Dying Light 2: Veronika - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Veronika – spotkanie z Veroniką, obserwatorium, pojedynek z Waltzem.
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Veronika. Z poniższej solucji dowiecie się m.in. gdzie odnaleźć Veronikę Ryan, jak dotrzeć do miejsca spotkania z Veroniką przy zaporze, jak bezpiecznie dostać się do obserwatorium, jak przywrócić dostawy prądu, jak dotrzeć do bazy danych, gdzie znaleźć blokera oraz jak rozegrać scenę ucieczki i pojedynek z Waltzem.
- Nagrody za ukończenie questu
- Odnalezienie Veroniki Ryan (Find Veronika Ryan)
- Spotkanie się z Veroniką przy zaporze (Meet Veronika near the dam)
- Porozmawianie z Veroniką (Talk to Veronika)
- Przeprawa przez chemikalia do wejścia do obserwatorium (Get through the chemicals to the Observatory entrance)
- Wejście do Obserwatorium (Enter the Observatory)
- Przywrócenie dostaw prądu do budynku (Restore power to the building)
- Spotkanie się z Veroniką obok windy (Meet Veronika near the elevator)
- Przywrócenie prądu w Bloku C (Restore the power in Block C)
- Otwarcie drzwi z pomieszczenia oficerów (Unlock door locks from the Officer's Room)
- Odnalezienie blokera (Find a blocker)
- Pozbycie się renegatów (Get rid of the Renegades)
- Ochronienie Veroniki przed renegatami Waltza (Defend Veronika from Walt'z Renegades)
- Odnalezienie Veroniki (Find Veroniki)
- Ucieczka przed Waltzem (Run away from Waltz)
- Pokonanie Waltza (Defeat Waltz)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 3500
- PD - parkour: 3500
- talizman broni (Renegade Mask)
- apteczka wojskowa
- Waluta Starego Świata: 2000
- odblokowanie głównego questu Przełom
Odnalezienie Veroniki Ryan (Find Veronika Ryan)
W celu ustalenia miejsca pobytu Veroniki musicie powrócić do Starego Miasta, tak więc skorzystajcie z opcji szybkiej podróży i wybierzcie dowolne miejsce w Old Villedor. Udajcie się następnie na Bazar.
Informacje na temat miejsca pobytu Veroniki Ryan powinien Wam udzielić Barney, którego spotkacie na dolnym poziomie kościoła.
Musicie zająć się zbadaniem kryjówki na Courtesan Row Street na północnym krańcu dzielnicy Houndfield. Przedostańcie się do wnętrza budynku przez jedną z okiennic na piętrze.
Rozprawcie się z pierwszym renegatem i dotrzyjcie do zamkniętych drzwi, na których trzeba użyć wytrychów (niski poziom zamka).
W kolejnym pomieszczeniu przebywa grupa renegatów i pojawia się tu okazja, by zaatakować ich z zaskoczenia.
Po walkach znajdźcie kolejne zamknięte drzwi i skorzystajcie z wytrychów. W małym składziku znajdziecie Vincenzo i będziecie mogli porozmawiać przez krótkofalówkę z Veroniką.
Spotkanie się z Veroniką przy zaporze (Meet Veronika near the dam)
Musicie z powrotem przenieść się dzięki szybkiej podróży do centrum miasta, a następnie wyruszyć do zapory zlokalizowanej na zachód od dzielnicy Garrison - jest to okolica, którą odwiedzaliście już wcześniej w głównym zadaniu Obserwatorium.
W drodze do miejsca spotkania pamiętajcie o polu minowym - możecie starać się identyfikować miny lub zdecydować się na wspinaczkę obok zapory. Veronika czeka wewnątrz budynku znajdującego się po drugiej stronie zapory (powyższy obrazek).
Podczas spotkania z Veroniką pojawi się wybór - możecie jej zaufać i powiedzieć o Mii lub zachować to dla siebie i uniknąć pełnego wyjaśnienia. Veronikę musicie też wypytać o sposób przedostania się do podziemnego kompleksu.
Porozmawianie z Veroniką (Talk to Veronika)
Musicie teraz przejść w pobliże wejścia na teren obserwatorium. Podczas rozmowy z Veroniką musicie wyrazić gotowość do przystąpienia do opracowanego przez nią planu.
Przeprawa przez chemikalia do wejścia do obserwatorium (Get through the chemicals to the Observatory entrance)
Otrzymacie zastrzyk, który tymczasowo uodporni Aidena na żółte chemikalia, tzn. kontakt z nimi nie będzie doprowadzał do nagłego obniżenia odporności bohatera.
