świata, przy czym dzięki szybkiej podróży możliwe też będzie swobodne powracanie do starego miasta
- odblokowanie głównego questu Rozkazy
Podążanie za Lawan (Follow Lawan)
Misję tę rozpoczniecie w tunelach metra, w których zakończyło się poprzednie zadanie, przy czym nie musicie w dalszym ciągu uciekać przed Waltzem - pościg ten został już zaliczony.
Niedługo po rozpoczęciu przemarszu dotrzecie na stację metra (Metro: Downtown Court) - zostanie ona odblokowana jako punkt szybkiej podróży i gra poinformuje o udostępnieniu tej mechaniki. Możecie odnaleźć na stacji skrzynię z inhibtorami. Wyruszcie schodami ruchomymi na górę i porozmawiajcie z Lawan.
Skorzystajcie z windy będącej liną z hakiem - tego typu konstrukcje pozwalają łatwo docierać na dachy lub wyższe półki. Po znalezieniu się na dachu musicie dołączyć do Lawan i obejrzeć nowe cut-scenki.
Od Lawan otrzymacie paralotnię - to bardzo ważny gadżet, który jest używany do latania nad miastem. Nie możecie niestety liczyć na długie przeloty mając paralotnię na poziomie 1, ale w dalszej części kampanii pojawi się okazja do jej ulepszania.
Musicie dolatywać na kolejne dachy, na których będzie lądowała Lawan. Gra wyświetli ogólne informacje o sterowaniu paralotnią (pamiętajcie o obserwowaniu paska wytrzymałości!) oraz zapoznacie się z wykorzystywaniem dużych wentylatorów do zwiększania wysokości lotu i odnawiania zużytej staminy.
Aktywowanie podstacji elektrycznej (Activate the electrical substation) - zagadka z kablami
Nowy cel misji dotyczy załączenia pierwszej elektrowni (Downtown Electrical Station) spośród tych znajdujących się na mapie świata. Do celu misji w dzielnicy Downtown możecie dotrzeć pomagając sobie ponownie paralotnią lub pieszo.
Po dotarciu na miejsce porozmawiacie ze Stróżami Prawa i załączy się walka z renegatami. Podczas walk starajcie się unikać przypadkowego trafiania Stróżów. Do tego dobrym pomysłem może być atakowanie tych renegatów, którzy sa zajęci walką.
Po walce porozmawiajcie ponownie ze Stróżami Prawa (wybór opcji dialogowej nie jest istotny). Musicie zaliczyć prostą wspinaczkę żeby dotrzeć do dziury w ścianie budynku (powyższy obrazek) - wspinaczka zakłada m.in. skorzystanie z żółtych rur. Wejdziecie dzięki temu na teren podstacji.
Załączy się tu większa zagadka, której założeniem jest przywrócenie dostaw prądu poprzez poprawne podłączenie 3 różnych kabli. Poświęćcie trochę czasu na poznanie się z wnętrzem budynku. Podstacja ma kilka pięter i pomiędzy nimi możecie przemieszczając się polegając na schodach, drabinach, linach oraz wspinaczce.
Kable możecie podłączać w dowolnej kolejności. Zieloną skrzynkę 2 znajdziecie na jednym ze środkowych pięter.
Po zabraniu każdego kabla zwracajcie uwagę na informację o jego numerze i pozostałej długości. Wyczerpanie całej długości kabla uniemożliwi Wam dalsze jego przeciąganie - będziecie musieli puścić kabel, powrócić do skrzynki i raz jeszcze zacząć go przeciągać. Kluczem do sukcesu będzie zawsze odnalezienie najkrótszej drogi do miejsca podłączenia danego kabla.
Z kablem 2 przejdźcie na sąsiedni balkonik. Musicie rozbujać się na linie z obrazka 1 i doskoczyć do widocznego w oddali balkonika.
Kawałek dalej natraficie na czerwoną skrzynkę 2 z obrazka 2. Musicie do niej wsadzić przeciągany kabel.
Musicie teraz dotrzeć na najniższe piętro podstacji - najpierw zeskoczcie na dolny poziom, a następnie wskoczcie do nieczynnego szybu windy znajdującego się z boku. W "piwnicy" znajduje się zielona skrzynka 3 i zabierzcie z niej kabel.
Z przeciąganym kablem musicie powrócić do szybu windy. W windzie złapcie się wystających żółtych elementów z obrazka 1 i zacznijcie się po nich wdrapywać.
Po wdrapaniu się na górę obróćcie się za siebie i wykonajcie skok w stronę otwartych drzwi windy. Na tym samym poziomie jest czerwona skrzynka 3 (obrazek 2) i wsuńcie do niej kabel.