Macie niecałą minutę na dotarcie do celu podróży. Rozpocznijcie bieg po skażonych żółtych terenach, nie próbując odnajdywać alternatywnych ścieżek. Trasę wspinaczki pokazuje obrazek i powinniście zdążyć z dotarciem do celu na długo przed upływem wyznaczonego czasu.
Wejście do Obserwatorium (Enter the Observatory)
Musicie kontyunować wspinaczkę od rozbujania się od linie, przy czym nie trzeba się już ścigać z czasem. Dokładnie wykonujcie wszystkie ruchy, bo chemikalia z powrotem stały się śmiertelnie niebezpieczne dla Aidena.
Podczas wspinaczki pomóżcie sobie hakiem do chwytania się w znany sposób górnych żółtych elementów. Musicie dotrzeć do włazu i po otwarciu go wejść do środka.
Przywrócenie dostaw prądu do budynku (Restore power to the building)
Zejdźcie po schodach i po dotarciu do drzwi z widoczną grupą zombie wysłuchajcie rozmowy z Veroniką. Przygotujcie sobie latarkę UV jako aktywny gadżet i dopiero wtedy wciśnijcie zielony przycisk. Musicie przebiec przez obszar z potworami i możecie używać latarki UV do ich odstraszania. Nie zatrzymujcie się aż to dotarcia co częściowo uchylonych drzwi.
Znajdziecie się na górnych balkonikach. Zanim dotrzecie do widocznych na dole drzwi postarajcie się pozbyć wszystkich zombiaków z okolicy - możecie wykorzystywać to, że jest okazja do atakowania ich z wyższych platform. Za takim działaniem przemawia to, że zaznaczone drzwi są zamknięte i wymagane jest zaliczenie mini-gry z otwarcia ich.
W kolejnej sekcji dotrzyjcie do generatora na potrzeby przywrócenia dostaw prądu. Porazicie dzięki temu wszystkie potwory przebywające na dole.
Spotkanie się z Veroniką obok windy (Meet Veronika near the elevator)
Niedługo po zajęciu się tym celem misji dowiecie się, że winda z Veroniką przestała działać. Będziecie słyszeć nawoływania Veroniki żeby jak najszybciej rozwiązać problem, ale ten cel misji nie ma żadnego limitu czasu i nie musicie śpieszyć się z jego zaliczeniem.
Dotrzyjcie do małego górnego pomieszczenia z obrazka, w którym znajdziecie skrzynkę z kablem. Zabierzcie go żeby zacząć go przeciągać.
Pamiętajcie o tym, że kabel ma ograniczoną długość, tak więc pomagajcie sobie ruchami parkourowymi w drodze do miejsca jego podłączenia - zaznaczyliśmy je na obrazku.
Możecie już udać się do windy i wcisnąć przycisk żeby przywołać tę z Veroniką.
Podczas podróży windą razem z Veroniką pojawią się małe wybory - możecie skupiać się na uspokajaniu Veroniki, bądź też na wydobywaniu z niej nowych informacji (lub po prostu milczeć). Nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu, a po prostu pojedyncze reakcje Veroniki będą inne.
Przywrócenie prądu w Bloku C (Restore the power in Block C)
Po wyjściu z windy natraficie na zamknięte drzwi. Zainteresujcie się panelami na suficie (powyższy obrazek) - brakuje części z nich i pozwoli Wam to doskoczyć do obszaru przy suficie i przejść nad wybranymi pomieszczeniami. Dotrzyjcie do zielonego przycisku, którego wciśnięcie odblokuje przejście dla Veroniki.
Ponownie zainteresujcie się obszarami przy suficie, ale tym razem zlokalizujcie szyb wentylacyjny. Przejście nim pozwoli Wam dotrzeć do kolejnego zielonego przycisku.
Znajdźcie zielony panel, zabierzcie z niego kable i dotrzyjcie z nimi do mijanego wcześniej czerwonego panelu. Porozmawiajcie po udanej akcji z Veroniką. Wyruszycie z nią do pomieszczenia centralnej bazy danych, ale kolejne duże drzwi będą ponownie zamknięte.
Otwarcie drzwi z pomieszczenia oficerów (Unlock door locks from the Officer's Room)
Docelowo musicie dotrzeć do panelu kontrolnego z obrazka 1 i użyć na nim klucza dostępu GRE.