Pozostańcie na tym samym poziomie podstacji. Znajdziecie tu:
- zieloną skrzynkę 1 z obrazka 1
- czerwoną skrzynkę 1 z obrazka 2
To najprostsza część zagadki - poprowadźcie kabel w linii prostej wdrapując się po drodze na płot.
Poprawne doprowadzenie kabli do czerwonych skrzynek 1, 2 oraz 3 doprowadzi do uruchomienia windy. Udajcie się do niej i wciśnijcie przycisk żeby dotrzeć nią do pomieszczenia kontrolnego.
W pomieszczeniu kontrolnym jest panel uruchomienia podstacji, przy czym zgodnie z ostrzeżeniem gry powinniście najpierw przeszukać okolicę i pozbierać loot, który później zniknie. Znajdziecie tu m.in. skrzynię z inhibitorami oraz skrzynie z trudnymi zamkami i cennym łupem.
Przejętą elektrownię możecie przydzielić dowolnej z frakcji - Stróżom Prawa lub Ocalałym. Nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu.
Spotkanie się z Lawan w Rybim Oku (Meet Lawan at the Fish Eye)
Rybie Oko to nazwa jednej z bezpiecznych lokacji zamieszkiwanych przez dużą grupę NPC-ów i znajdziecie ją w dzielnicy New Dawn Park. Na teren Rybiego Oka możecie dostać się z pomocą paralotni lub np. korzystając z windy.
Znacznik celu misji doprowadzi Was do baru na terenie Rybiego Oka. Zagadajcie do barmana, a pojawią się Lawan i Danior.
Pójście za Lawan (Go after Lawan)
Po pierwszym spotkaniu musicie ponownie podejść do Lawan. Tym razem spotkacie się po raz pierwszy z Frankiem. W trakcie tego spotkania możecie opcjonalnie naciskać na temat klucza GRE (prawe opcje dialogowe) żeby docelowo pojawiły się dwie żółte opcje dialogowe (powyższy obrazek). Pojawi się wtedy mały wybór - możecie odpuścić temat i udać się Lawan lub po raz ostatni wymusić na Franku odpowiedź.
Obrona Rybiego Oka (Defend the Fish Eye)
Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych dojdzie do ataku renegatów na Rybie Oko i będziecie musieli dołączyć do walk.
Początkowo zajmujcie się jedynie atakowaniem dowolnie wybranych renegatów i nie dajcie się otoczyć przez kilka osób. Nie musicie obawiać się informacji o zawaleniu misji.
Sprawy się skomplikują po tym jak otrzymacie zadanie zniszczenia działa na dachu. Macie to ograniczoną ilość czasu - 2 minuty. Szybko wyruszcie w oznaczone przez grę miejsce. Dotrzecie tam np. przebiegając po dachach i wiszącym ruchomym obiekcie.
Szybko pozbądźcie się renegatów zgromadzonych wokół działa (możecie też stosować np. koktajle Mołotowa albo zrzucać ich z dachu). Nie skupiajcie się od razu na dziale, bo mogliby Wam przeszkodzić. Musicie wejść w interakcję z działem na 2-3 sekundy żeby je sabotować.
Powróćcie do niższego obszaru przed Rybim Okiem żeby dołączyć do nowych standardowych walk. Wyczekujcie jednak komunikatu o drugim dziale do sabotowania. Na dach z działem najwygodniej jest dotrzeć windą zlokalizowaną przy ścianie budynku (powyższy obrazek). Sabotujcie je w poznany sposób (po pozbyciu się renegatów).
Musicie się śpieszyć, bo po pewnym czasie otrzymacie cel misji zniszczenia trzeciego działa. Używajcie paralotni i/lub biegania po dachach żeby tam dotrzeć. Zabijcie renegatów i sabotujcie działo.
Na sam koniec bitwy trzeba będzie pomóc Lawan. Macie na to tylko 40 sekund, ale wystarczy poszybować z pomocą paralotni w stronę Rybiego Oka. Dotrzyjcie do wskazanych drzwi i wciśnijcie przycisk interakcji.
Jack Matt - ważny wybór
Podczas rozmowy z Jack Mattem, pierwsze wybory nie mają znaczenia, jednak gdy rozmowa przejdzie na temat Aitora, warto dobrze się zastanowić nad odpowiedzią:
- Powiedz prawdę: podczas zadania głównego Witamy na pokładzie (Welcome on Board) pojawi się dodatkowe zadanie poboczne Aitor;
- Skłam i trzymaj się tej wersji: brak dodatkowego zadania pobocznego.
Po rozmowie automatycznie przejdziecie do następnego zadania głównego - Rozkazy.