Otrzymacie polecenie powrotu do Veroniki. Po raz kolejny musicie zainteresować się uszkodzonymi fragmentami sufitu. Dodatkowo wyrwijcie kratkę z obrazka 2 żeby dotrzeć do biura Veroniki i poznać jej rolę w strukturach GRE. Podczas nowej rozmowy z Veroniką możecie zadać jej 2 opcjonalne pytanie lub od razu kontynuować podróż do pomieszczenia Centralnej bazy danych. Załaczy się tam nowa cut-scenka.
Odnalezienie blokera (Find a blocker)
Nowy cel misji jest dość wymagający, bo posiada on limit czasu - macie 1 minutę i 5 sekund na odnalezienie strzykawki żeby ponownie uodpornić się na działanie chemikaliów.
Na lewo od miejsca startu znajdziecie drabinę. Użyjcie jej żeby dotrzeć na górny poziom sali.
Z górnej półki wykonajcie daleki skok. Główny bohater najpierw złapie się drążka, a następnie doskoczy do centralnego wiszącego obiektu. Aiden powinien się go złapać.
Nie puszczajcie się wiszącego obiektu, tylko przemieszczajcie się powoli w lewo. Docelowo musicie dotrzeć do miejsca, z którego możliwe będzie doskoczenie do innej górnej ścieżki (obrazek 2).
Wciśnijcie przycisk żeby odblokować przejście do kolejnego pomieszczenia. Zeskoczcie na niższy poziom i dotrzyjcie do oznaczonego punktu pierwszej pomocy na ścianie, w którym znajdziecie poszukiwany bloker.
Załączy się scena z przeszukiwania bazy danych przez Veronikę, podczas której możecie ją wypytać o sprawdzenie 3 osób - Mii, Aidena i Waltza. Możecie wybierać pozycje w dowolnej kolejności, bo i tak sprawdzone zostaną wszystkie trzy.
Pozbycie się renegatów (Get rid of the Renegades)
Musicie przystąpić do eliminacji nowych renegatów, którzy pojawili się w pomieszczeniu z niedawnej wspinaczki. Możecie wykorzystać okazję, że gra pozwala atakować ich z zaskoczenia, choć skradanie się nie jest obowiązkowe. Po walkach powróćcie do Veroniki.
Ochronienie Veroniki przed renegatami Waltza (Defend Veronika from Walt'z Renegades)
Dotrzyjcie do wskazanych drzwi i wciśnijcie zielony przycisk przy nich. Załączy się cut-scenka z pojawienia się kolejnych renegatów i tym razem bezpośrednie walki są już obowiązkowe. Pamiętajcie o możliwości pomagania sobie granatami czy koktajlami Mołotowa do atakowania blisko stojących wrogów.
Odnalezienie Veroniki (Find Veroniki)
Raz jeszcze wyruszcie do Veroniki. Drzwi są zamknięte i musicie powtórzyć wspinaczkę z dotarciem do górnego przejścia. Rozpocznijcie liniowy przemarsz, który prowadzi w stronę windy. Dotrzecie docelowo do miejsca, w którym spotkacie Veronikę i przetrzymującego ją Waltza.
Ucieczka przed Waltzem (Run away from Waltz)
Załączy się scena ucieczki podobna do tej z głównego zadania Czas na Waltza!. Nie próbujcie walczyć ze ścigającym Was Waltzem, tylko skupcie się na biegu i pokonywaniu oraz omijaniu kolejnych przeszkód bez zatrzymywania się. Pomylić można się najłatwiej przy schodach z obrazka - w pomieszczeniu z nimi od razu skręćcie w prawo i wyruszcie na górę. Powrócicie docelowo do włazu prowadzącego na powierzchnię.
Pokonanie Waltza (Defeat Waltz)
Załączy się pojedynek z Waltzem, przy czym nie jest to jeszcze "pełnoprawne" starcie z tym bossem, gdyż na potrzeby opisywanego celu misji Waltza musicie pozbawić "jedynie" około połowy paska zdrowia.
W przypadku standardowych ataków wręcz w wykonaniu Waltza możecie polegać na blokach, parowaniach lub unikach. Bardziej problematyczne mogą być silne ataki i w tym przypadku uniki są już obowiązkowe.
Waltza możecie dodatkowo osłabiać polegając np. koktajlach Mołotowa lub na broniach nakładających na przeciwników negatywne statusy (podpalenie, otrucie itp.).
Po tym jak Waltz straci około 50% paska zdrowia załączą się scenki przerywnikowe kończące ten quest.